Gå til innhold



Foto

Sammen står vi sterkere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
42 replies to this topic

#1 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Har gjort mæ nån tanka i forbindelse med SFOOR. Fra før av det flere pressgruppe som jobbe sammen med eiler mot SFOOR:

NMCU
AMCAR
NFSOK

Fokuset tel NFSOK e primært sett på ombygging å oppbygging av choppera, dæffør meine æ at vi bør organisere oss snarast muli.

Mett forslag e ei arbeidsgruppa beståanes av 4-5 persona som utrede korsjn vi praktisk kain gjøre det. Treng gode innspell her i tråen.


Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#2 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 24 September 2005 - 23:00

slik jeg ser det er vell offroad dødt om ti år max, om det ikke skjer endringer på deletilgangsfronten og i BT, i vert fall for min del.

Bakgrunn : får å få bilen som jeg vill har jeg vært nødt til å hente deler fra australia, usa og japan samt at noe er laget etter tegninger på et mekanisk verksted lokalt. jeg kjenner ingen som jobber på f.eks AT eller fjallasport så all godkjenning må jeg stå for selv, å jeg bygger bil kompromisløst (altså bygger jeg med de delene som har høy nok styrke og som faktisk oppnår det resultatet jeg vill ha med hensyn til vibrasjon styring osv.)

1 dette er MYE arbeid å kunne vert gjordt enklere om det var tilgang til deler i norge (eller i scandinavia for den del)
2 jeg lar aldrig en fremmed mekke på bilen min , jeg er mere en kompetent nok til og gjøre dette selv (hadde man fått kjøpt biler i byggesett hadde jeg kjøpt det)
3 AT og Fjallasport har tilgang på deler og får godkjent sine biler men de får man verken kjøpt deler av og de deler ikke sin kompetanse med noen selv ikke for penger , etter min mening graver de sin egen grav for den dagen f.eks toyota slutter et eventuelt sammarbeid med dem står de på bar bakke og interessen for slike biler vil avta proposjonalt med deletillgangen.
4 sfoor eller hva de nå heter blir bare en gjeng byrokrater uten reel kompetanse etterhvert , jeg bor i nordnorge og regner med at de sitter en eller annen plass sørpå og leser papirer og godkjenner/underkjenner ut i fra hva de leser , dette er jo bare fjas og gjør at de delene jeg får produsert selv antakelig blir mye dyrere hvist de skal ha en ingeniør utalelse eller lignende .
5 hverken usa, australia eller japan har hørt om tuv der utvises det nemmelig skjønn og BT mannen kan sine saker , her er de bare en gjeng lyskontrolører og mønsterdybdemålere etter min mening (å det kan jeg vell si for det er ytringsfrihet)
6 det og lave en organisasjon er en reel mulighet men hvorvidtr den organisasjonen blir slagkraftig avhenger om dens mål samsvarer med mine eller dine mål.og om den i det heletatt får noen innflytelse
7 min mening er som følger (jada sikkert bare enda en dårlig mening men det er hvertfall en mening)
lag et sett med verdier en bil skal holde seg innenfor , dette er enkelt og gjennomføre og krever at ca fire bt. i landet får nytt utstyr og personell som vet å bruke det.
mål bremsekraften i bilene , mål veltevinkler i fart og i hellinger ( dette kan faktisk simuleres og eller utregnes og man trenger ikke å velte bilen for og gjøre det ) simuler påkjørsel av forskjellige ting og sammenlign det med det værste kjøretøyet fra samme årstall eller senere, stresstest bilen innenfor gitte verdier og se at den holder mål .
jeg mener at merkeklubber eller bilfabrikant eller andre som kan tjene noe på at deres produkter blir godkjent ikke skal ha noen inflytelse på hva som blir godkjent eller ikke ,denne jobben skal BT være i stand til å ta selv




#3 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Itte dumt det der nei..
Men du sier organisere oss... Er det noen spes instans som det kan gjøras i eller åssen funker det?
Må feks da offroad.no gjennom noe slags godkjenning fra myndighetene eller er detta helt egen organisasjon utenom forumet her du tenkte på?
Spør sikkert dumt je nå men bare lurer for er det mulig å få tel noe slikt så er det kjempebra! Det trengs så tungvint å vanskelig som godkjenninger å sånt er å få tel..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#4 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

god ide dette der

chevy rules!
95' sub

#5 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Alle Offroadklubber og inntresserte i alle fylker må ha et møte og finne en representant som har peiling og tid og inntresse for dette.

JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type

#6 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Synes vi kan holde offroad.no utenom dette, offroad.no er et firma og ikke en organisasjon. Det finnes også 1000 vis av offroadere her i landet som IKKE bruker offroad.no disse skal jo ikke eksluderes.

Det finnes interesse foreninger for folk som mener di har blitt borført av marsboere, det er en enkel sak å danne en slik organisasjon og melde seg inn i de rette registrene. Det bør være en medlemskontigent på feks. 200,- pr hode. Disse pengene er nødvendige for å dekke reisekostnader..trykksaker... juridisk ekspertise etc.

I et større perspektiv er det muli å få rabatt avtaler, som alle andre litt større interesse organisasjoner.



Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#7 traktorfil

traktorfil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

jeg skal gladelig punge ut......

78 k5 1" rammeheving 33*12,50*15 trail cutter warn vinsj, kufanger 4 ekstra lys i fangeren

#8 KITT

KITT

    KITT

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 831 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Organisasjons navn forslag Offroad Norge:)
Det her kan det bli noe av hvis vi seriøst går inn for det alle oss som kjører ombygd og har lyst å forandre ting som kan forbedre bilen/e.

