Gå til innhold



Foto

V8 i Hi Lux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 30 November 2002 - 00:00

er det noensom kan forklare meg hva jeg trenger for å putte i en GM smallblock i min 86 Hi Lux? tenker særlig på gir/clutch.
er det mulig å få dette godkjent, er det noen med erfaringer?

#2 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 30 November 2002 - 00:00

Du trenger et adaptersett fra TH-350 kasse til Toyota transfer, samt eksosmanifolder (headers) tilpasset small-block GM i Toyota og motorfester.

I tilegg må du ha et karosserihevesett, elektrisk radiatorvifte og eventuelt kabelsett dersom du skal ha in

#3 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 01 December 2002 - 00:00

betyr det at jeg må bruke automatkassa? eller er det en overgang/clitchhus som passer mellom sb og manuelle toyota kassa (tåler den eventuellt det?)jeg tenker på evt. å bruke en slapp 305

#4 rory

rory

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 01 December 2002 - 00:00

Prøv denne linken " http://www.marks4wd.com/index.html " de kit. til div. motorbytte m.m.

#5 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 02 December 2002 - 00:00

Du bør bruke automatkassa til GM. Transferkassa til Toyota har ikke problemer med dette.

Slapp 305 er heller intet problem.

#6 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 04 December 2002 - 00:00

nå er greia at jeg liker ikke å kjøre med automat, jeg får mye pes fra kammerater om det, men sånn er det bare.

Er det foresten noen som har en god løsning på: rustent plan. (ytterskjermene) nytt orginalt koster 24000,- så det er uaktuelt, finnes det n

#7 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 05 December 2002 - 00:00

Har hørt noe om at det ORGINALE planet på Hiluxene blir tatt av Hiluxene når de kommer til Drammen pga. tåpelige avgifter/spesifikasjoner som våre folkevalgte har funnet på, og erstattet med et nytt som tilfredsstiller politikernes krav. Mener å huske at

#8 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 05 December 2002 - 00:00

Jeg er ikke sikker men jeg tror du tenker på mitsubitchi L200 med extended cab, de er hos OL Senteret i Hokksund og blir skjøtet på planet med ca. 40 cm før de havner i butikkene.

#9 morgan

morgan

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 06 December 2002 - 00:00

Hei. Lemmene til Hilux blir erstattet med nye i glass fiber. Jeg husker desverre ikke navnet på bedriften som utfører jobben, men du får der kjøpt de gammle for ca3500,- Hvis du hører med din lokale toyota forhandler er det mulig de vet det. Det er jo ogs

#10 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 09 December 2002 - 00:00

er det noen andre som vet noe om dette evt. hvor de er å få tak i, både de nye i glassfiber og de orginale.

#11 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 13 December 2002 - 00:00

Har hatt plan liggende en stund, men dette er nå solgt. (ExCab)
Du skal ha skikkelig flaks om du kommer over noe som ikke rustent.
Planene er like på ExCab opp til -88. Planene som kom i -89 på IFS bilene er doble, dvs innerside og ytterside og ingen fe

#12 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 06 January 2003 - 00:00

Er du fortsatt ute etter et sånt plan så har jeg ett på lur. Ta kontakt med meg!

Endret av - Per F on 06 Jan 2003 21:45:55