De fleste vet vel at jo flere enn er jo sterkere er man, men åss`s skal en løse denne problematikken når de aller fleste sitter på sin grønne grein og kanskje gir en glad dag i hva naboen gjør, og blir fristelsen for stor så blir en kanskje litt lang fingret også, ja jeg vet den var stygg..
Mener og erindre at diskusjonen om en felles paraply organisasjon har tidligere blitt brakt på banen, men skjer det noe da.. Ikke akkurat..
Oftest blir det sånn at en sitter og venter til sommer blir til høst og vinteren kommer med de aktiviteter den bringer med seg.. Jeg sier ikke at jeg er inne på noe, men i yttringsfrihetens ånd vil jeg med dette lufte mine tanker da forfatteren skrev at innspill ønskes..
Er hellig overbevist at skal en få til noe i dette så ofte molbo aktiviserende land, må en kanskje ty til ofte spiss verdig oppførsel og være litt sånn aktivist, ikke ekstrem, men at en vet å en holder på med, fordi det har vel skjedd en del vill kjøring blant de bort over bort bilene med mere hestekrefter en fornuften kanskje skulle tilsi og hvor har altså de havnet..? Du har Rudskogen og Vålerbanen mm..
Tror errgo en paraply organisajon med folk med den riktige kompetansen er veien og gå, folk som har sine sær områder innen all fra teknikk og modifisering til det kanskje viktigste MEDIA.. Åss`n forholde seg til de raringene med digre linser og kamera på skuldra..
Lurer av og til på holdningen også, hvordan kan en få Offroad på dagsordenen, på en vettug måte altså.. En del snakker og ulovlig ferdsel i utmark, at dette gjør så umenneskelig stor skade, til dels gjør det vel det, men når en har sånne grønn kledde ( ikke de millitære ) pesende i nakken og de stort sett kveler til og med private grunn eiere som ikke engang for bestemme over sin egen eiendom.. Tjaa hva da..
Er ikke det og bli forbi kjørt av en stor US Truck med henger like skremmende for ei bestemor som kanskje ikke burde være på E18 akkurat da.. Greit og ha det sossialt på treff, men bil kjøring og alkohol er vel ikke akkurat like heldig om noen "utefra" brått stakk innom..
Det er helt riktig at jo flere en står sammen jo sterkere er en, men åss`n skal en sammle alle Offroad grenene, skal en sammle alt, eller skal en forbeholde klubbene.. Merke klubbene eller de som ikke er opptatt av merket bare du kjører 4X4..
Jeg tror at skulle det ha blitt dannet en paraply organisasjon i Norge, bør denne være oppbygget sånn at den skulle i vareta interessen uansett om du kjørte Pajero eller Lada.. Fordi faren er at skulle det komme inn folk med spiss kompetanse fra et bestemt merke vil de "andre" bli glemt og det er faktisk diskriminering og Det sa Bondevik var fy - fy.. Frykter også litt om det kommer idealister fra bestemte grupper vil kanskje andre bli overkjørt og utelatt og glemt..
Tror at hadde en greid og sammle de som kjørte Jeep og Land Cruiser, likeså Land Rover og US made under samme tak i dialog at sånn vil vi ha det, da hadde det bitt sånn..
En burde ha funnet en håndfull som hadde hatt evnet til og begynne et sted.. Det første ville jo ha hvert spørsmålet om hvor en vil.. Om en skulle lage en penge maskin eller bare stått på i idealismens ånd.. Frykter litt for fremtiden med denne nye organisasjonen som er planlagt, er skeptisk på hva de vil gjøre, om de har tenkt og forby all modifisering som ikke kan Tûv / Decra dokumenteres. Vil de hare se det som står på papiret og glemme ordet skjønn..
Pussig at de reiser til Sverige og England på rek-runde og ikke Island som kanskje er det femste når Australia og USA blir for langt unna.. Er skeptisk på at greier en ikke og sammle ildsjelene nå, blir det ikke enkelt i fremtiden..