Ford Econoline
#1
Posted 25 August 2005 - 23:00
En ford econoline type E250 E350 90 - 98mod (Noen er med 4x4 hvertfall) Noen som veit om de kan nedregges til å kjøres på klasse B?
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#2
Posted 25 August 2005 - 23:00
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#3
Posted 25 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#4
Posted 25 August 2005 - 23:00
Tror de som er 4x4 er ombygd.
-Obsidian-
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#5
Posted 27 August 2005 - 23:00
Vist der finnest 250 er den sikkert mindre egenvekt og mindre nyttelast, trur heller ikkje det er samme motoren..
#6
Posted 25 August 2005 - 23:00
#7
Posted 26 August 2005 - 23:00
Bygges om av uavhengige firma...
Og jeg har ikke vært borti slike som kan kjøres på b sertifikat !
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#8
Posted 26 August 2005 - 23:00
har selv en E 350 som er ned reg til 3490kg. (er ikke 4€4)
4€4 er det quigly som bygger om. disse får du som kunsom2 seter
under 3500kg. ellers er de for tunge i egen vekt til nedreg.
da veier de i egenvekt over 3000kg.
if it don`t runs crome it
#9
Posted 26 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#10
Posted 26 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#11
Posted 26 August 2005 - 23:00
vekt 2900kg står det.
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#12
Posted 26 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Bjønjen: så du har nedregistrert 350 da skulle det jo gå med 250 osv da. Hva var det som måtte til?
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
Opprinnelig postet av qrush
Har en -93 mod. Den skifta eg fjører på bak. Og fekk et skriv frå Ford som kosta 1250,-
Veit ikkje kva egenvekta på den lange er, så en må ringe ford å høyre kva for modellar som kan nedreg.
Den her gjekk det iallefall fint med..
#13
Posted 26 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#14
Posted 26 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#15
Posted 27 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#16
Posted 27 August 2005 - 23:00
#17
Posted 27 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#18
Posted 27 August 2005 - 23:00
#19
Posted 27 August 2005 - 23:00
E-350 har nærmest et lastebilunderstell og er den tyngste vanen, E-150 har mer personbilpreg mens E-250 er en mellomting mellom disse.
Fordelen med en Quigly ombygd Ford E-250 4x4 van er at det brukes spiralfjærer foran istedet for bladfjærer og bilen blir mykere.
Det har blitt noe vanskeligere å regge ned totalvekten, men det bør fortsatt la seg gjøre på E-250, men kan bli vanskelig på E-350 fordi nyttelasten blir lik null. Min E-250 4x4 med 7,5 liter bensin veier som 9 seter 2800 kg, mens totalvekten i dag er 3850.
Er tilsalgs; http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=25278
Arne, Lightfoot Racing
#20
Posted 03 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Har en -93 mod. Den skifta eg fjører på bak. Og fekk et skriv frå Ford som kosta 1250,-
Veit ikkje kva egenvekta på den lange er, så en må ringe ford å høyre kva for modellar som kan nedreg.
Den her gjekk det iallefall fint med..
Opprinnelig postet av Bjønjen
Hei
Har 93`selv (350) som jeg må ned.reg. Har fått samme beskjed ifra Ford om at jeg skal sette inn 1250,- og få godkjenningspapirer på ombyggingen.
Hvor var det du fikk tak i fjærer? Og hva kostet de?