Gå til innhold



Foto

Burde gjelde de fleste her inne.....


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
68 replies to this topic

#21 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Datum: 13. Nov. 2003
Unser Zeichen: BS/ML
Information regarding the topic Front guards
Dear Sirs,
We are pleased to inform you, that the Commission of the European Community found a
Suggestion for the regulation of the European Parliament and council about the
expenditure of Front-Guards on vehicles and the alteration of the regulation
70/156/EWG of the council.
Therefore the uncertainty regarding to this topic has gone.
The main elements of this regulation are:
In future there will be new binding technical regulations regarding construction, fitting and
testing of Front-Guards.
The current made Front-Guards can be sold until the 31.12.2005 and after this date there is
no need to take them off.
During the last year we started with the development of a shock -absorbing Front-Guards
regarding to this new regulation. As we now know the final technical values we will continue
intensive with the development of new shock -absorbing Front-Guards to offer you these new
products in time.
For further questions don´t hesitate to contact us.
Yours sincerely
S•O•R
Automobil-Zubehörkonzepte



Detta holder i allefall liv i delehandelen ...
Må vi kjøpe nye fangere hvis vi skal montere etter 31.12.2005 så er det duket for nok et kjempe lønnsoppgjør til våren . he he ..

SLy

#22 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Flytte til USA?? Ikke sikkert det er så artig når du har sjekket hva det faktisk vil koste deg å skaffe noenlunde grei sykeforsikring, pensjon, skolegang for barn og alt det andre vi i Norge tar for gitt-jeg har faktisk amerikanske kolleger som mer enn gjerne vill flytte til norden nettopp pga dette!

Opprinnelig postet av nordmøring



Du får jo råd til litt sykeforsikring, pensjon og skolegang når du ikke benytter 90% av lønna di på skatter og avgifter,da....

Tenk på det: Det du har utbetalt i timen er etter masse skatt, og på det har arbeidgiveren din betalt arbeidsgiverAVGIFT(straff for å gi folk arbeid), så bruker du pengene dine på å kjøpe varer og tjenester det er 25 % moms på. Dette kommer i tillegg til alle særavgifter, ikke minst i forbindelse med bilbruk og bolig. Det lille som er igjen av netto skal bedriftene leve av, dvs bl.a betale lønninger som det igjen er arbeidsgiveravgift på og som det skal trekkes en masse skatt av..

Tipper at i gamle Sovjet så forvaltet staten mindre prosentandel av pengene som var i omløp i samfunnet...

#23 offroadbear

offroadbear

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

stemme det
god helg

#24 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:

Flytte til USA?? Ikke sikkert det er så artig når du har sjekket hva det faktisk vil koste deg å skaffe noenlunde grei sykeforsikring, pensjon, skolegang for barn og alt det andre vi i Norge tar for gitt-jeg har faktisk amerikanske kolleger som mer enn gjerne vill flytte til norden nettopp pga dette!

Beer gives you drain bamage


Opprinnelig postet av nordmøring



Joa, jeg har dette i bakhodet. Og er veldig klar over det, og dette er vel en av de tingene som er tatt i betraktning på minussiden.
Men jeg sier til meg selv, at det kan da ikke være så ille.
Det er jo tross alt noen milioner som bor i USA, og som dette fungerer for. Selv om det også er overflod av de det ikke fungerer for der borte.
Kanskje når alt kommer til alt, så har vi det ikke så ille her hjemme.
Men, dette er en drøm som har levd i meg nesten alle mine leveår, og hva var vel livet uten drømmer. hehe


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#25 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Skulle vel se litt på hvor sovjetstaten endte etter å ha brukt nasjonalbudsjettet på kjøp av popularitet og vestlige glansbilder. Trodde selv at alle helger besto av bilkjøring, båtkjøring, stort hus, reising, bla bla bla - Ja da . Men ikke til alle og ikke alt på en gang. Det var det bare gamle sovjet som kunne spandere på seg i ca 10 år. Og så fant de ut at de trengte å styre pengeflowen litt gustigere enn hva privatpersonen gjorde.
Og regner du ut hva du har i lønn her i landet --- Ja så har du ingenting. Det er meningen at du skal bruke opp ALT. Forvaltningen er det du selv som tar deg av.
Men jeg er enig i at det er en skjevfordeling når det gjelder bil. Ja da.
Nå er det valg igjen, så gi jærnet !!!

