caravelle syncr gode biler?
#1
Posted 23 August 2005 - 23:00
G-man
#2
Posted 23 August 2005 - 23:00
Men som offroad-bil? Nei takk.
Alt er mulig når det gjelder ombygginger hvis man ikke ser mørkt på det, og har evnen til å løse problemer som oppstår etterhvert. Men skal du for eks på en Subaru 2.2 liter med automat, så blir det såpass nytt at vi straks snakker innsprøytningsmotor, samt elektronisk styrt girkasse. Og da er det MYE -MYE - MYE jobb å få til. Tro meg! Alternativet da er jo en gammel 1800 med tre trinns ikke-elektronisk automat. Og det er i grunnen ikke noe å satse på.
Stefan:)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#3
Posted 23 August 2005 - 23:00
Det finnes en heavy duty versjon med 16 toms hjul og HD understell den er ca 40 mm høyere enn di vanlige... i 86 eller 87 var det et tyskt ektepar som deltok på SOT med en slik bil, husk "angrepsvinkelen" er ganske god på en slik bil Ingen offroad bil men sikkert ikke værre i terrenget enn mye annet orginalt
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#4
Posted 23 August 2005 - 23:00
300stt
99 71 08 92
#5
Posted 24 August 2005 - 23:00
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#6
Posted 23 August 2005 - 23:00
Tror jeg skulle kommet langt med den ja..!!
Hadde også lavgir, men kun forover. Altså kun et ekstra lavt 1. gir.
Har vært borti at Audi's femsylinda bensinmotor er montert i disse!
Og det er jo motorer som må skytes for å dø...
Ellers er jo den 112 hk vannavkjølte boksermotoren en relativt kraftig motor! Problemet med de er tæring i topplokk, noe som fører til kjølevæskelekasje!
1,6 TD (JX som motorn heter) er jo egentlig alt for liten!
Syncoutgaven av T4 som kom i 91/92 er jo rein veibil! Hadde en dobbelcabinpickupsyncro med 2,4 diesel på 78 hk til privatbil ei stund! Med sperre i bakakselen! Men det er ikke noe lavgir, så terrengkjøring er helt utelukket! Er jo også alt for lav!
Men for å finne info om f.eks motorbytter, se f.eks: http://www.vwaudi-club.no
Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”
#7
Posted 23 August 2005 - 23:00
D e om å ha d arti, d bli læng å vårrå dau.
#8
Posted 24 August 2005 - 23:00
mvh
HC
#9
Posted 24 August 2005 - 23:00
Dette adapterkitet med volvomotor bør godkjennes i Norge.
http://www.smt.nu/de...and=2&Display=1
#10
Posted 24 August 2005 - 23:00
Nå skal ikke jeg skryte l300 opp, for det er den ikke verdt, men eneste fordel til caravelle er vel mulighet for diffsperre, noe annet ser ikke jeg når det kommer til terrengegenskaper.
D e om å ha d arti, d bli læng å vårrå dau.
#11
Posted 24 August 2005 - 23:00
Terrengegenskapene er gode. Det er jo mye takket være sperrer. Den har bra brake-over-angle, men attack-angle er litt lav, og dermed er det lett å legge frontstøtfangeren nedi jorda. Dette stopper ikke bilen, men det blir litt sånn brøyteskjær-effekt... Sånn er det vel med de fleste biler der man sitter oppå framhjulet.
Men L-300 er nok kanskje mere robust da den har stiv bakaksel, og grøvre drivlinje(tror jeg).
mvh
HC
#12
Posted 24 August 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#13
Posted 24 August 2005 - 23:00
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#14
Posted 25 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
+ JÆVLIG å skru på
Hehe, jeg brukte 1,5time på å bytte gearkasse på den ene min (ikke syncro'n), så helt ikke er de nok ikke å skru på. Pluss at man kan sitte inni bilen og skru motor når det regner
..tja, det kan man vel strengt tatt på japsen også...
mvh
HC
#15
Posted 01 September 2005 - 23:00
#16
Posted 02 September 2005 - 23:00
#17
Posted 02 September 2005 - 23:00
(Beklager å bryte inn i tråden!)
Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”
#18
Posted 12 September 2005 - 23:00
Sjekk denne http://www.vwbus.no/...opic.php?t=3741
Er det noko meir en lurer på ved Caravelle/transporter
http://www.vwbus.no/forum
#19
Posted 12 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Nokon overraskelser på Rena i helgaB)
Sjekk denne http://www.vwbus.no/...opic.php?t=3741
Er det noko meir en lurer på ved Caravelle/transporter
http://www.vwbus.no/forum
Opprinnelig postet av Syncrobus
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
---- har bytta bruker navn fra andersr66 til CXT ----
#20
Posted 12 September 2005 - 23:00
slå fast!