Gå til innhold



Foto

Se hva jeg har kjøpt meg :-)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
20 replies to this topic

#1 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 02 August 2005 - 23:00





Er ikke SÅ mye som skjer på dette forumet, så da kan jeg jo skryte litt av hva jeg hentet meg i går cool.gif Har aldrig hatt crosser eller noe slikt, men tenkte nå at jeg skulle begynne å kjøre litt Enduro for å holde kroppen litt i form. Og så ser det jo LITT morsom ut samtidig. Sykkelen er en KTM 250 EXC 4-Takter 2002 mod. Tror dette er en ok børse som første sykkel. Deilig bånndrag med 4-takt (fint til skogsbruk). Gikk å lurte på 400ccm, men ble frarådet det som førstesykkel av flere så da ble det en 250. Skikkelig fjæring, WP foran og bak, uten slikt lenkesystemgreier. Tror denne er mere enn bra nok til mitt mosjosnbruk. Gleder meg til å fåprøvd den i skogen cool.gif Må bra efå lagt om fra pigg til vanlig dekk foran. Skal liksom ikke disse dekka gå ann å legge om selv? Prøvde i sta, men fyttihelv...šå hardt det sitter på felgen. Hadde ikke skikkelige dekkspaker riktig nok, men virket ikke akkurat enkelt å få vrengt det av. Er sånn mousse i dekka, dette gjør kansje at det er hardere å få det av?

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#2 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

Var det jeg fant ut også... Ligger i bagasjerommet på bilen nå biggrin.gif Har luslest alt av gamle Bike-blader og der sto det om gutta som la om dekk på under 2 minutter. Og da måtte jo jeg greie det på en halvtime synes jeg men....... Men har troa på at det hadde vært lettere å få klemt av dekket hvis det ikke hade vært sånn mousse i de.

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#3 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 02 August 2005 - 23:00

tøff sykkel ja..

er mange som legger de om selv ja, men MYE MYE letetre og reise til ei dekksjappe ogfå de til å gjøre det på maskinen sin..
jeg bruker kun maskin hehe er ethardt stykke arbeid å gjøre uten syns jeg


MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.

#4 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

kjøp deg eller sveis en dekk omlegger selv..er i prinsippet enkelt.....er det gamle jon kristian sin sykkel

gas gas ec 300 selges

#5 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

kan ordne tegninger til en omlegger hvis du vil sveise selv...hvis ikke så koster det ikke rare greiene hos holms motor...


gas gas ec 300 selges

#6 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

husk å smør mousen ved dekkbytte...hvis ikke blir den ødelagt rimelig fort...

gas gas ec 300 selges

#7 Taaken

Taaken

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

Går fælt det der ja..!! smile.gif Get into the wood's..

#8 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

Var hos Graarud idag. Grunnen til at dekket satt så inn ihelv... var at moussen alt VAR ødelagt. Dekk, mousse og felg satt nærmest limt isammen..... De var 3 stykken på en gang for å få av dekket hos Graarud.... Så da kjøpte jeg meg en ekstra tykk slange isteden, og NÅ har jeg tatt meg faen på at jeg skal klare å ihvertfall legge det PÅ selv :-) Vet ikke, kjøpte den av en som het Jens Hoel, men han hadde bare hatt den et års tid. Er en Thomas Stenstrøm som var første eier fant jeg ut akkurat.

Send gjerne tegninger :-)

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#9 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 03 August 2005 - 23:00

Goddamn, det ER slitsomt å kjøre Enduro. Er noen gutter i nabolaget her som driver å raser rundt med crossere, fikk huket tak i en av de idag som tok meg med på en rundtur på noen av de stedene de bruker å kjøre. Fyf... gåen i armene sier du.... Og så møkkete vi klarte å bli biggrin.gif Noen fordeler skal man ha av å bo langt helv... ute i gokk.

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#10 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 04 August 2005 - 23:00

hvor kommer du fra da....
det er trening på rudskogen på lørdag...gutta der oppe er veldig flinke til å hvise deg litt rundt å slikt...snakk me en som heter raymondkjører husaberg


gas gas ec 300 selges

#11 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 04 August 2005 - 23:00

Halden, ja har tenkt meg opp dit etterhvert. Melder meg vel inn i Borg MC tenker jeg. Ahh, småstøl idag ja. Deilig, kjenne at en har fått brukt kroppen litt biggrin.gif

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#12 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 07 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
kan ordne tegninger til en omlegger hvis du vil sveise selv...hvis ikke så koster det ikke rare greiene hos holms motor...



