Gå til innhold



Foto

Jeep Wrangler CJ7 Offroad 1988, 15000 km., kr. 65.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#1 Hoggy Bear

Hoggy Bear

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Hva er det som ikke stemmer her???

http://www.finn.no/f...7&pos=19&tot=20

I lay it out for ya to play it out... You digg...?

#2 thaugen

thaugen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Det var virkelig ikke ment sånn!!
Beklager masse om du tok deg nær av det.

Men liker ikke når man markedsfører noe, at man ikke kan være ærlig og selge det man har. Hadde ikke vært spesielt gøy om jeg som 18 åring og med nytt sertifikat i lomma, hadde kjøpt noe jeg trodde var en Jeep. Reist solt på på et Jeep treff og kommet skuffet hjem igjen...

Om man skal selge en Korando, så kan man vel selge en Korando?

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

Opprinnelig postet av Sten_Morten



Helt enig med deg!!!
Er veldig lett for en som ikke har vært borti jeep før å bli lurt på sånne annonser!

thaugen

#3 Sten_Morten

Sten_Morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Det var virkelig ikke ment sånn!!
Beklager masse om du tok deg nær av det.

Men liker ikke når man markedsfører noe, at man ikke kan være ærlig og selge det man har. Hadde ikke vært spesielt gøy om jeg som 18 åring og med nytt sertifikat i lomma, hadde kjøpt noe jeg trodde var en Jeep. Reist solt på på et Jeep treff og kommet skuffet hjem igjen...

Om man skal selge en Korando, så kan man vel selge en Korando?

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

#4 Sten_Morten

Sten_Morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Det er en Korando:fish:

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

#5 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

La merke til den smleyen du brukte når du omtalte den kjære korandoen. Toleranse og det å være åpen for at folk velger forskjellige løsninger er kanskje ukjent for deg:)

#6 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det var virkelig ikke ment sånn!!
Beklager masse om du tok deg nær av det.

Men liker ikke når man markedsfører noe, at man ikke kan være ærlig og selge det man har. Hadde ikke vært spesielt gøy om jeg som 18 åring og med nytt sertifikat i lomma, hadde kjøpt noe jeg trodde var en Jeep. Reist solt på på et Jeep treff og kommet skuffet hjem igjen...

Om man skal selge en Korando, så kan man vel selge en Korando?

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

Opprinnelig postet av Sten_Morten



Helt enig med deg!!!
Er veldig lett for en som ikke har vært borti jeep før å bli lurt på sånne annonser!

thaugen

Opprinnelig postet av thaugen


Jeg har blitt kalt mye rart fordi jeg påpekte akkurat slikt som dette...

Uansett, en må *kunne* sin Jeep for å se forskjell:

Baklysa sitter for lavt, det har aldri vært slik bensinpåfylling på CJ/YJ/TJ, den pressinga nederst på høyre bakhjørne har aldri Jeep hatt, legg merke til skjermbredderne bak, de er nok Jeep, men de følger ikke karroserilinjen/pressinga, kalesja sitter alltfor løst, den passer ikke riktig, interiøret er helt feil, frontruteramma på CJ hadde aldri den pressinga under vinduet, han sier at du kan legge ned frontvinduet, men han mangler støttepunktene + surrefestet på panseret, de oransje lysa under hovedlysa ser ikke orginale ut (men jeg kan ta feil), nå ser jeg hva som er mest feil med vinduet foran: Legg merke til vindusviskerne, de sitter festet *under* vindusramma (i balja) - hva tror dere skjer når 18-åringen prøver å legge ned vinduet 1.e gangen ?, se på interiøret, hva har han gjort med fotbrekkpedalen ? har han skjøtet på en orginal pedal med en form for "lask" eller muffe ?? det elektrikse i rattstammen - ehhh ?

Er det en Korando, eller er det en annen, importert klone ??



Regards,
PerJ

#7 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
La merke til den smleyen du brukte når du omtalte den kjære korandoen. Toleranse og det å være åpen for at folk velger forskjellige løsninger er kanskje ukjent for deg:)

Opprinnelig postet av Parkoman



Folk må gjerne selge & kjøpe Korando for meg, det er helt sikkert fine & greie biler, men jeg synes faktisk det er svindel å markedsføre det som Jeep (nå finnes det ikke noe som heter "Wrangler CJ7 1988" - CJ gikk til 86, YJ/Wrangler begynte i 87.)

Jeg ser bare en grunn til å kalle en Korando (hvis det er det det er) for Jeep, og det er å få bedre betalt. Noen annen grunn er det ikke. Tenk på den som evn. kjøper bilen, som så stikker ned til sin Jeep forhandler for å skaffe noen slitedeler, som olje og luftfilter. Tror han blir lang i maska...

Såvidt jeg kan se, så har han klistret på "Jeep" merke foran på balja.
Synes du det er greit ?

Igjen med forbehold om at dette dreier seg om en Korando...


Regards,
PerJ

#8 Severin

Severin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Seksbolts felger er vel heller ikke noe cj-greie. Den siste Cj-en ble laga i -86 og dieselmotor er vel heller ikke noe de gamle, gode er kjent for. Ikke for å henge noen, men en spade er vel fremdeles en spade og en Jeep er en jeep.

