Gå til innhold



Foto

Korando vs cj7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
155 replies to this topic

#81 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Dong- A ja da. Jeg har orginal manual som sier dette.

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#82 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Morn Igjen ! Hehe...

De brakettene du viser til Fillefranz, er det lettere og lage selv eller kjøpe, ikke lett og få de av ! jeg lagde mine selv. av en stålprofil og hullsag, Ellers tror jeg BG nor har de ferdige til CJ, regner med att de passer, ellers driver jeg og "forsker" litt på kastervinkelen på min om dagen, har en mistanke om att den skulle vært mer enn det som er orginalt, sånn som på CJ, kommer tilbake til det når jeg har testet, greit og vite det før man sveiser fast brakettene !

Hilsen Vidar.....

#83 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

Jeg har brukt en orginal C223 dynamo fra 1989 samme som denne : http://engine.en.ali...Alternator.html
Ganske mange som er like ..... meeen ikke alle bruker samme regulator, og det er irriterende .

SLy

#84 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

Nå lader Dongen med over 17 volt. Er det noen som har en regulator til overs som passer Izusu diesel? Kan jeg bruke uorginal ekstern regulator tro? Hva med deg Steinar - noen tips?

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#85 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

Den derre eksterne til Korandoen har jeg ikke viet mye tid. Jeg har skaffet noen børster til gamle dynamoen, slik at den er i virke. Jeg har noen stykker som kan prøves, men siden det ikke kryr av de dynamoene så har jeg siktet meg inn på motorbytte i stedet. Prøvde å måle meg frem, men den dynamoen har abnormale verdier og da hopper jeg som regel av. Har du orginal-dynamoen til Korandoen i din nå ? eller er det trooper motoren du sliter med ? Hvis det er trooperen, så er det vel bare å bytte ut- hvis ikke kan du halvblande med min som bare lader med 12 V. he he ....

SLy

#86 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

brakketer til spoa selger de på bg nor koster 2,3 hundringser .husk vinklinga på akkselen.

#87 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 29 August 2005 - 23:00

Trooper og Korando-dynamo ser like ut. Begynte å fuske for så å lade for fult hele tiden. Det er korando regulatoren som jeg bruker. Har du slike liggende kan jeg jo prøve en?
jk

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#88 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 29 August 2005 - 23:00

Det er rart om de er like ???
Men jeg skal sende deg en i posten, så kan du prøve.

SLy

#89 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 29 August 2005 - 23:00

Slik ser det nå ut.



Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#90 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 29 August 2005 - 23:00

Ny dings er i posten i morra.

SLy

#91 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 30 August 2005 - 23:00

Gleder meg til å prøve Steinar. Hva slags dynamo og vakumpunpe bruker du selv?

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#92 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

Grunnen til at jeg bruket Trooper dynamo er at min Korando uten turbo hadde en noe lenger dynamo. Torboen tillater ikke dette. Trooperregulatoren fikk jeg ikke med.

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#93 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

Har ikke Trooperen innebygd regulator da ?? Jeg har en slik bil liggende ferdig slaktet her, men kan ikke se noen regulator noe sted ????

SLy

#94 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

yeye boys & girls!

Gidder noen av dere turbokarer å forevige turboinstalasjonen på digitalt format da kansje!
OG!! vet noen om BT vil godta et bodylift type hjemmelaget, om en f.eks ikke nevner det. Tenkte å prøve å få min godkjent med minst 33", korando har fått sin godkjent uten heving med 33".

#95 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 01 September 2005 - 23:00

Fant heller ikke noe da jeg slaktet, men ledningsnettet tyder på at det var en på denne modellen. Har du en med integrert er jeg interesert. Min virket altså med ekstern i 2 mnd, så det stemte sikkert - en 86 mod foresten.

Legger ut "turbo" bilder ila helgen til fillefrans.

Moderate bodylift med båtruller el må kunne være erstatning for sliten gummi uten problemer, antar 2- 4 cm ikke betyr noe. -best guess.

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#96 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 01 September 2005 - 23:00

Skal etter hvert prøve å få kontakt med denne Wollamo på BT i Trondheim, hadde hvert litt gøy å fått noen retningslinjer som flere av forumets lesere hadde kunne hatt nytte av! Virker som den karen er furnuftig og faktisk hjelpsom, men det skal vist ikke være noen vits i å komme med noe trafikkfarlig tull!!! Skulle egentlig bare mangle. Det må da gå ann for oss også, som ikke har ACCN i ryggen , til å få bygget noe som kan godkjennes. Tror i allefall bremsene på Korandoen duger til 33" men hadde vært gøy å fått med denne wollamo på en retardasjonsmåling og eventuelt fått et dokument som andre korandoeiere kunne brukt ved eventuelt godkjenning av bilen med større hjul.
Jaja, mange planer, men tiden vil se. Skulle hatt både mere tid og tålmodighet til slikt,hehe.

Når det gjelder bodylift, tenkte jeg å dreie 2" høye nylonforinger i samme diameter som de orginale stålskivene som ligger på hver side av gummiklossene mellom ramme og karosseriet. Bolter er jo ikke noe problem, men mulig det må dokumenteres stålkvaliteten i de??
AR

#97 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

"Torbo" bilder av 223 TD


Går med 5 gir i 80kmt på alle "riksveibakker". Drar greit i 5. fra 60 kmt.




Lader fremdeles med 17 Volt selv etter at Steinars "Dings" ble montert!! Begge dingsene er vel da ikke helt friske?


Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#98 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Artig at det skjer litt på Korandoforumet.Supre biler til en overkommelig pris.

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

#99 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Det er ikke noe annet feil nå da? Rart at begge regulatorene ga akk like mye! men veit egentlig for lite til å utale meg.
Hvor "måler" regulatoren spenningen,på dynamo eller batteriet? kansje så enkelt at den ledningen har dårlig kontakt, slik at den måler for lav spenning og dermed sveiver opp litt ekstra!!

Takk for turbobilder foresten, og du? er det 5 girs bare på de med turbo eller, finner ikke noe femte på min allefall, men skulle gjerne hatt d i fine nedoverbakker. Oppover kunne jeg trengt Turbo, ingen tvil om de, hadde en snittfart oppover Hitratunnelen(10%stigning) på ca 42,33km/t etter speedometeret, hehe.
Så flaut at det faktisk er moro!!!!

Den orginale manualen din kenne-ny, som viste til at korandoen ble levert med 4,2 bensin på 115 hk, er ikke mulig å få kjøpe/kopiere eller noe annet smart, den fra deg. Trenger slik dokumentasjon når jeg event. skal til BT med større motor. Blir vel bare å putte på Turbo først da.biggrin.gif

Arild

#100 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Jan! var det den sorte Patrolen din som stod oppe i vassfjellet i går? dro litt tidlig! Trodde du var med å kjørte jeg?
AR