Gå til innhold

Foto

Kodiac 400 98 mod

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#1 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Endelig har jeg fått kloa i noe mer fornuftig håper jeg, men trenger litt hjelp. Er en kodiac 400 1998 mod til den nette pris av 45.000 som traktor registrert en vill pris? Den skal være ganske strøken og ha gått ca 2000 miles.

Er det noe jeg burde se opp for med denne typen?

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://home.c2i.net/frodejo/

#2 goofy

goofy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

Men hvordan er det med frakt fra Highlifter.com til norge? Den prisen som kommer frem der, hva må jeg plusse på for og få den prisen det vil koste meg til norge?

Eg gjekk inn på www.magnum.no og oppretta ein konto hos dei. Då fekk eg ein postbox "over there". Så gjekk eg inn på highlifter og bestilte deler, der eg oppga den "nye" adressa mi. Eg ser at pakken er komt i boksen, og venter på at den skal bli sendt. Skal gi beskjed når eg får oversikt over fraktkosten.

Er du i tvil....? Gi full gass!!
Arctic-cat ZR700
Kawasaki Brute Force 750i
Warn winsj
Alu buk-plater
Duro Excavator 27x12-12 på org felg.
ITP Bigfoot-kitt m/27" 589 dekk
Dalton clutch-kitt
48" Snøskjær
5" Breddekitt for orginalfelgene F og B

#3 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

nei husker ikke det, bare ikke bestill på løvold i bodøtongue.gif jeg kjøpte mitt i norge, menne har i ettertid funne ut at d kan lønne seg å bestille i fra sverige?? veit ikke egentlig!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#4 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

da jeg fikk min var det så mye vingling i den forran at d var umulig å kjøre med ei hand på styret, d var hjulgarene som var gåent, å foringene i aramene, å da måtte heile arma byttes. men de er faktisk ikke så dyre. snakka da om den kula som står ytterst i arma som "hjulet henger i". på min hadde tidligere eier kjørt så lenge med slitte hjulager at stikaselen var litt skadd men brukbar, simmerringen i bremsetrommelen var borte å hubben måtte byttes. men det var ekstremt mye slark, den hadde vært kolisjonsskad:(

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#5 esbjug

esbjug

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Jeg har en bra link med online delekatalog til Yamaha ATV tilbake tidlig på 90-tallet. Kan legge ut linken her hvis det er noen interesse.

Ut fra det jeg ser, er det løse foringer....

Hans Chr.

#6 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

sikker på at den er traktor på hvite skilter? trodde alle som var veiregga i norge hadde km i spedoen å ikke miles. om det er på hvite ksilter er det ikke så ille, det jeg synes min er værdt. sjekk om demperne er slitte, dem er dyre å man får stort sett kun tak i orginale, bremsene er i utganspunktet dårlig på disse, men sjekk om frambremsa er bra å at det er veske på den, å ikke olje som d var på min!! ellers så må du ringe å fortelle meg hva du gjorde om du klarer å ødelegge eller slite den ut:P

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#7 kingoftheroad

kingoftheroad

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

hvis ikke den er i tipp topp stand, så har jeg en kodiak 400, 03mod med winsj osv. tenkte rundt 55.000 (sorte traktor skilt)

#8 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Vært og sjekket den nå. Den var ganske strøken, men bremsene var ikke helt stabile. De var dårlige. Må vel byttes regner jeg med. Det var og en del slark i dekka forran. Regner med det bare er lager som må byttes på hver side. Ellers så var det no manuell/automat og luft kjøling.. Det skremte meg litt. Men den tåler vel og bli kjørt med i skogen i lengere strekk uten at den blir for varm... Lydpotta var og rustet i stykker, så den vare byttet ut med en bil potte :-) Så litt rart ut med en gang, men funka som bare det.

Dekka forran må og byttes. De var slitte og feil dimmensjon også. Skapte litt vingling i høy hastighet sa eieren.

Tenkte gi bud på 43.000.- for den. Han ville ha 45.000.-

http://home.c2i.net/frodejo

#9 goofy

goofy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Har nå fått pakken min fra "over there" med magnum.no. Betalte 345,- for 4,5 kg. Er det så mykje da??? Koster jo nesten like mykje å sende ein pakke i norge også....

