Gå til innhold

Foto

støtfanger spm.

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Mr-4Runner

Mr-4Runner

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 29 August 2005 - 23:00

var litt uheldi i går ettermiddag og presterte å knalle rett i
fronten på en gammal audi, gjekk i grunn bra med bilen min,
skjermen blei litt innknept, den kromma støtfangeren blei bøyd bakover mot hjulet og den nedre støtfangeren blei knerpa på sida,
ironisk nok skjedde dette i min egen oppkjørsel, audi eigaren er ein kamerat av meg som var oppe for å spørja om han kunne låna 4runnern min for å reise og hente seg ny bil blush.gifblush.gif

men men, det eg lurer på er om eg har lov å lage meg ny støtfanger??
tenkte type rørfanger...
skal bli uten skarpe kantar og bli innanfor dei måla som den orginale støtfangaren er på...
med tanke på at detta blir ein støtfangar og ikkje "Kufanger" kan vel
ikkje bt klikka tulling på dette vel???

"jeg er oppsanger i oslo lysverker" AAAÅÅÅÅ

#2 Inge

Inge

inge

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Det heter seg vel at fangere generelt skal væra typegodkjente til den bilen den sitter på.. De skal vist ikke ''tåle for mye'' liksom men skar gi etter ved påkjørsel ol.. Må skåne ''myke trafikkanter'' vettu....
Mener det er helt høl i hue de regla der ang fangere men slik er det nå...skulle itte ha noe å si så lenge det itte er skarpe kanter og innafor måla på den originale...
Men ring BT og hør forsikkerhets skyld.. Sjøl kjører je med hjemmelaga rørfanger både forran og bak på patrolen...men har itte blitt stoppa enda da...spørs vel den dagen jeg blir det...hehe...

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#3 VCE

VCE

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

på lastebil er det stikk motsatt! der heter det underkjøringshinder, og de skal tåle en støyt!

1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16

Fullsize or no size

#4 traktorfil

traktorfil

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 31 August 2005 - 23:00

burde vel være obligatorisk på heva biler også...hadde vært tøft...

78 k5 1" rammeheving 33*12,50*15 trail cutter warn vinsj, kufanger 4 ekstra lys i fangeren

#5 Stig

Stig

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 02 September 2005 - 23:00

Faktisk er det ingen krav til en støtfanger, annet enn at denne skal møte kravene i kjøretøyforskriftene om utvendig utforming.

Det vil si (i VELDIG grove trekk):

Ingen radius mindre en 6,5mm
Hvis det er det skal shore-verdi være mykere enn 60 shore.

Ellers må den være innenfor EU-direktiv 92/114. Det er vel på 62 sider tror jeg, hvis jeg ikke husker feil.

#6 Inge

Inge

inge

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 September 2005 - 23:00

Okei... Da skulle det vel egentlig itte væra så vanskelig å få godkjent feks en rørfanger da skulle je tru..
Har bestandig fått høre at:''den fanger'n din får du aldri godkjent''
Da finnes det håp,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#7 pat42

pat42

pat42int

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 04 September 2005 - 23:00

Dette er egentlig en spøk, men: lim sammen greia og så fester du en sveivewinch fra biltema til den.... Vips! Nå er du den stolte eier av et winch-feste, og befinner deg i et helt annet regelverk, som er mye enklere å holde seg innenfor.
Nå er det plutselig bare et par ting som gjelder, og det er: -Ingen utstikkende deler, og -ingen skarpe kanter. som gjelder(kort og kanskje litt lettvint sagt)

Nå er det kanskje bedre å kjøpe en skikkelig winch og snekre sammen med litt fornuft i tankene, for å minske sjansen for at BT`s utskremte smelter i harme over ditt tydelige forsøk på sno deg i regelverket.

Er det noe jeg mener at vi alle bør ha i bakhodet så er det at det kommer til å bli uendelig mye verre å få noen som helst aksept for det vi driver med
hvis vi ikke behandler gutta på BT med respekt!
Eller for å si det på en enklere måte: Hvis man skal spørre noen om hjelp er det dumt å sparke vedkommende i ballene først!!!! (Bare se for dere situasjonen)
Jeg vil helst se BT mannen slik:smile.gif
................................ikke slik:devil.gif

Revers er for feiginger!!

-KC D21 89modell
TD25 m/ turbo
9*15 act aluf.
32*11,5*15 BFG AT
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT