Gå til innhold



Foto

mazda b2600


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 06 August 2005 - 23:00

hei! er på tanken om å kjøpe en mazda b2600 1987mod.

Den er ombygd til 2,5TD med motoren fra en hunday H1 som han mente skulle være gått mellom 50-100tusen km, så lurer jeg på om det en noen store bakdeler med motor og bil?
og hvordan er det å bygge om til diesel, vil det fungrere?

bilen ser veldig grei ut, er lakkert imprezablue, hevet, 31"hjul, og helt clean.

#2 olemangor

olemangor

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 438 Innlegg:

Posted 06 August 2005 - 23:00

dette er en ok bil, tror jeg vet hvilken bil dette er snakk om, lå for salg her for et halvt års tid siden eller noe sånt, bilen er bygd av mansåker hos hyundai auto norge, han fikk denne motoren godkjent i denne bilen, ombygningen er bra gjort, eller svakheter på disse er jo girkasse og rust i ramme, ettersom jeg husker er dette reparert på denne,


-ole

#3 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 06 August 2005 - 23:00

det var jo bra å høre.. følte egentlig at det kanskje var "ferdigskrudd" og ville by på mange problemer.. men hvist det er gjort av en fagmann, så er det vel gjort skikkelig.. synes den var meget pen!

alt fra fordelingskassa og bakover er vist nok byttet.

#4 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

overtok mazdaen idag, førsteinntrykket var meget bra, tight og fin. men dieselmåleren er helt på bærtur når det er mere en halv tank på bilen, vandrer villt mellom halv, og fullt.. noen som vet hva det kan komme av?òg hvordan er det å bytte tankmåler til de som blir solgt på bilextra f.eks? vil det bli bra, og vil den gi nøyaktige verdier?vil ikke bli lurt, og bli stående med tom tank plusslig!!

#5 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Ikke bry deg med den tankmåleren. Fyll full tank, kjør normalt en stund og så fyll opp igjen. Da har du ca. forbruket ditt og så kan du kjøre på triptelleren heller. Da under forutsetning at den virker, hehe. Jeg gjør det slik på min 17m og på E39'n. Stoler ikke på tankmåleren allikevel og gidder ikke bruke tid og penger på fancy instrumentering smile.gif Fyll heller litt for ofte enn litt for sjelden.

"Yess Pliis!"

#6 KC_Skråningsulv

KC_Skråningsulv

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Har du bilde av Mazda'n din? Har en slik en jeg å..men det så lite av de på sidene her..vært arti å sett.. smile.gif

#7 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

gratulerer med ny bil !!
tankarmatur og/eller instrument får du hos huggern, det orginale er best. Helt enig... jævlig irriterende når nåla ikke stemmer... den hundai motoren er det vel mitsubitsji som har prod. så den er bra!! vi må ha noen bilder av pikkuppen din !! ;-)


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#8 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

hei hei! ja skal se om jeg får knipset noen bilder iløpet av helga, eller til uka.. må bare spore opp et kamera først!

#9 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

har enda ikke fått tak i kamera desverre..

men det jeg lurer på nå er hvordan i svarte jeg skal få av bremsetrommlene bak.. de sitter jo bom fast.. skal skifte hanbrekkwire.

ser det er hull med gjenger inn i trommlene, kan det være at man skal skru skruer inn dær, for så å presse trommlene av?

#10 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

HEEEELT riktig!! smile.gif Kan ikke bli enklere... Mener å huske det er 6mm bolt (eller var det 8??) med typ normale gjenger som du får kjøpt hos Maxbo, f.ex... To bolter, èn i hvert hull... Skru 90* pr. bolt til trommelen smeller løs... HUSK å slippe løs handbrekket før du prøver!!!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#11 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

hørtes jo forsovidt veldig enkelt ut da.. så da slipper jeg tersj og det hele.. kan det være en ide å slakke bremsen ut, ved hjep av det hjulet man kommer til inni trommelen fra baksiden?

#12 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

Det kan lønne seg det.Det kan hende det er en slitekant i trommelen og da kan du ødelegge endel der inne,Eller at gjengene ryker.
Kopi av melding:
hørtes jo forsovidt veldig enkelt ut da.. så da slipper jeg tersj og det hele.. kan det være en ide å slakke bremsen ut, ved hjep av det hjulet man kommer til inni trommelen fra baksiden?

Opprinnelig postet av Stianj



JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

#13 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

skal prøve på nytt imårra, håper jeg får av dritten! flaut å gå til et verksted med sånnt!

#14 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

slip vekk den slipekanten før du setter det på igjen..... uansett hvor liten den er ;-)


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#15 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

da var trommlene av! de spratt av lett som bare det når jeg skrudde inn skruer.. nye bremseband, og null slitekant i trommelen:)

har nå plukket ut all innmaten, for så å begynne på selve wireskiftet.
når jeg da skal dra ut den gammle stubben som står igjen inni trommelen sitter jo selvfølgelig den bom fast!! har prøvd alt nå, de sier på mazda at den må være rustet fast, så det er bare å banke å smøre.. ja sier jeg til han mekaniker, kom hjem til meg å bank du!

kan varme være en siste utvei? den sitter fast i gjennomføreingen inn på baksiden av trommelen.. ser ut som en helt vanlig presspassning uten noen form for låseringer.

#16 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

vold er det eneste som nytter her ;-)


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#17 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 01 September 2005 - 23:00

fixet meg med gassbrenner idag, varmet i 2-3 min, så var det bare å banke den løs.. bare andre trommelen igjen nåsmile.gif

#18 KC_Skråningsulv

KC_Skråningsulv

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 01 October 2005 - 23:00

går det med sa bildan da?

#19 Stianj

Stianj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 04 October 2005 - 23:00

hei igjen! bilen er til salgs nå! http://www3.autodb.n...il.pl?nr=892638

#20 KC_Skråningsulv

KC_Skråningsulv

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 19 October 2005 - 23:00

Ka du fikk for den da?