Er du i tvil....? Gi full gass!!
Arctic-cat ZR700
Kawasaki Brute Force 750i
Warn winsj
Alu buk-plater
Duro Excavator 27x12-12 på org felg.
ITP Bigfoot-kitt m/27" 589 dekk
Dalton clutch-kitt
48" Snøskjær
5" Breddekitt for orginalfelgene F og B

#10 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

ser mye bedre ut en min, er jo ikke rust å den dær jo!! orginal lakk på kufangern etter d jeg kan se... mener at dekka har rett dim forran ut i fra bilde, men dem er slitte ja. anbefaler kenda bearclaws til deg, jeg har 12,5 brei bake å 8 framme, men skulle hellst ha hatt 10 forran, blir sikkert litt tygnere å kjøre, men savner litt bedre oppdrift i myr å snø! så ut som et sikkert kjøp, men vær sikker på at du får den på hvite skilter før du kjøper!!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#11 ArnieMan

ArnieMan

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Tviler på at denne er på hvite skilter, da skulle den hatt noe blinklysgreier i fronten (og bak). Trepunkt er også et krav. Dette utstyret har alle de traktorreg. Kodiaker og forsåvidt alle andre traktorreg. ATVer på hvite skilter som jeg har sett. Er den bruktimportert fra USA? I så fall kan du glemme hvite skilter.

#12 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Så i vognkortet at den er regget som traktor. Førstegangs regget i 98. Men jeg kommer ikke til og kjøpe den tror jeg. Er for mye ulyder i den. Er ikke noe mekaniker, men det er mye slark i styret og noe ulyder jeg ikke kan si hvor kommer fra. Kan få den for 40.000 hvis jeg vil.

Er det noen av dere som ønsker og kjøpe så bare si ifra så kan jeg gi dere nr og navn. Den befinner seg på sørlandet, Arendal.

#13 shoorthy

shoorthy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

så vidt jeg veit var det andre regler for å få regga atv som traktor før. jeg har en suzuki quadrunner 500 99mod som er regga på HVITE skilt... tror ikke det var krav til 3punkt og div lysutstyr da!

skamby 35000 på den da vel, kan ikke være SÅ mye som må fikses.... deler er billig over "dammen" veit du:)

it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#14 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Errhhh... kjøpte den alikevel jeg. Fant alle delene jeg trengte i usa til halve prisen av her hjemme. Så kan jeg fikse den opp og eventuelt selge hvis jeg angrer.

Men hvordan er det med frakt fra Highlifter.com til norge? Den prisen som kommer frem der, hva må jeg plusse på for og få den prisen det vil koste meg til norge?

Tenkte handle denne til Kodiac'n
http://www.highlifte.....ance Kit.html

#15 shoorthy

shoorthy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 19 August 2005 - 23:00

regner med de sender ups eller lignende.... ville sendt de en mail jeg og spurt.. og hvis de er riktig snille med deg så skriver de ned verdien på pakka så du får det inn uten å momse av det:)

#16 ArnieMan

ArnieMan

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 19 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
så vidt jeg veit var det andre regler for å få regga atv som traktor før. jeg har en suzuki quadrunner 500 99mod som er regga på HVITE skilt... tror ikke det var krav til 3punkt og div lysutstyr da!

Opprinnelig postet av shoorthy

Visst var det slike krav før. En traktor skal ha en festeanordning for redskap i følge lover og regler. Ergo har traktorreg. ATVer trepunkt. Og kjøretøy beregnet for offentlig vei (hvite skilter) skal ha blinklys så vidt jeg vet. Unntaket her er vel enkelte (eldre?) mopeder/motorsykler.

Men det ble slutt på traktorreg. av ATV på hvite skilter etter 1.1.99. Dermed var ikke blinklys noe krav lengre. Med sorte anleggsskilt får du ikke kjøre på vei og har selvsagt ikke bruk for blinklys.wink.gif Trepunkt måtte en fremdeles ha for å kunne kalle det en traktor. Men trepunkten går an å ta av, i tillegg kan jeg nevne at en kjenning av meg kjøpte ny ATV for noen år siden. Da fikk han trepunkten levert med ATVen - umontert.

Det skal også nevnes at enkelte biltilsyn har greidd å traktor-registere ATVer på hvite skilt også etter 1.1.99. Veidirektoratet likte naturligvis ikke dette og har strammet inn på regelene. Dette har vært rene glipper fra disse biltilsynstasjonene, ATVer reg. etter 1.1.99 skal ha sorte skilt i følge reglene.

Dette kan kanskje forklare hvorfor din ATV har hvite skilter og ikke blinklys eller trepunkt.

#17 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Husker du ca pris på dette? Har nemlig funnet ut at det er hjullagerene som må byttes. Sjekket det i dag.

#18 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

jeg har samme, samme årsmodell og alt, den har ikke lys eller 3punkt som funker, men det er fordi at hard bruk i skogen har en tendens til å ødelegge dette:P

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#19 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

AMan, jeg har litt problemer med at den vingler litt i dekka forran. Regner med det er hjullagerene, men muligens foringene i a-armene. Er det mulig og kjøpe foringene eller må hele a-armen byttes?

#20 shoorthy

shoorthy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

jeg har også brukt magnum.no, funker egentlig bra det... men tror ikke det er SÅ mye billigere enn å få de til å sende ups el lignende, og da går det jo endel fortere:)