SLy

#26 ready4-runner

ready4-runner

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 856 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Eller hvorfor ikke gi full F kjør med kufanger og vis det, vi kan ikke alle sitte her å diskutere ting. Jeg er slik selv og vi er tafatte når det gjelder å gi beskjed her i landet. Bensinprisen kryper oppover og Ola Dunk ser på måleren når han fyller å sier HUFF DETTE VAR DUMT og det er stort sett allt han gjør med det. Vi blir herset med til dagen og tar imot det som snille kattunger og førskole elever og gjør aldri noe med det. Er luta lei av alle skattene her i landet men kunne aldri tenke meg å flytte har et flott hus og en grei inntekt men pengene mine går til lånet og regninger og avgifter alà NRK avgiften. Det er et molboland ja men vi er jo molboer som bor her uten å gi beskjed å stille opp for oss selv. Er jo så mye rart i dette landet FORDELSBESKATNING AV EGEN BOLIG hva er det en skatt som gir de menneskene som har spart opp penger og invistert i et eget hjem for å huse familie og vise at en klarer seg selv en ekstra avgift i forhold til de eventuelle innvandrerne som vi så sårt trenger grunnet lite arbeidskraft til å utbetale pensjon til de eldre(De innvandrerne som kommer inn her i landet jobber jo ikke heller)disse går på trygd og de som virkelig trenger hjelp kommer ikke inn i landet. (Får sikkert litt pepper for dette men vil få det ut) Kan vi ikke benytte treff og samlinger til underskriftskampanjer osv for å vise at vi den bilelskende del av den Norske befolkningen faktisk ikke lar oss trampe på. Jeg skriver meg iallefall på og kjører gjerne en politisk strafferunde visst flere er med noe må vi iallefall gjøre.

Takk

#27 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Synes dette høres helt bak mål ut jeg. I allefall i norge som vi har både elg, ku, rådyr og alt mulig anna som løper over veien, hvorfor i hel*ette skal vi ha forbud mot slike ting.
Opprinnelig postet av Denominator



Vi må jo være snille med dyra! cool.gif


P.S. Fryktelig mange som klager på Norge. Hold kjeft og flytt! Når det er 300 innbyggere igjen kanskje herr statsråd tar hintet...

#28 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Tror kanskje det mangler en liten smule sammfunnsvitenskap her ? Beskatter vil bil, så er f.eks. inntektsskatten lavere .
Ingen inntekt ingen skatt. Men noen skal jo overleve når de ikke har inntekt ( kunne kanskje justers litt ?) Brutto nasjonalbudsjettet skal gå opp uansett pokker. Og blir vi gamle, så skal det være litt til oss da og, selv om ingen jobber lengre. . . Men jeg mener beskatning burde betinges bruk. Altså opp med bensinavgiften og vekk med årsavgiften- så går det an å ha flere uten å avgifte seg ihjel.
Det står forresten litt om hva partiene svarer på spørsmål ang. avgifter i siste ( nr 7) AmCar.
Det finnes håp, men helsa først ser det ut til. Dette kan sikkert trekke ut, men her er det duket for for gode meninger tror jeg . . .

SLy

#29 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
[
Du får jo råd til litt sykeforsikring, pensjon og skolegang når du ikke benytter 90% av lønna di på skatter og avgifter,da....

