Korando vs cj7
#81
Posted 25 August 2005 - 23:00
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#82
Posted 25 August 2005 - 23:00
De brakettene du viser til Fillefranz, er det lettere og lage selv eller kjøpe, ikke lett og få de av ! jeg lagde mine selv. av en stålprofil og hullsag, Ellers tror jeg BG nor har de ferdige til CJ, regner med att de passer, ellers driver jeg og "forsker" litt på kastervinkelen på min om dagen, har en mistanke om att den skulle vært mer enn det som er orginalt, sånn som på CJ, kommer tilbake til det når jeg har testet, greit og vite det før man sveiser fast brakettene !
Hilsen Vidar.....
#83
Posted 30 August 2005 - 23:00
Ganske mange som er like ..... meeen ikke alle bruker samme regulator, og det er irriterende .
SLy
#84
Posted 28 August 2005 - 23:00
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#85
Posted 28 August 2005 - 23:00
SLy
#86
Posted 28 August 2005 - 23:00
#87
Posted 29 August 2005 - 23:00
jk
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#88
Posted 29 August 2005 - 23:00
Men jeg skal sende deg en i posten, så kan du prøve.
SLy
#89
Posted 29 August 2005 - 23:00
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#90
Posted 29 August 2005 - 23:00
SLy
#91
Posted 30 August 2005 - 23:00
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#92
Posted 31 August 2005 - 23:00
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#93
Posted 31 August 2005 - 23:00
SLy
#94
Posted 31 August 2005 - 23:00
Gidder noen av dere turbokarer å forevige turboinstalasjonen på digitalt format da kansje!
OG!! vet noen om BT vil godta et bodylift type hjemmelaget, om en f.eks ikke nevner det. Tenkte å prøve å få min godkjent med minst 33", korando har fått sin godkjent uten heving med 33".
#95
Posted 01 September 2005 - 23:00
Legger ut "turbo" bilder ila helgen til fillefrans.
Moderate bodylift med båtruller el må kunne være erstatning for sliten gummi uten problemer, antar 2- 4 cm ikke betyr noe. -best guess.
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#96
Posted 01 September 2005 - 23:00
Jaja, mange planer, men tiden vil se. Skulle hatt både mere tid og tålmodighet til slikt,hehe.
Når det gjelder bodylift, tenkte jeg å dreie 2" høye nylonforinger i samme diameter som de orginale stålskivene som ligger på hver side av gummiklossene mellom ramme og karosseriet. Bolter er jo ikke noe problem, men mulig det må dokumenteres stålkvaliteten i de??
AR
#97
Posted 03 September 2005 - 23:00
Går med 5 gir i 80kmt på alle "riksveibakker". Drar greit i 5. fra 60 kmt.
Lader fremdeles med 17 Volt selv etter at Steinars "Dings" ble montert!! Begge dingsene er vel da ikke helt friske?
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#98
Posted 03 September 2005 - 23:00
JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type
#99
Posted 03 September 2005 - 23:00
Hvor "måler" regulatoren spenningen,på dynamo eller batteriet? kansje så enkelt at den ledningen har dårlig kontakt, slik at den måler for lav spenning og dermed sveiver opp litt ekstra!!
Takk for turbobilder foresten, og du? er det 5 girs bare på de med turbo eller, finner ikke noe femte på min allefall, men skulle gjerne hatt d i fine nedoverbakker. Oppover kunne jeg trengt Turbo, ingen tvil om de, hadde en snittfart oppover Hitratunnelen(10%stigning) på ca 42,33km/t etter speedometeret, hehe.
Så flaut at det faktisk er moro!!!!
Den orginale manualen din kenne-ny, som viste til at korandoen ble levert med 4,2 bensin på 115 hk, er ikke mulig å få kjøpe/kopiere eller noe annet smart, den fra deg. Trenger slik dokumentasjon når jeg event. skal til BT med større motor. Blir vel bare å putte på Turbo først da.
Arild
#100
Posted 03 September 2005 - 23:00
AR