Holms motor..........
Er det Remi Holm du snakker om eller?
Ble bare litt nysgjerrig, kjenner den mannen, har ikke trefft han på
flere år.....



Revers er for feiginger!!

-KC D21 89modell
TD25 m/ turbo
9*15 act aluf.
32*11,5*15 BFG AT
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#13 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 08 September 2005 - 23:00

Holns Motor er Remi Holm ja... Har ikke vært hos han ENDA, men er nok ikke lenge til jeg er innom og skal ha noe småtteri....

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#14 kællen

kællen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

moro at det kommer flere i klubben borg mc..har du vært og koset deg i gørma på rudskogen enda eller????



#15 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

Hehe, har vokst over den tiden da jeg brydde emg om hva snørrunger uttaler seg om biggrin.gif

Har kjørt med denne et halvt års tid, og må si meg veldig fornøyd. Jævlig bra til reinspikka Enduro, har blitt en del runder i relativt tøff terreng (Rudskogen er hjemmebanen, der marerittet blei kjørt...). Suverent letthåndterlig, og så langt har den ikke tengt annet enn normalt vedlikehold. For å dundre rundt på jorder og slikt blir den kansje litt slapp, men det er ikke derfor jeg har den. Men i skogen, der er 4-takt konge. Blir mulig å kjøre opp bratte bakker på dreimoment uten hjulspinn (nåja, til en viss grad ihvertfall...).

Har faktisk fått meg en KTM 250 SX o(2-t) også nå, byttet Rockyn jeg hadde mot den. Og DEN er det pokker meg drag i, er litt mere fart i den enn i 4-taktern :-) Men i skogen, der går 4-t MERE enn bra nok. Er MANGE som bytter seg ned fra 450 og sånn til 250 til ren endurobruk (4-t seff...).

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares

#16 Yota-Dilux

Yota-Dilux

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 28 January 2006 - 00:00

Hadde en 250KTM før... eneste jeg synes suger med de er at delene er for myke..!
Slitasje på demperforinger og ramme.

men ellers er de gull å kjøre med på bane.. letter å manøvrere osv:)
Grattis med kjerra:)



www.rdlx3m.com

#17 jarlemjos

jarlemjos

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 26 January 2006 - 00:00

Grattis med ktm`n!! Det er helt rå sykkel! Jeg aner ikke åssen 250exc er men jg har en 525exc 04 modell å jeg har aldri hatt så bra sykkel før å jeg har kjørt siden jeg var 11år med de fleste merker. har aldri hatt noe som helst problemer jeg. Bytter olje og filter etter boka samt at jeg vasker den etter hver gang jeg har brukt den. fyller på litt ekstra olje på girkassa siden jeg kjører mye weelies. Får du på et par 17" hjul og skikkelig skive foran har du en ypperlig leikekammerat skal jeg si deg:) tar ikke lang tid før du ta 1-5gir på hjulet:D og heftige stoppeies ogsåbiggrin.gif 4-takt er helt konge. Mye mere kontrollerbare pga den kraftige motorbremsen.
Lykke til!!! ikke hør på han over her. han vet åpenbart ikke hva han snakker om...har en kompis som har en yamaha wr 426 og den har girkasa havarert to ganger på allerede. Han bytta til ktm i sommer å er strålende fornøydB)

#18 SveinErik

SveinErik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 370 Innlegg:

Posted 25 November 2005 - 00:00

send gjerne tegning.

#19 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 25 November 2005 - 00:00

Du skal jo ikke ha 4-takt:mellow:
2-tak er jo tingen:P Turtallsmaskin Deluxe:D
Jeg fikk ikke mere enn 11-12K på min moped da jeg kjørte den....

Uansett, grattis med sykkel;)

-------------------------------------------------------------
Lovdata.no
Lover og regler ang. kjøretøy

#20 oledah

oledah

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 26 December 2005 - 00:00

Stakkars deg:-P KTM da!? har hatt de en gang å aldri mere.. gjikk ikke bedre enn konkurentene, men va stadi noe galt... dyre deler.. menmen.. deg om det:-D Har en yz250 med lys nå:-) Kan ikke sammenlignes!