Tenk på det: Det du har utbetalt i timen er etter masse skatt, og på det har arbeidgiveren din betalt arbeidsgiverAVGIFT(straff for å gi folk arbeid), så bruker du pengene dine på å kjøpe varer og tjenester det er 25 % moms på. Dette kommer i tillegg til alle særavgifter, ikke minst i forbindelse med bilbruk og bolig. Det lille som er igjen av netto skal bedriftene leve av, dvs bl.a betale lønninger som det igjen er arbeidsgiveravgift på og som det skal trekkes en masse skatt av..

Tipper at i gamle Sovjet så forvaltet staten mindre prosentandel av pengene som var i omløp i samfunnet...

Opprinnelig postet av Partypatrol



Nja, veldig få amerikanere eier sitt eget hjem, faste ansettelser er uvanlig i de fleste bransjer og offentlig helsevesen og skoleverk er ikke helt på høyde med resten av den vestlige verden. Lønnsnivået er også en godel lavere enn her i Norge, en maskinarbeider/repratør passere sjelden 10US$ for timen, har han en god arbeidsgiver får han også "benefits" i tillegg (pensjon og sykeforsikring).
De av mine arbeidskamerater som er bosatt i USA har rundt 60% av lønna til sine norske avløsere, og ikke pensjon/sykeforsikring-kun ulykkesforsikring ifob med jobboppdrag. For ordens skyld-dette er ikke et litte bakgårdsfirma men et av oljebransjens største service-firma!

Hva om Ola Dunk i stedet for å fortelle hele verden hvor fælt alt er i Norge, kanskje dro litt i samme retning og forlangte at feks politikere faktisk holdt løftene sine?? Tipper Himmel-losen og Jensemann hadde blitt bleke om nebbet om noen tusen jevnlig hadde forlangt svar på hvorfor de stadig lyver!

Total avsporing!?!?

Beer gives you drain bamage

#30 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Skal altids klare å demontere kufangeren hvis jeg blir stoppet å får beskjed om å vise bilen hos BT jeg. Så skrur jeg den på igjen når jeg kommer hjem...

Men når det gjelder politikken her til lands har vi jo muligheten til å gjøre noe med det nå som det er valg. Nytter ikke å bare sitte hjemme i soffan å klage, gjør noe med saken!

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#31 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Basert på en oppdiktet historie, men hei. i norge går d nok ann: En solskinnsdag er du ute å cruiser med din 1980 mod(I NORGE KOSTER TROSS ALT D MESTE SKJORTA) 4x4 (med kufanger som er forbudt) på et par tonn på vei til sjøen for å kjøre med vannscootern (som er forbudt). Du kommer susende i 80 å plutselig står kua på veien. Du står selvsagt på bremsa og har kanskje 60- 70 i det du treffer dyret. Har dårlig tru for at kua bryr seg særlig om fangeren heter ku eller støt, ho e jo dau uansett. I hvertfall, du har ødelagt kun kufangeren å sparte en hel hau med penger(noe som tydeligvis er forbudt) i reparasjon på doningen. Så mens bilen er på verksted å bytter asylmottak så låner du konas fiesta å fiser bort på verkstedet å henter hengeren, den er riktig nok tom å har egenvekt på 500 kg, men har lov å laste 1000, dermed er tillat totalvekt 1500 kg, men sia fiestaen til kjerringa kanskje bare har lov å trekke 950 kg så er du lovbryter forde om hengeren er tom altså 500 kg. På turen hjem blir du pissatrengt å stopper for å late vannet i bushen(noe som er forbudt), på tur inn i rundkjøringa suser du rett på en kødd som kjører i mørke uten lys, feilen er seff din for du kjørte jo på han, han hadde jo bare glømt å skru på lysene og får seg et forenklet forelegg. Så når du endelig kommer hjem så bestemmer du deg for å kjøre en tur på snøscooteren (noe som er forbudt) sia det er langt til nærmeste løype. Scootern lager jo spor i snøen(tydeligvis forbudt det også¨) å det kan vi jo ikke ha noe av her i landet. I hvertfall, vell hjemme etter en fin tur i det hvite pudderet bestemmer du deg for å ta deg en dram, hjemmebrygg seff så sparer du da noen kr(seff forbudt både hjemmebrygg å pengesparing) så atter en gang er du lovbryter. HEIA NORGE å historia med idiotiske lova kunne nok fortsatt langt den, men jeg blir så forbanna at det er tett før maskin går ut vinduet så jeg tror jeg stopper der. Nei styrt regjeringa, stem frp.

