Gå til innhold



Foto

Korando vs cj7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
155 replies to this topic

#121 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Hvis jeg har en som er interessert i å kjøpe hardtopen din Arild er du interresert i å selge eller cool.gif

#122 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Jo takk!! hjernen er alene sier jeg bare!!

Må væl slutte å drikke i helgene også nå, stakkars storpængpong, næsten heilt tom.
KA ska en si te sitt forsvar?? fælgan så jo så bedene på mæ og dækkan skreik jo næsta om å få bli med mæ hjæm.............

#123 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Må få meg mekkegarasje først i allefall, men skal tenke på det. men må innrømme at jeg nå har begynt å like den stygge saken, sjer for meg en safarigrind med masse lys oppå. Du skal vite at det er lite med pakninger rundt dørene.
AR

#124 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Skal vi tegne et abbonement på skjærmbreddere bak ? Jeg kan sende nye jevnlig hver 3.uke...... ( du skal få grei pris )
Det ble bra med dekk. Så er det bare å gi de litt luft før de spiser seg mette på plastikk...
Jeg likte spesiellt navkoppene dine. De stikker seg ut ( bokstavelig talt ) De var ordentlig fine.
Det er sånt som gir lyst til å gå videre til neste nivå.



SLy

#125 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Må få meg mekkegarasje først i allefall, men skal tenke på det. men må innrømme at jeg nå har begynt å like den stygge saken, sjer for meg en safarigrind med masse lys oppå. Du skal vite at det er lite med pakninger rundt dørene.
AR

Opprinnelig postet av fillefranz



Nei jeg tenkte på at du spøkte selv om den hardtoppen din jeg Arild, og at den stod ennå mindre i stil med de gromme dekka enn resetn av bilen.

Ellers så kunne det jo være en ide å bestille brukte hardtopper f.eks fra Polen eller Russland ser ut til at det er masse korandoer som ar vært produsert importert der. Kanskje vi skulle gå sammen og bestille en hel container så blir ikke fraktutgiftene så store. Men hadde en bare kunnet russisk eller polsk da:rolleyes:

#126 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Hvis du hadde lest begynnelsen hadde du sett Fillefranz sin kommentar om hardtopen, og det var langt fra noen orginal nei heller noe på en båtfabrikk jeg husker riktig:-)

Ellers så ser jeg at de to runde lysene foran på hver forskjem (et blink og et park) er fjernet på din Low cost. På min står de der fortsatt og når det står i vognkortet at je har dispensasjon for for kort avstand mellom blink og parklys kan jeg nesten ikke fjerne dem:-)

#127 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis du hadde lest begynnelsen hadde du sett Fillefranz sin kommentar om hardtopen
Opprinnelig postet av Parkoman



Erdugæren, da mann ? ohmy.gif Ni sider da gitt.. tongue.gif

Gammel, rusten, uferdig og mishandlet skrot.


#128 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Hvis det er noen som vil ha Korando nå så er det kanskje bare å slå til ? Selv om det som stod om den generelle tekniske standarden var en smule "ullent"

http://www.finn.no/f...781&pos=2&tot=3

#129 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Synes min sporet en del jeg også, så jeg regnet med styresnekke og ledd hadde noe slakk, men ved sjekk synes jeg ikke det var merkbart! Noen som har peiling på om den store sporvidden foran og bak kan skape sporing? og hvorfor er det egentlig differanse på sporvidda?

Må nesten fortelle at jeg hadde kvinnfolkbesøk i natt, hun er veldig pen, men så vanskelig å tenke på noe annet en de hjula mine jo!!! Tror hu merket at jeg tenkte på noe annet gitt, men hun var jo med i drømmene, så klage skal hu ikke. Hehe, satt jo model(naken så klart) oppe på en haug med nye svarte fine BFG 33" MT dekk hu(i drømmene altså).
Sov dårlig i natt, tenkte veldig på at hjula mine måtte stå ute i regn og vind, med fare for å bli kidnappet av kriminelle!

AR

#130 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Sporvidden er tvert imot med på å forbedre sporingsproblemet. Tenk bare raskt igjennom hvor kommer hjultrykket når dekka er plassert slik. Se også på hvor bredt areal de dekker på bakken.
Når det snakkes om Caster, så kan ikke castervinkelen nevnes uten at KPI camber, spissing ,sporvidde , dekktrykk og evnt. slark er i orden. Jeg sjekket min TOE- Out og den var enorm ! Forholdene endrer seg dramatisk ved større hjul. Toe in / Out endret seg 5 cm bare ved å kjøre bilen frem noen meter. Trykket her er kjempestort. Caster endrer seg også ved presset i sving og sporete veibane. Understellet vrir seg rett og slett pga. tyngda på mellomaksler mm. ohmy.gif....
Tips: ikke legg på stæsj på bilen, du ikke kan leve uten. Det blir som med damer : nyt det du kan få av tid sammen, men ikke gå helt under hvis det skjærer seg. Ta vare på det du har, men ikke forgyll det - Bruk det ! Da får du mer glede av det og det er til for å brukes/slites. Gi hverandre gjensidig respekt og ikke bare vis hensyn, men ta hensyn
( da snakker jeg om bilen ) biggrin.gif


SLy

#131 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Ikke helt med på dette med sporvidden, men forstår det er en grunn etter som mange har en slik differanse. Når det gjelder større hjul og også større sporvidde, vil jeg mene en burde ha mere spissing, men det er jo også andre veien om en kjører med4x4. Dog kjører en vel strengt tatt oftest med 2wd når en har litt fart etter veiene og får denne sporingen.

