KØ KULTUR I NORGES CUP
#1
Posted 14 August 2005 - 23:00
Det bør lages en regel .på at når første sjåføren har kjørt,skal bilen kjøres bak i køen og vente på tur.
Så får heller de to sjåførene krangle om hvem som skal starte først.
TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??
#2
Posted 20 August 2005 - 23:00
For min del i hvert fall hadde jeg stått i kø på samme måten som både grethe og gulsot gjorde, på denne måten har en sjans til å bli ferdig.
Om en står der uten bil har det lite å si, en får på seg seler på under 3 minutter, hvis ikke slipper en andre folk frem i stedet, dette bør ikke bli noe problem.
-ole
#3
Posted 14 August 2005 - 23:00
Ser at flere av de som deler bil nå lar en sjåfør kjøre en hel runde eller hele løpet før neste overtar.
Tommy Olsen
#4
Posted 15 August 2005 - 23:00
Men ønsket er notert..
Tommy Olsen
#5
Posted 15 August 2005 - 23:00
Dette fordi de som da står i kø,mens klokken tikker,kan risikere å ikke få kjørt,fordi andre praktiserer det anderledes.
Mener at det skal komme en regel,om at hver sjåfør skal kjøre ferdig før neste starter.
Kopi av melding:
Dette har tidligere gjort det slik for at det skal bli lettere for 2 sjåfører å dele bil, det har aldri vært noe problem såvidt jeg vet.
Ser at flere av de som deler bil nå lar en sjåfør kjøre en hel runde eller hele løpet før neste overtar.
Tommy Olsen
Opprinnelig postet av Tommy
TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??
#6
Posted 15 August 2005 - 23:00
Tommy Olsen
#7
Posted 15 August 2005 - 23:00
For meg var dette et stort problem i Sokndal. Jeg ble der stående bak i kø for så å se at andre bare byttet sjåfør uten å stille seg opp bakerst! Veldig frustrerende når tiden holder på å løpe ut og jeg hadde tre seksjoner igjen! Dette kunne kostet meg seieren i light truck klassen.
Vi var jo to sjåfører på bilen, men fikk ingen info om denne fordelen ang "køkultur". Hvis vi hadde visst om dette på forhånd hadde ting vært annerledes. Tror likevel at ordningen er dårlig for dette er jo veldig urettferdig ovenfor alle de andre. Kan Copiloter også stille seg opp i kø? Det ville vært hendig ...Nei, la det være bilen som bestemmer kørekkefølgen og ikke personene! Håper dette blir en regel slik at det blir likt for alle.
det at det ikke har vært et problem før synes jeg er for dårlig.Det er et problem nå!
Med vennlig hilsen
Fru Hilux 37.
DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP
#8
Posted 15 August 2005 - 23:00
Så lenge en fører står i køen kan ikke det være noen forskjell på om bilen står der.
--- Men jeg er enig i at føreren må være på sin plass og følge køen og ikke spankulere rundt i køer og seksjoner for å dukke opp senere igjen og "hevde sin plass i køen."
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
#9
Posted 15 August 2005 - 23:00
Grethe:hug:
100% MAMMA
#11
Posted 15 August 2005 - 23:00
Det beste ville vært om arrangørene hadde holdt seg til tiden som stod i programmet, nemlig halv fem.....
fortsatt like vennlig hilsen
Fru Hilux 37
Kopi av melding:
Litt merkelig at dere som er 2 førere pr bil ønsker å gjøre det vanskeligere for dere selv å få gjennomført.
Men ønsket er notert..
Tommy Olsen
Opprinnelig postet av Tommy
DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP
#12
Posted 15 August 2005 - 23:00
Dette kan jeg ikke minnes at har vært noe problem tidligere, men vi må jo alle prøve å å ta hensyn til hverandre og sørge for smidig avvikling.
Når vi har vært 2 førere på min bil tidligere har vi stille "fører2" opp bak bilen som kommer etter "fører1." Dette gir oss plenty av tid til å "buckle opp."
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
#13
Posted 15 August 2005 - 23:00
Forøvrig mener jeg at "sjåfør 2" må kunne stå i kø som om han hadde bilen med seg.
Sven Arne
Sven Arne
#14
Posted 15 August 2005 - 23:00
Fru Hilux 37 hadde den seksjonen igjen, i første runde.
Som treff leder ville jeg starte henne i andre runde,på de seksjonene som det ikke var kø i.
Men problemet var at hun fikk ikke ut ny runde lapp,før den fra første omgang var levert inn.
Jeg er sterkt i mot at førerene får stå i køen fysisk,uten bil.
Det kan jo også hende,at noen ikke får fullført hele løpet sitt.
Men har oppdaget en liten ting:Det er veeeeeldig avgjørende om man har noen status,for å få viljen sin.
Enig med deg Fru Hilux,vi kan få det riktig festlig om co-piloter kan stå i køen.
Eller kanskje man kan hente inn noen venner,som kan stille seg opp der.
Betaler dere godt,så kan jeg gått være kø lapp maskin.
Kan vi ta denne diskusjonen over en flaske Pisang Abon:wtf:
-får si som tibuktu...det ordner seg,det gjør det alltid.
TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??
#15
Posted 15 August 2005 - 23:00
Biltrial er en ferdighets sport der det også taktikk er meget viktig.Har aldrig vært på et løp hvor dette med to førere har skapt problemer.Problemet som her blir dratt frem,er vel mere att to førere har valgt å IKKE bytte bil FØR den første har kjørt ferdig.Dette valget er selvfølgeligt fritt.Men den vanlige praksissen er vel att man bytter litt underveis.
Forslaget om å IKKE få stå i kø uten bil vil ihvertfall ikke gjøre det lettere for to manns bilene.
Hvis løpsleder hadde tillat en bil å få begynne på andre omgang før første omgang var ferdigkjørt hadde ihvertfall vært ett klart regelbrudd.Men føreren kunne valgt å ikke kjøre siste seksjon i første omgang,fått 30 prikker for den for å sikre seg om å rekke de to som skulle kjøres i andre omgang.Altså valgt 30 prikker,isteden for å risikere 60 prikker hvis man ikke rakk de to siste.
#16
Posted 16 August 2005 - 23:00
Hilsen Lasse.
Rykker frem i køen.
Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS.
Vi tar det med ro....44" er fete dekk, en meter er for lite!!!!!
Ikke lenger ett av de dårligste trialteamene i verden på grunn av Åge
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig
#17
Posted 16 August 2005 - 23:00
Alle innspillene har både fordeler og ulemper.
Men jeg må vel være den første å krype til korset,og si at det beste er vel at førerene bytter under veis i første runde,så at de bytter i andre runde.
Vi må vertfall ha samme praksis,uansett hvor i Norge vi kjører:)
Jeg har som løpsleder lært en ting,dette kommer jeg til å skrive i tileggsreglene mine:lol:
TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??
#18
Posted 16 August 2005 - 23:00
Fruen stiller seg i kø bak bilen etter min bedre halvdel! Helt supert nå som det er avklart
Fru Hilux 37
DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP
#19
Posted 16 August 2005 - 23:00
suzuki for life
#20
Posted 20 August 2005 - 23:00
Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80 - www.hilux4x4.no