Gå til innhold



Foto

Korando vs cj7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
155 replies to this topic

#101 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Den var i vassfjellet i går ja.Som konebil.Jeg kjørte rød hilux i trøndercupen.

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

#102 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Sånn det henger sammen ja!

#103 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Kunne vi fått et eget forum istedenfor en tråd hadde det jo vært kjempegøy og kanskje skjedd ennå mer her


Kopi av melding:
Artig at det skjer litt på Korandoforumet.Supre biler til en overkommelig pris.

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

Opprinnelig postet av hobbypatrol



#104 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Vi kunne væl det, men funke jo bra dette å da!

Men det hadde vært lurt ja, blitt enklere å lete for nye og gamle medlemer med Ssang yong. Kansje spesielt oss med korando,og tenker da spes. på det med deler korandoen kan bruke fra cj7,izusu og flere.. Masser av folk med haugevis med tekniske opplysninger om bilene våre, har lært ENORMT av gutta hær, selv før jeg selv har skrudd nå spes på min.
AR og stolt billigbileier!

#105 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

NÅ så jeg faktisk at jeg hadde innlegg nr 100 på denne tråden, tøft! steintøft.

AR

#106 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Appropo eget forum det er kanskje på tide og minne om denne linken igjen

http://www.offroad.n...707&whichpage=2

#107 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

og TLCO nei jeg har ikke det
Den står ennå i deler og jeg skal hente ramma denne uka så det går fremover men ikke så fort hehe

Chris

#108 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 07 September 2005 - 23:00

Jeg lurer på å montere baksete i Korandoen. Er det mulig å sette inn 3 punkts seler til dette baksetet? Noen som har gjort dette eller får en bare godkjent hoftebelter?

#109 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 07 September 2005 - 23:00

tre-punkt er vel ikke noe tess hvis det ikke er festet i siden på setet. Det må jo festes oppe i skulderhøyde, og da må setet settes veldig langt frem for å komme på siden av veltebøylen. ( gjelder cab ) Hoftebelter er beskrevet som det rette å bruke der det av praktiske årsaker ikke lar seg montere tre-punkt sele.
Hvis du har lukket bil, så er kravet som vanlig 500 kg styrke på festepunktet. eller 1000 kg hvis der ikke finnes orginalfester.
Dette står beskrevet i kjøretøyforskriftene og er rimelige krav til innfesting. Boltstyrke osv. finner du i tekniske regnetabeller bl.a.
Dette er ca 12mm BUFO 8.8 bolt med 40x40 mm 3mm skive som bakhold. I praksis river du denne rett ut av karosseriet ved kolisjon, så finn gode festepunkter og legg på utvendig "hatteprofil" på 30 cm lengde som du skrur igjennom. Disse absorberer rykket fra selen og er langt bedre ved kolisjon. Ellers erfarer jeg at gjør du et ryddig arbeid og ikke kliner det fult av Tectyl, så er biltilsynet imøtekommende ved omregistrering og godkjenning.


SLy

#110 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 09 September 2005 - 23:00

da har jeg hatt bilen her en uke og er godt igang med prosjektet mitt som foreløpig ser noe sånt ut:
-fjerne absolutt alt av rust
-bytte alle knuste lykter og sveise igjenn der det har vert stygge plater bak
-kle med alu dørkplate på alt inni bilen.
-helakering/rulling (skolen har satt av penger til lakkboks før dette får vi ikke lov å lakke. så blir rulling hvis vi ikke får boksen i rimelig tid.)
-få tak i ny kalesje
-bytte/trekke om setene

har foreløpig begynt med å rette ut en bulk sveise igjenn ett "lyktehull" og ta rust på ene frammskjermen. i tillegg har jeg fått ut alt interiøret og begynt å skrape ned den isoleringstectylasfaltgugga som er klistra på golvet.... var litt iritert når e hadde tatt nesten halve gulvet uten å finne rust.... men e fant noe. da var e faktisk glad at e ikkje hadde brent sånn ca. halvparten av fingrene mine for ingenting. desuten har jeg plukka ned nav og lager på ene sia så det står bare og venter på nye bremse skiver. (ps. nå må mi snart få oss ett eget forum) (ps2 kan ikke alle legge inn bilde av korandoen sin på denna tråden så vi andre får sett de?)