Hilsen forbanna nordlending.

#32 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Og skulle noen komme til å bryte seg inn hos deg, etter at du har sovnet fordi den drammen var litt for sterk, og hunden din forsvarer hjemmet ditt og hans. Ja, da blir hunden din beslaglagt, og innbruddstyven forlanger den avlivet og får erstatning for påførte skader i kropp og klær.


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#33 zyklonized

zyklonized

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Skal bli gøy å se SAMTLIGE av vegvesenets lastebiler og arbeidsbiler uten kufanger etc. HAHA LIKSOM !! ( Vi har en definasjon på slike saker,det kalles kommunisme!!! )

#34 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Skal bli gøy å se SAMTLIGE av vegvesenets lastebiler og arbeidsbiler uten kufanger etc. HAHA LIKSOM !! ( Vi har en definasjon på slike saker,det kalles kommunisme!!! )

Opprinnelig postet av zyklonized



For ikke å snakke om Skagerak Nett sine biler med winch, komandobilen til brannvesnet her i Tønsberg...

Men disse bilene hører jo innunder STATEN, så de får vel sine dispansasjoner tenker jeg.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#35 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Kan noen komme med eksempler på nye regler som har fått tilbakevirkende kraft?
Tenker da på tilsvarende regler som ved et evt frontguard forbud.

Hvordan var det når katalysator ble innført? er jo ikke tilbakevirkende lengre enn på slutten av 80 tallet mener jeg. Fartsperren kom jo heller ikke med full tilbakevirkende kraft. Belter i baksete det samme.

sig

Suburban is the answer (what was the question again?…)
Den som har flest prylar när man dör, vinner...

#36 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis jeg ikke tar helt feil, så gjelder dette EU direktivet kun biler i klassene M1 og N1.

M1=personbil
N1=lastebil (varebil) under 3500kg

Så for dem som har bilen reg. som lastebil over 3500kg (N2) gjelder dette ikke.

Noen som kan bekrefte dette?

Opprinnelig postet av Wickie



Er du sikker på disse kodene? Min er N1 med totalvekt på 3501kg.

sig

Suburban is the answer (what was the question again?…)
Den som har flest prylar när man dör, vinner...

#37 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Slik jeg har forstått det, etter samtale med en på BT, skulle dette i først omgang gjelde biler over 3500kg, og med tilbakevirkende kraft. Jeg prøvde meg med at ingen lov skal ha tilbakevirkende kraft i Norge, men da sa han at dette er et direktiv og ikke en lov. Det er sikkert en forskjell på lover og direktiver for enklte....mad.gif

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#38 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Det med tilbakevirkende kraft er som før, men dette er lovendringer : det betyr at noe ikke lengre er lov eller at noe fra og med nå er påbudt. Hvilket betyr at feks. er det ikke lov å kjøre på venstre side av veien lengre fordi det ble forbudt i 19XX. Man straffer altså ikke de som kjørte på "feil" side av veien før det. Så det må vel leses slik at ...... ikke lengre er lov å bruke. Altså kan ikke kjøretøyet benyttes i den stand det befinner seg i- men lovlig å eie, tipper jeg.


SLy

#39 Wickie

Wickie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Chevy-LPG:

se her:

http://www.lovdata.n...18-002.html#2-2

etter det skulle din bil med 3501kg helt klart vært N2! Så hvorfor din er N1???

#40 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

slik som kommunistnorge hærjer vil jeg faktisk tro at noen blir lei til slutt å at det plutselig kommer dramatiske endringer!
Er det ikke valg til høsten da ? dette kan vel forandre litt kanskje ?



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy