Gå til innhold



Foto

KØ KULTUR I NORGES CUP


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Når det kjøres Norges Cup eller andre cuper,og det er 2 sjåfører på bilene,så holder det ikke at sjåførene står fysisk i kø,for å sikre seg plass.

Det bør lages en regel .på at når første sjåføren har kjørt,skal bilen kjøres bak i køen og vente på tur.

Så får heller de to sjåførene krangle om hvem som skal starte først.

TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??

#2 olemangor

olemangor

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 438 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

tja da kommer visst fall ikke vi på valentreffet hvis det skal innføres slike regler på grunn av en enkelt arrangørs tåpligheter, har kjørt 3 nc/sc løp hitill i år, og være 2 stykker på en bil er ikke lett, visste ikke om denne kø regelen før jeg ble opplyst om dette nå, syntes denne regelen skal stå som den er hvis det finnes noen regel på dette, er ikke noen andre som tar hensyn til om en 2 på en bil.
For min del i hvert fall hadde jeg stått i kø på samme måten som både grethe og gulsot gjorde, på denne måten har en sjans til å bli ferdig.
Om en står der uten bil har det lite å si, en får på seg seler på under 3 minutter, hvis ikke slipper en andre folk frem i stedet, dette bør ikke bli noe problem.


-ole

#3 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 14 August 2005 - 23:00

Dette har tidligere gjort det slik for at det skal bli lettere for 2 sjåfører å dele bil, det har aldri vært noe problem såvidt jeg vet.

Ser at flere av de som deler bil nå lar en sjåfør kjøre en hel runde eller hele løpet før neste overtar.

Tommy Olsen

#4 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Litt merkelig at dere som er 2 førere pr bil ønsker å gjøre det vanskeligere for dere selv å få gjennomført.
Men ønsket er notert..



Tommy Olsen

#5 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

så lenge vi kjører på tid,blir det ikke mye rettferdig,når noen kjører ferdig omgangene,og andre bytter bil.
Dette fordi de som da står i kø,mens klokken tikker,kan risikere å ikke få kjørt,fordi andre praktiserer det anderledes.

Mener at det skal komme en regel,om at hver sjåfør skal kjøre ferdig før neste starter.

Kopi av melding:
Dette har tidligere gjort det slik for at det skal bli lettere for 2 sjåfører å dele bil, det har aldri vært noe problem såvidt jeg vet.

Ser at flere av de som deler bil nå lar en sjåfør kjøre en hel runde eller hele løpet før neste overtar.

Tommy Olsen


Opprinnelig postet av Tommy



TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??

#6 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Jeg ser poenget ditt.. men hvorfor lage en regel på noe som egentlig ikke er noe problem!!

Tommy Olsen

#7 Steinar Håland

Steinar Håland

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Hei Tommy!
For meg var dette et stort problem i Sokndal. Jeg ble der stående bak i kø for så å se at andre bare byttet sjåfør uten å stille seg opp bakerst! Veldig frustrerende når tiden holder på å løpe ut og jeg hadde tre seksjoner igjen! Dette kunne kostet meg seieren i light truck klassen.
Vi var jo to sjåfører på bilen, men fikk ingen info om denne fordelen ang "køkultur". Hvis vi hadde visst om dette på forhånd hadde ting vært annerledes. Tror likevel at ordningen er dårlig for dette er jo veldig urettferdig ovenfor alle de andre. Kan Copiloter også stille seg opp i kø? Det ville vært hendig ...Nei, la det være bilen som bestemmer kørekkefølgen og ikke personene! Håper dette blir en regel slik at det blir likt for alle.
det at det ikke har vært et problem før synes jeg er for dårlig.Det er et problem nå!

Med vennlig hilsen
Fru Hilux 37.

DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP

#8 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Jeg er ikke enig i dette.
Så lenge en fører står i køen kan ikke det være noen forskjell på om bilen står der.

--- Men jeg er enig i at føreren må være på sin plass og følge køen og ikke spankulere rundt i køer og seksjoner for å dukke opp senere igjen og "hevde sin plass i køen."

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com

#9 Grethe

Grethe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Syntes dette er helt tåpelig.. Jeg og kai kjørte begge på SC og han sto fysisk i kø hele tiden.. Han har heller ikke sneket for da han og jeg stilte oss i køen var vi helt bakerst begge to.

Grethe:hug:hug.gif


100% MAMMA

#10 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Det var nok bare en grunn for at dette ble et problem. Nemlig at vi fra vest ikke har kjørt NC/SC før, og ikke kjente til denne praksisen/regelen. Det går nok bedre neste gang smile.gif







Jeep



#11 Steinar Håland

Steinar Håland

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

tror ikke det hadde vært vanskeligere. Det tar jo tid å stille inn seter, seleretc både på fører og copilot. Mener her at "køfeltet" ville vært mer spredt om alle gjorde som oss. Men Øystein har rett i at vi fra vest ikke visste om denne praksisen.
Det beste ville vært om arrangørene hadde holdt seg til tiden som stod i programmet, nemlig halv fem.....

fortsatt like vennlig hilsen
Fru Hilux 37

Kopi av melding:
Litt merkelig at dere som er 2 førere pr bil ønsker å gjøre det vanskeligere for dere selv å få gjennomført.
Men ønsket er notert..