AR

#132 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis det er noen som vil ha Korando nå så er det kanskje bare å slå til ? Selv om det som stod om den generelle tekniske standarden var en smule "ullent"

http://www.finn.no/f...781&pos=2&tot=3

Opprinnelig postet av Parkoman



Det var det tydleigvis siden Chirs nå har kjøp sin andre Korando. Vi gratulerer:D
http://www.offroad.n...e=View&RID=1515

#133 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Har da 2 år på bilfag jeg også, så bitte forstår jeg. Men uten å ha tenkt så mye på det mente jeg at to dekk som gikk i samme spor ville spore mindre,men men. Kjøpte nok ikke dekka og felg for bedre kjøreegenskaper nei,hehe.
Men de hjelper nok mye på i havmyrene heim på Hitra.......
AR

#134 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Ikke helt med på dette med sporvidden, men forstår det er en grunn etter som mange har en slik differanse. Når det gjelder større hjul og også større sporvidde, vil jeg mene en burde ha mere spissing, men det er jo også andre veien om en kjører med4x4. Dog kjører en vel strengt tatt oftest med 2wd når en har litt fart etter veiene og får denne sporingen.

AR

Opprinnelig postet av fillefranz


Ikke føl deg støtt av dette : Det er mange, mange , mange timer lesing for å lære alt dette med bil, motorer og elektrisk. Noen " har det" andre "har" det ikke, men felles for oss alle er at det finnes ikke noen "kort-versjon" som kan nedtegnes på noen kveldstimer. De tingane som betyr minst for de gode kjøre-egenskapene på en Jeep er ofte det som skrytes mest av på bilen. Akkurat som hengslingen på frontruta på Jeep, er for enkelte et must. Jeg har aldri felt ned ruta på CJ'n min fordi det går ikke an å kjøre den bilen med ruta nede. Dessuten lekker den vann hvis jeg ikke får lukket den skikkelig etterpå.
Sporing på bilen er noe som du selv kan være med å bestemme. Velger du fete dekk, så har du kanskje ikke muligheten til å beholde like godt veigrep. Skal du ha samme bredde på akslingene, så kjører du lettere fast i myra, men sporer mindre på asfalt. + og - hele veien. Kjenn faktorene , så blir det lettere å velge. Det står masse om dette på nettet. Søk på sporendring, bredere dekk, sporing, etc. etc .... Og for å plassere meg selv: Jeg utdannet meg til bilmekanikker en gang i tiden, men det er ikke lenge siden jeg første gang måtte spørre Pål hva en fordelingskasse var. Vi skal ikke kunne alt- heldigvis. wink.gif

SLy

#135 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

og sånn bare for å spore av alt her så har jeg kjøpt meg en korando til hehe

Chris

#136 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Dæven- Skulle gjerne vært på Hitra en runde med min og. Skal vi kjøpe et fly og dra på turne' ? Det hadde vært heftig !
Gratulerer Chris - og takk for sist du... Bra emne det der.
http://www.finn.no/f...781&pos=2&tot=3
Forresten - er det noen Autofile her ?
Tenkte at siden det ikke er kommentert, så får jeg legge inn en reportasje her. Jeg vet ikke om det er lovlig ( finner ikke noen tekst om det i bladet), så jeg håper Red. stopper meg i så tilfellet. Jeg har ventet til bladet er tatt ut av hyllene i butikken for sikkerhets skyld......




SLy

#137 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Hehe, det ble heftig stuk på den der ja. Så forresten en prikk lik en, like ute ved Enebakk. Er den toppen glassfiber, original sak ?

PS, vår er styggere ! biggrin.gif



Opprinnelig postet av Team Low Cost Offroad

[/quote]

PS sjøl du, deres var jo kjempeflott jo, du skal vite jeg gikk fort rundt korandoen min med en halvfull sprayboks med kvit biltemalakk før jeg tok de bildene. Og jeg er nok ikke den første som har gjort det pån,hehe

AR

#138 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Tja! får høre med fadern om han vil arangere offroadtreff neste gang jeg er utover, gamlingen på 66 liker faktisk alt som er stort og bråker litt, være seg bil båt eller fly!!
AR

#139 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Tja! får høre med fadern om han vil arangere offroadtreff neste gang jeg er utover, gamlingen på 66 liker faktisk alt som er stort og bråker litt, være seg bil båt eller fly!!
AR

Opprinnelig postet av fillefranz


Da blir det fly. Vi slipper bilen ned over landet så det lager litt bråk. Da blir han vel fornøyd.
Høres litt ut som fattern, men han hører ikke om det er fly eller bil- blink.gif

SLy

#140 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Det største gliset jeg kunne ha forestilt meg fra fattern, er om jeg hadde montert en spitfire motor i korandoen,fått den til å gå på vannet og flyd en runde med han rundt øya!!!!

Men denne artikelen der SLy, der står det at 94mod kan legge ned ruta?? stemmer det da? ser ikke ut sånn på bildet.
(Korando offroadtreff på Hitra, så spøle vi myra t havs!!!)
AR