Watt elfa...

#111 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 09 September 2005 - 23:00

Selvfølgeloig enig med deg i det med eget forum pumba. Hvis du skal se bilder så kan du bare gå på rigs og se på de ulike bilene der. Her er linken til min rig http://www.offroad.n...e=View&RID=1450. Nå er det blitt ekstar enkelt siden alle rigene er samlet under Ssang Yong med e t unntak men han kommer no etter snart smile.gif. Så da er det vel bare igjen å oppfordre de korandoeierne som ennå ikke har gjort å lage en enkel rig med et par bilder og plassere den under Ssang Yong

#112 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 09 September 2005 - 23:00

Hvis noen ikke skulle ha fått med seg bildene av SLy sin korando er den nå kommet på rigs også under Ssang Yong selvfølgelig

http://www.offroad.n...e=View&RID=1499

#113 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 13 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Morn Igjen ! Hehe...

De brakettene du viser til Fillefranz, er det lettere og lage selv eller kjøpe, ikke lett og få de av ! jeg lagde mine selv. av en stålprofil og hullsag, Ellers tror jeg BG nor har de ferdige til CJ, regner med att de passer, ellers driver jeg og "forsker" litt på kastervinkelen på min om dagen, har en mistanke om att den skulle vært mer enn det som er orginalt, sånn som på CJ, kommer tilbake til det når jeg har testet, greit og vite det før man sveiser fast brakettene !

Hilsen Vidar.....

Opprinnelig postet av Curre



Hei Vidar!

Lurer på hvordan det gikk med sjekkingen av castervinkelen?
Litt nysgjerrig bare.
AR

#114 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 15 September 2005 - 23:00

en liten oppdatering: da har jeg fått på plass nye skiver og klosser på ene sia. på andre sia må jeg bytte bære kuler og kryss først. (lagt inn en tråd på teknisk/mekking om hjelp til å identifisere). skal til og legge alu plater i dørk og vegger nå over helga men lurer litt på hva slags isolasjon jeg skal bruke og om jeg skal poppe eller skru fast.... skal også helakere bilen når all rust er tatt. men lurer enda noe på farge. har også lyst på en "motivlakering" på dør og/eller panser da selvfølgelig av en badeand eller to. snorkel skal også lages. noen som vet om noen av jeepene har bakskjermer som er nesten identiske våre? (har lyst på cut out breddere for å gjøre rust jobben enklere og bilen råere.. tips og inspill motas med takk





Watt elfa...

#115 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
har også lyst på en "motivlakering" på dør og/eller panser da selvfølgelig av en badeand eller to.

Opprinnelig postet av pumba



biggrin.gif:D:D

#116 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Vet av 2 sett akslinger til Korando.Det ene settet har dårlige pinjonglager.Selges kr.3000,-

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

#117 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Vet av 2 sett akslinger til Korando.Det ene settet har dårlige pinjonglager.Selges kr.3000,-



Opprinnelig postet av hobbypatrol



tja har nå det på delebilen også... desuten er snart alt annet nytt på disse akslingene


Watt elfa...

#118 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av fillefranz



Hehe, det ble heftig stuk på den der ja. Så forresten en prikk lik en, like ute ved Enebakk. Er den toppen glassfiber, original sak ?

PS, vår er styggere ! biggrin.gif

Gammel, rusten, uferdig og mishandlet skrot.


#119 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

gratulerer:D blir flott dette her....


Watt elfa...

#120 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Flotte dekk ja, og nå blir vel den kalesja/soft topen jeg foreslo blir vel bare for småpenger å regne mot de dekka der:-)biggrin.gif