Hvilken bil til terrengkjøring??
#1
Posted 17 August 2005 - 23:00
Egenskaper som settes høyt er god fremkomelighet og bakkeklaring i orginal stand. Kvalitet er også viktig, kjedelig å dra på skogstur bare for å kjøre ting istykker etter hver tur.
#2
Posted 17 August 2005 - 23:00
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#3
Posted 17 August 2005 - 23:00
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
#4
Posted 17 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
hilux suki, om du vil skille deg ut i fra mengden, niva!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)Opprinnelig postet av AMan
Du får ikke en bra lux med vra hjul for 20.000,- , du får ikke en bra lada i det hele tatt Fra spøk til alvor... en grei eu ok Lada koster minum 10.000... men det er ikke bare bare å få store hjul på dn
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#5
Posted 17 August 2005 - 23:00
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
#6
Posted 17 August 2005 - 23:00
#7
Posted 17 August 2005 - 23:00
"Yess Pliis!"
#8
Posted 17 August 2005 - 23:00
Så Niva og Suzuki er det man får for ca 20k, igrunnen i de baner jeg har tenkt.
Men har du andre merker så kom med dem, fint å ha litt alternativer.
#9
Posted 17 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Klart mye vil ha mer, men i første omgang blir det en bil som kan lekes med i skogen uten at det gjør noe om man bulker osv.
Så Niva og Suzuki er det man får for ca 20k, igrunnen i de baner jeg har tenkt.
Men har du andre merker så kom med dem, fint å ha litt alternativer.Opprinnelig postet av sandviper
Det er tull å finne opp kruttet på nytt.. i prisklassen under 20.000 er det ingenting som hamler opp med zuki.... ikke kvalitetsmessig ikke i skogen, det er ikke for ingenting at det er flest zukier i trial løypa. lada folket får ha meg unnskyldt... men tallenes tale er klar.
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#10
Posted 18 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Klart mye vil ha mer, men i første omgang blir det en bil som kan lekes med i skogen uten at det gjør noe om man bulker osv.
Så Niva og Suzuki er det man får for ca 20k, igrunnen i de baner jeg har tenkt.
Men har du andre merker så kom med dem, fint å ha litt alternativer.
Opprinnelig postet av sandviper
Siden ingen andre sier noe kan en jo komme med et forslag på Ssang Yong Korando. Dette er traktor og virkelig lavkost biler. Men ikke så lette å få tak i som zuki kanskje. Du kan jo bare kikke på den andre linken her som her korando vs cj7
#11
Posted 18 August 2005 - 23:00
"Yess Pliis!"
#12
Posted 18 August 2005 - 23:00
mvh
HC
#13
Posted 18 August 2005 - 23:00
Elsfjord offroad x3m
#14
Posted 19 August 2005 - 23:00
De har heller ikke senterdiff, noe som gir et fortrinn foran Lada spør du meg, og de velter ikke så lett som mange vil ha det til..
For ca 2-3k får man og ei krypekasse, en transfer som gir dobbelt så lavt lavgir, ergo enda bedre terrengegenskaper..
Har vært endel turer i svinndal med min bil, en gelt original suzuki SJ410 men marginalt større hjul, og jeg har ALDRI kjørt noe så istykker at jeg ikke har kunnet kjøre bilen hjem igjen.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#15
Posted 19 August 2005 - 23:00
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
#16
Posted 19 August 2005 - 23:00
----------------------------
www.landrovermania.no
#17
Posted 19 August 2005 - 23:00
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=37112
Er vel få biler som overgår disse i tilnærmet original utførelse .
Ove
#18
Posted 29 August 2005 - 23:00
Kjører garantert i ring rundt det meste ! men du bør oppgradere med styredemper, samt sperre forran
Samt at de 30 år gamle dekka er ikke særlig gode å komme fram på lenger, så det hjelper veldig med noen nye
( Jeg har også eid Nissan Terrano og Jeep Cherokee innen siste 2 år, så det er hva jeg har sammenlignet med..) Dem kjører seg fast på flat mark i forhold til Volvo'n !
Hilsen
Gs
#19
Posted 29 August 2005 - 23:00
Men feltvogn er forholdsvis dyr da
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "