Gå til innhold



Foto

Korando vs cj7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
155 replies to this topic

#41 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

hehe ja blei jo endel dyrere enn bilen den der... hehe men jeg skal jo hente meg delebil i dag..... så det er jo ikke noe problemB)


Watt elfa...

#42 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Hei igjen folks!
Som dere ser er jeg rimelig fersk både hær og med 4x4 biler. Lurte litt på om noen av dere kan legge ut noen bilder av hevinger dere har gjort. Gjerne både med hevesett og typ legge aksla under bladfjærene. Lurer spes på hvordan det blir gjort med stab.stag og styrestag f.eks.
Hva er SPOA for no da Pumba, sorry om det er et dumt spørsmål.

AR

#43 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Hei SLy!
Har i kveld vært å fiksa litt på Korandoen igjen, fått igang lys rundt om kring på bilen,vurderer prøveskilt og tur i hælga shø. Jeg mangler en
"pyntering" rundt frontlykta på høyre side, noe du kan ha? Og deksel over sikringsholderen? se bildene hær. Skal prøve å kompletere litt, men det finnes jo uorg som duger om det blir vanskelig.

God kveld nå folks! AR

#44 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:

Hei SLy!
Har i kveld vært å fiksa litt på Korandoen igjen, fått igang lys rundt om kring på bilen,vurderer prøveskilt og tur i hælga shø. Jeg mangler en
"pyntering" rundt frontlykta på høyre side, noe du kan ha? Og deksel over sikringsholderen? se bildene hær. Skal prøve å kompletere litt, men det finnes jo uorg som duger om det blir vanskelig.

God kveld nå folks! AR

Opprinnelig postet av fillefranz


nå kansje!
lyktring

deksel til sikringsholder

#45 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Hør med Pumba- Han har kanskje en ??? Ellers er det tomt her i landet .
Det er mulig du kan bruke det blekket som brukes på CJ7.
Oj ..... !!! Da har jeg kanskje noe liggende likevel. Har noe 7'er deler liggende, som selvfølgelig ikke kan brukes til bil i allefall.......Eller var det Kora.... ??? Nei, nå går jeg i surr. Hva var det som var bra igjen ???
( skal ta en titt om en liten stund- jeg snakker da om dager )

SLy

#46 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Det finnes komplett ny luftfilterboks til deg her også. Du kan få en rimelig hvis du vil abbonere på luftfilter. Familieabonnemang på livstid gir medlemsfordeler ..... Garrantert best pris i landet !!!!!!!

SLy

#47 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

ah så deilig nå fikk jeg delebilen hjem:) takker st-lybe for handelen.... SPOA= SPring Over Axle= fjør over aksling skal se om ikkje e får tatt noen bilder av det imorra hvis e husker det da.... er ikke jeg som har gjort detta her. ble kjøpt sånn....
det var lyktering ja.... møe mulig e har det vettu....


Watt elfa...

#48 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

Genialt om du kunne Pumba, men du trenger ikke stresse med det eller!!

SPOA, betyr noe så enkelt,ohh silly me!!!! Tænke itj my ængelsk da shø.
Luftfilter ja, veit ikke om jeg skal tenke så mye på det før event æ ska leik mæ med den audi turboen æ har liggende,hehe. Har du kjøpt opp nå konkursbo eller SLy?
Tok foresten et bilde av en pen cj7 nede på havna under offshore VM i Trondheim, gjett om æ hadde lyst til å skru av dørhængslan has, rustfri å fin som dæm var.
Sikkert en som høre t på offroad.no, å dæm kosta jo itj så my, så bila fikk stå i fred. Synnes den var fin da, om eiern skul sjå den.

AR

#49 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
ah så deilig nå fikk jeg delebilen hjem:) takker st-lybe for handelen.... SPOA= SPring Over Axle= fjør over aksling skal se om ikkje e får tatt noen bilder av det imorra hvis e husker det da.... er ikke jeg som har gjort detta her. ble kjøpt sånn....
det var lyktering ja.... møe mulig e har det vettu....


Watt elfa...

Opprinnelig postet av pumba


Hvordan fuker det egentlig med 35" og orginal motor og gir? Syntes kansje min virka litt høyt giret æ. Hakke kjørt mange meterne enda så tidlig for meg å si, men om det går bra med 35" så er jo det tross alt 2" kulere en 33" som jeg egentlig tenkte!

Og til alle som veit, tips om billigste chromspokefælga og go dækk,33-35" Ser det er en del brukte hær også da, må væl sjekke litt nøyere hær kansje.
AR

#50 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

Får en følelse av å røre i tynn fiskesuppe nor jeg girer,synes å huske at det fantes et reppsett for dette fra min 205GTI periode,dette må vel evt være en Isuzu del!?

#51 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00





her er endel bilder... husker ikke hva dere spurte om lenger... men tror det skulle hjelpe litt....


Watt elfa...

#52 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

legger ved ett bilde til så har jeg 100 innleggB)

wihooooo jeg er offroader.... litt vel stor vinkel her kanskje? noen som vet???




Watt elfa...

#53 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:




her er endel bilder... husker ikke hva dere spurte om lenger... men tror det skulle hjelpe litt....


Watt elfa...

Opprinnelig postet av pumba



Takk for bildet bakfra var det jeg spurte om pumba. Nå hvis det er muig å plassere skiltet slik er det bedre enn den metallfrikanten jeg har hengednede nedenfor bilen. Men burde du ikke flytte derunde orginale korando lyktene fra delebilen din slik at dette ble korrekt biggrin.gif

Kanskje st-lybe har et bilde av sin bakfra også for du hadde fått lite skilt bak ikke sant?

#54 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Styringa på Korandoen min er dårlig her et et bilde fra hvordan styrestaget mitt er montert etter at den forrige eieren har skiftet det. Er det noen som gidder å sjekke om de to stagene skal være montert ovendt dvs den som er øverst nå nederst og omvendt.

Det ene bildet du har tatt er litt for langt i fra til at jeg ser det klart pumba.

#55 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

[quote]Styringa på Korandoen min er dårlig her et et bilde fra hvordan styrestaget mitt er montert etter at den forrige eieren har skiftet det. Er det noen som gidder å sjekke om de to stagene skal være montert ovendt dvs den som er øverst nå nederst og omvendt.

Det ene bildet du har tatt er litt for langt i fra til at jeg ser det klart pumba.

user posted image
nærbilde av styrestag

#56 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00



sånn ser det ut.... ser riktig ut det på din og.... jeg må få tak på en "dropped pitmans arm???" slik at jeg slipper den voldsome vinkelen på styrestaget..... anngående lyktene synes jeg faktisk detta biltema? greiene er greie jeg.... og bakfangeren er jo flott....


edit: jeg har servosnekke på min.... tror ikke det er orginalt....



Watt elfa...

#57 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00


Denne fikk jeg godkjent og utlevert i våres, men det ble målt opp over hele bakenden på bilen først.

Slik kan dere se hvordan det skal se ut i fronten. Her er alt satt korrekt.

SLy

#58 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

Er det bare meg som har servo?!!!!må jo være meeeget slitsomt med 33":P

#59 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif
Til dere som skal bygge Offroad-prosjekt : Kast dere på tilbudet til Kenne-ny
Hvis denne er med akslinger, så er det der et meget bra emne.
Rust eller ikke -- spiller ingen rolle. Kutte det bort og bygg på med nytt.
smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif


Da demper jeg denne litt etter korrektur av John Kenneth, men fortsatt alle tiders å bygge på .

SLy

#60 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Bare karosseriet gis bort. Ingen alvorlig rust i balja.

Understellet er fra en cj 7.

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!