Severin.
Tidligere Cj7
Nå Cj5 og XJ.

#9 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Jeg er ikke noe jeep mann, så klarer ikke å se hva dette egentli er..
men er litt fortvilet over at folk er så slue å teite. at de gidder å svindle folk på den måten!



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy

#10 kaholen

kaholen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kunne vært interessant å se vognkortet på denne bilen, for hvis det er en korando, så er det lagt ned rimelig mye arbeid for å få den lik en CJ7. Bilen ser jo for all del ikke dum ut! Men det er uansett svindel å kalle den for en Jeep!!

Knut Arne Holen
KORC

#11 Sten_Morten

Sten_Morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Takk for støtten alle sammen:)smile.gifsmile.gif

Bilen er er korando:fish:

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

#12 Sten_Morten

Sten_Morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Og det kan jeg bevise på følgende måte: Velg; sjekk når du skal til periodisk kontroll, i menyen på venstere side og tast inn reg.nr på:

https://svvgw.vegvesen.no

Bilen mangler godkjenning og skulle ha vært avskiltet 04.11.04



Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

#13 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Det var virkelig ikke ment sånn!!
Beklager masse om du tok deg nær av det.

Men liker ikke når man markedsfører noe, at man ikke kan være ærlig og selge det man har. Hadde ikke vært spesielt gøy om jeg som 18 åring og med nytt sertifikat i lomma, hadde kjøpt noe jeg trodde var en Jeep. Reist solt på på et Jeep treff og kommet skuffet hjem igjen...

Om man skal selge en Korando, så kan man vel selge en Korando?

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

Opprinnelig postet av Sten_Morten



Nei jeg skjønner nå at du ikke mente noe negaivt med Korando i seg selv, og jeg er selvfølgelig enig i at den skulle vært "markedsført" som en korando (det ville vi gjort vi som er stolte av å ha Korano:) ) Selv om det kan gå an å bli lurt i første omgang av en sånn annnose og ikke har den kunnskapen som enkelte her legger for dagen så bør det vel ringe en klokke entenen er 18 eller 80 når en får seg presentert vognkortet vedkjøpet for der står det neppe Jeep:)

Så kan vi heller ta en diskusjon en annen gang om pris og kvalitet på korando vs cj7;)

#14 Kjartan

Kjartan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Bilene er faktisk solgt folkens. Gubben som solgte den jobber ved siden av meg.. den gikk innbytte med en gang faktisk..

"Tattoed First!!!"

#15 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

disse halvdørene ligner heller ikke på noe Jeep noen gang har produsert, så vidt jeg har fått med meg er halvdørene til jeep like høye som karossen i bakkant av døra....

Veltebøylen er også forskjellig fra YJ/CJ


Ønsker å kjøpe bøyle fra Wrangler TJ eller YJ e. -92! Tlf: 984 39 254

#16 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 13 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Bilene er faktisk solgt folkens. Gubben som solgte den jobber ved siden av meg.. den gikk innbytte med en gang faktisk..

"Tattoed First!!!"

Opprinnelig postet av Kjartan



Forstår ikke helt dette, jeg...

Er det flere biler? Og hva mener du med "den gikk innbytte"?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#17 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Det kan være en MAHINDRA som er en lisensprodusert variant av eldre JEEP CJ som produseres i India. Denne har noen avvik i forhold til den amerikanske CJ'en, men jeg husker ikke akkurat hva forskjellene er.

Har ikke sett noe til MAHINDRA på mange år, men antar at de fortsatt er i buisness. De var store i enkelte land i Asia før.

#18 02

02

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Husker at jeg hadde lyst på en Jeep Wrangler for 10 år siden, - da jeg var på sydentur så jeg en mulighet til å leie en Jeep wrangler for å prøve, fikk utdelt en MAHINDRA. Ikke noe å båke om det , dette var en Jeep i følge utleier. Bilen var ikke det jeg forventet,svak motor liten/trang og vinglete, mista interessen for Jeep. Prøvde ved en tilfeldighet en CJ7 4.2 Renegade for et paar år siden, ble igjen hekta og skaffet i vinter en 80 'CJ7 Renegade.

Så annonsen om Jeep Wrangler CJ7 - jeg tror folk som ikke har eid en jeep selv ,har store problemer med å forstå hva man prater om Jeep versus Koorando,

Vognkortet du liksom ! Tviler på at alle kjøpere leser korrektur før man kjøper - Mener det er Donga Motor som står for Koorando- så hva som biltilsynet har skrevet der , kan man sikkert klare bortforklare til den som kjøpter/bytter inn Jeep Wrangler-CJ7. For meg er det et poeng at jeg har en Jeep og ikke noe annet.

#19 ozon

ozon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Det er en Korando:fish:

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986

Opprinnelig postet av Sten_Morten



Tel informasjon......80% av en korando e jeep, det står cj-5 over hele bilen.

#20 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Kraftigere akslinger på Korando.Dana 44

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type