Tommy Olsen


Opprinnelig postet av Tommy



DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP

#12 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Om det er NC eller SC spiller vel ikke noen rolle, det er tillatt med 2 førere i begge cup'er og praksisen er den samme.
Dette kan jeg ikke minnes at har vært noe problem tidligere, men vi må jo alle prøve å å ta hensyn til hverandre og sørge for smidig avvikling. smile.gif

Når vi har vært 2 førere på min bil tidligere har vi stille "fører2" opp bak bilen som kommer etter "fører1." Dette gir oss plenty av tid til å "buckle opp."

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com

#13 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Vil bare nevne noe i forbindelse med dårlig tid....Har erfaring fra Ungarn (bitter erfaring sådan). Velg hele tiden den seksjonen med minst kø. Vær klar når seksjonene åpner. Ikke ta unødige pauser. Jeg fulgte dette på begge dager. Søndag var jeg ferdig med de 6 ordinære seksjonene klokka 1430. Jeg la merke til at etter 1500 var det kun en seksjon det var kø i.

Forøvrig mener jeg at "sjåfør 2" må kunne stå i kø som om han hadde bilen med seg.

Sven Arne

Sven Arne

#14 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Det som skjedde i Sokndal ,var at det var kjempe lang kø i en seksjon.
Fru Hilux 37 hadde den seksjonen igjen, i første runde.
Som treff leder ville jeg starte henne i andre runde,på de seksjonene som det ikke var kø i.
Men problemet var at hun fikk ikke ut ny runde lapp,før den fra første omgang var levert inn.

Jeg er sterkt i mot at førerene får stå i køen fysisk,uten bil.
Det kan jo også hende,at noen ikke får fullført hele løpet sitt.

Men har oppdaget en liten ting:Det er veeeeeldig avgjørende om man har noen status,for å få viljen sin.

Enig med deg Fru Hilux,vi kan få det riktig festlig om co-piloter kan stå i køen.
Eller kanskje man kan hente inn noen venner,som kan stille seg opp der.

Betaler dere godt,så kan jeg gått være kø lapp maskin.

Kan vi ta denne diskusjonen over en flaske Pisang Abon:wtf:wtf.gif
-får si som tibuktu...det ordner seg,det gjør det alltid.

TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??

#15 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Siden det er "vår" runde diskusjonen dreier seg om,får jeg vel gi en komentar.
Biltrial er en ferdighets sport der det også taktikk er meget viktig.Har aldrig vært på et løp hvor dette med to førere har skapt problemer.Problemet som her blir dratt frem,er vel mere att to førere har valgt å IKKE bytte bil FØR den første har kjørt ferdig.Dette valget er selvfølgeligt fritt.Men den vanlige praksissen er vel att man bytter litt underveis.
Forslaget om å IKKE få stå i kø uten bil vil ihvertfall ikke gjøre det lettere for to manns bilene.
Hvis løpsleder hadde tillat en bil å få begynne på andre omgang før første omgang var ferdigkjørt hadde ihvertfall vært ett klart regelbrudd.Men føreren kunne valgt å ikke kjøre siste seksjon i første omgang,fått 30 prikker for den for å sikre seg om å rekke de to som skulle kjøres i andre omgang.Altså valgt 30 prikker,isteden for å risikere 60 prikker hvis man ikke rakk de to siste.




#16 vaktmester

vaktmester

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 704 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Det å stå i kø, er alltid kjedelig, men, ifjor i Sokndal, var vi 2 førere på en bil, stilte oss opp bakerst i køene hver gang vi byttet, det samme gjorde Hilux 37 m/frue i år, det virker som om informasjon om gjeldende praksis ikke deles med nye (debutanter) deltakere, potensiale for forbedring?????????? Etter min mening er det det samme om deltakerene står i kø med eller uten bil, den trengs jo ikke før man skal inn i seksjonen, men stå på sin plass i køen det må man.

Hilsen Lasse.
Rykker frem i køen.

Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS.
Vi tar det med ro....44" er fete dekk, en meter er for lite!!!!!
Ikke lenger ett av de dårligste trialteamene i verden på grunn av Åge
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig

#17 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Vanskelig sak dette:)

Alle innspillene har både fordeler og ulemper.
Men jeg må vel være den første å krype til korset,og si at det beste er vel at førerene bytter under veis i første runde,så at de bytter i andre runde.laugh.gif

Vi må vertfall ha samme praksis,uansett hvor i Norge vi kjører:)
Jeg har som løpsleder lært en ting,dette kommer jeg til å skrive i tileggsreglene mine:lol:

TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??

#18 Steinar Håland

Steinar Håland

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Uffda, fryktelig mye styr det ble rundt dette:o Neste gang blir ikke dette et problem i det hele tatt. Tror jeg har tatt poengetB)
Fruen stiller seg i kø bak bilen etter min bedre halvdel! Helt supert nå som det er avklart smile.gif

Fru Hilux 37

DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP

#19 mini kolaas

mini kolaas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 465 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

da e jo det samma om det er ein bil eller ein mandame i køen di har jo ståt like lenge som di med biler

suzuki for life

#20 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

På valen er det ikke noe problem å være både 2 og 3 førere på samme bil. Dette blir det tatt hensyn til !! Foreløpig har vi ikke hatt noen spesiell kø-struktur, men har gjerne passet på at det kom en bil imellom eller at det ble tid nok til førerbytte. Vi er jo alle sammen der for å ha det gøy !!

Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80 - www.hilux4x4.no