Gå til innhold



Foto

Ford Econoline


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#1 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Mulig dette er litt offtopic, men jeg prøver smile.gif

En ford econoline type E250 E350 90 - 98mod (Noen er med 4x4 hvertfall) Noen som veit om de kan nedregges til å kjøres på klasse B?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#2 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Den er for tung til nedregging.


Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#3 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Så det er ingen av de som kan ned regges altså. ikke 250 heller?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#4 Obsidian

Obsidian

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 412 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Denne bilen kan nedregges!! Har i alle fall sett mange annonser på nedregga biler... Må vel bytte fjørpakke bak?

Tror de som er 4x4 er ombygd.


-Obsidian-
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-

#5 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Dette er en 350 ja. veit ikkje om det finnest 250 i denne typen.
Vist der finnest 250 er den sikkert mindre egenvekt og mindre nyttelast, trur heller ikkje det er samme motoren..

#6 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 25 August 2005 - 23:00

Har nedregistrert min 350, men den er ikkje 4x4..smile.gif

#7 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

den leveres ikke fra ford som 4x4 slik som jeg har forstått det...
Bygges om av uavhengige firma...

Og jeg har ikke vært borti slike som kan kjøres på b sertifikat !



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#8 zj 93 ltd

zj 93 ltd

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

hei der
har selv en E 350 som er ned reg til 3490kg. (er ikke 4€4)
4€4 er det quigly som bygger om. disse får du som kunsom2 seter
under 3500kg. ellers er de for tunge i egen vekt til nedreg.
da veier de i egenvekt over 3000kg.

if it don`t runs crome it

#9 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Bjønjen: så du har nedregistrert 350 da skulle det jo gå med 250 osv da. Hva var det som måtte til?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#10 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Hvordan finner jeg ut hvilken type E350 som kan nedregges, og hvem som er for tung? er det noe kjenne tegn annet enn å sjekke vognkortet siden du nevner en type som er lettere


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#11 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Hvilke modeller er det snakk om? Kunne denne vert egnet til nedreg: http://www3.autodb.n...il.pl?nr=829595
vekt 2900kg står det.


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#12 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Bjønjen: så du har nedregistrert 350 da skulle det jo gå med 250 osv da. Hva var det som måtte til?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

Opprinnelig postet av qrush



Har en -93 mod. Den skifta eg fjører på bak. Og fekk et skriv frå Ford som kosta 1250,-
Veit ikkje kva egenvekta på den lange er, så en må ringe ford å høyre kva for modellar som kan nedreg.
Den her gjekk det iallefall fint med..



user posted image

#13 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

Ok jeg får ringe dit å høre, det er nok lurest.


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#14 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 26 August 2005 - 23:00

det er en E350 altså? Hva er forskjellen på 250 350, er det 150 også?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#15 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Hva slags motorer pleier det å sitte i disse?


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#16 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Såg en på Autodb og den var det bensinmotor i, og så var den mykje lavare..

#17 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

sitter det ikke 7.3LD til vanlig


1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15

#18 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Ring Ford å spørr... smile.gif Eg er ikkje sikker..

#19 Arne

Arne

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Avhengig av årsmodell er de levert med forskjellige bensinmotorer fra 5,0 til 7,5 liter. Mange i Norge er opprinnelig levert som firmabiler og har dieselgnagere på 6,9 eller 7,3 liter bortsett fra de siste årgangene som har 6 liters motorer.
E-350 har nærmest et lastebilunderstell og er den tyngste vanen, E-150 har mer personbilpreg mens E-250 er en mellomting mellom disse.

Fordelen med en Quigly ombygd Ford E-250 4x4 van er at det brukes spiralfjærer foran istedet for bladfjærer og bilen blir mykere.

Det har blitt noe vanskeligere å regge ned totalvekten, men det bør fortsatt la seg gjøre på E-250, men kan bli vanskelig på E-350 fordi nyttelasten blir lik null. Min E-250 4x4 med 7,5 liter bensin veier som 9 seter 2800 kg, mens totalvekten i dag er 3850.

Er tilsalgs; http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=25278

Arne, Lightfoot Racing

#20 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Har en -93 mod. Den skifta eg fjører på bak. Og fekk et skriv frå Ford som kosta 1250,-
Veit ikkje kva egenvekta på den lange er, så en må ringe ford å høyre kva for modellar som kan nedreg.
Den her gjekk det iallefall fint med..

Opprinnelig postet av Bjønjen



Hei

Har 93`selv (350) som jeg må ned.reg. Har fått samme beskjed ifra Ford om at jeg skal sette inn 1250,- og få godkjenningspapirer på ombyggingen.

Hvor var det du fikk tak i fjærer? Og hva kostet de?