88`Outdoorsman Suburban/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD

#9 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Skjønner!
Ja je punger gladelig ut også for å væra med i en slik organisasjon..det er ittno å lure på en gang..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#10 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Spørsmålet er om det finnes noen med de resursene og den pondusen som skal til for å organisere dette.
I mitt næromeråde finnes det ingen klubb og heller ikke nokk entusiaster til å forsvare noen, en slik parapy klubb/interesse organisasjon ville derfor vert kjærkomment.
Når det gjelder å påvirke det nye "rådet" haster det vel faktis litt, gjelder vel å komme på banen før de har kommet for langt.
Dersom dette kan stables på beina skal jeg i det minste være med å betale.


-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)

#11 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Kjempeide.
Jeg har litt tid og kan gjerne stille opp.
Har jo vært litt oppe i en annen tråd og dette.
Har sagt det før at vi som driver med dette samles, og begynner å stille litt krav til de som skal godkjenne våre vogner.

#12 Garmel

Garmel

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1031 Innlegg:

Posted 27 August 2005 - 23:00

Dette har vært pratet om tidligere, og det er helt klart en god idè!
Jeg er gjerne med på dette, men er også helt enig i at Offroad.no ikke er utgangspunktet for en slik organisasjon.
Vi vil likevel gjerne være med på et godt sammarbeid, det kan helt sikkert være nyttig for begge parter.

///Anders

cj7@offroad.no

"Se opp og frem -dit kommer du aldri!"

#13 Patrolist

Patrolist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

God ide, for det virker som BT ønsker å stramme inn . Det er mange andre forhold som har vært disk. her, som også er lettere å fronte felles. Har sikkert gått glipp av noe, men å bygge ut ifra offroad.no må vel være det ideelle ? Her er mange både private/klubber repr. og det at det er et firma begrenser jo ikke denne muligheten. Amcar er en interesseorg. men samtidig et firma, samme med NAF? Hva er problemet ? Lufter bare tanker litt nå, men som (norges største?) offroad-nettsted, må jo dette være et flott utg. pkt. Eller ?

Atle

95 Suburban 7,4 l. Gran Prix, 87 Patrol 3,3 td SR

#14 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

Hva venter vi på!
De fleste er helt sikkert posetiv til dette, det burde vært opprettet en databank på ombygde biler og hva som er godkjent fra før, nå er det jo slikt at det avhenger like mye på hvem mann treffer og hvor i landet en oppsøker BT. Blir veldig feil at en person får godkjent 33" mens en annen må holde seg innefor+-5% regelen,og dette med identiske biler!!!!!
En slik organisasjon ville vært topp,men da er det veldig viktig med engasjerte og flinke grundere, tror pengene er det minste problemet.

Arild

#15 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

Døde denne tråden helt?????

#16 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

Burde jo være fler her som syns dette er fornuftig skulle jeg tro!?

-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)

#17 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

Helt klart mange som er intr, men noen må jo komme sammen for å få starta opp dette prosjektet. Det er ikke akkurat gjort i en håndvending.
Det blir utrolig mye jobb på få personer.

Jeg synes forslaget er helt topp, og vil være en av de første til å melde meg inn i en evt landsdekkende offroad klubb.

Har vært medlem i ACCN, som moderorganisasjon, gjennom American Car Club Trondheim, siden 1983.
De fleste har vel fått med seg hva ACCN (Amcar) har fått til? Men dette har krevd utrolig mye jobb av noen få ildsjeler fra oppstarten på midten på 70-tallet.

Lykke til. Dere har min støtte :-)

mvh
Knut G Hansen

#18 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 September 2005 - 23:00

Hmm,trudde nesten denna tråden kom tel å bli veldig lang men det er i grunn litt stille..
Bare en tanke: Det er vel mange som skar oppover tel Rena neste helg så det hadde vel kanskje gått an å samle sammen noen i løpet av den helga da vi først er mange på samma sted å snakke litt om akkurat det her? Eller blir det dumt?? Bare lurer liksom for en slik organisasjon bør jo komma igang så fort som mulig egentlig..er mange som har ombygde biler som itte er godkjente men vil ha de godkjent (je er en av de)..je trur at jo før en slik organisasjon får ett bein innafor jo bedre er det..

Som Knut G skriver her så vil detta kreve mye av få personer men je veit det er de som har anlegg for å gjøra det ute her.. Meg sjøl så er je itte riktig mann til å styre noe slikt men støtter mer en gjerne opp om detta...
Håper at detta blir noe av snart...stå på.

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#19 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Første skritt må vel være å ta kontakt med SFOOR, for denne organisasjonen skulle vel egentlig være det vi vil. Jeg er bare spent på om de ikke har kommet i gang, har de stått opp med feil bein eller har de tenkt til å fortsette i samme retning? Har noen høyt oppe i biltilsynet/veidirektoratet sørget for å stikke kjepper i hjulene og/eller innsatt "riktige" folk for å kverke bilinteresse i landet, eller er det bare at ombygningsdatabasen de skal støtte seg til foreløpig er tom?

#20 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 03 September 2005 - 23:00

Godt poeng der ja.. kan egentlig virke som at det er det som er målet å kverke bil interessen her i landet...men har lagt merke tel en ting ,at når det gjelder senka biler med store felger å lite gummi så er det jo en lek å få godkjent i forhold tel heva biler med små felger å mye gummi...
Hva er problemet egentlig?? kanskje det er på tide å få inn fler i BT som Wollamo som har litt greie på biler å hvordan ting fungerer.. De flste på BT går jo bare etter boka å leser paragrafer opp og ned...er jo noe som heter skjønn men det brukes sjelden virker det som..

Det skulle vist væra ett møte utpå høsten her med SFOOR og Wollamo å litt sånn i trøndelag ettersom je hørte...bare håper at det kommer noe positivt ut av det for noe må gjøres å det fort...

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!