Gå til innhold



Foto

Hjulskjev og lekkende knokkelhus


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#41 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 18 October 2005 - 23:00

Heisann Erik,

Hvis du ser på bildet under så har jeg merket et punkt med A. Under fremakslingen ligger det en støtte-arm på hver side av bilen. Disse støttearmene er festet i akslingen med to foringer, det er fronten av denne støttearmen med foring du ser såvidt i bildet. Dersom disse foringene blir dårlige (skjer fort med store hjul ev. ca 10-12 år gammel bil).

Du kan sjekke om disse foringene er dårlige ved å se om støttearmen ligger sentrert i "festet", eller om den flytter seg når du kjører.. ikke veldig godt forklart, men... Foringene koster ca 1400kr nye på 4x4supply. Dette var i allefall problemet på i allefall 3 patroler jeg vet om.


Forklaring på skjelving



Patrol GR Y60 GQ, LWB Goodyear MT/R 33x12,5-15.
Felger 10x15 - 6x139,7 som passer til Patrol ønskes kjøpt!

#42 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 23 October 2005 - 23:00

Forklaringa til Buckley kan fort være svaret på problemene...!!

For det første slites foringene, for det andre har i Y60'n minste laget med caster fra fabrikk...



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415

#43 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 23 October 2005 - 23:00

gode forklaringer folkens, jeg skal sjekke det ut.

#44 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 27 October 2005 - 23:00

De foringene som 4x4supply har er fra OME hvis jeg ikke husker feil, og er beregnet for 2" heving.. det gjør dem ekstra tighte i forhold til orginal-foringene også - even better med andre ord ;-)

Har delenr hjemme en plass hvis det er problematisk å finne dem.

Kopi av melding:

For det første slites foringene, for det andre har i Y60'n minste laget med caster fra fabrikk...
Opprinnelig postet av Y60-Hans



Patrol GR Y60 GQ, LWB Goodyear MT/R 33x12,5-15.
Felger 10x15 - 6x139,7 som passer til Patrol ønskes kjøpt!

#45 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 31 October 2005 - 00:00

Uhm.. selv med diffbrems tar patrol'n seg ganske bra frem med gode dekk.. Viktig å bruke gassen =)

Tror ikke du blir kvitt den skjelvingen før du får skiftet de foringene desverre. Trøsten er at det holder lenge når du først skifter dem.

Kopi av melding:
vel har byttet til nye dekk, ristingen har flyttet seg noen km, men det kommer vel av at dekkene er annerledes.
dritt lei hele kjerra nå, på toppen av hele greier , river det meg istykker å tenke at her er det bare diff brems, og kommer stort sett ikke frem noen steder, og bilen jeg hadde før var en cherokee og kom frem overalt.....


Opprinnelig postet av erikhjermstad



Patrol GR Y60 GQ, LWB Goodyear MT/R 33x12,5-15.
Felger 10x15 - 6x139,7 som passer til Patrol ønskes kjøpt!

#46 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 31 October 2005 - 00:00

ok , jeg får knipse et bilde og legge ut her, så jeg er bankers på å ta de rette.

#47 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 08 November 2005 - 00:00

hei folkens

har tatt et bilde av forstillingen endelig,

hvilke foringer mener folket at jeg bør bytte, marker gjerne med pil, for å kvitte meg med skjelvingen


#48 Yoneck

Yoneck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 261 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Det er også en tynn støvfilm på venstre felg, en orangelignende film.


Nedslitte bremseklosser som har begynt å gå på (det rustne) jernet?


fS
'92 MB 300 TD Turbo

#49 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

jepp, kalippern er justert, så den er ute av banen

#50 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 17 November 2005 - 00:00

Nå har jeg etter råd byttet styredempern, ristingen eller skjelvingen ble mindre, men langt fra borte.

noen sier at paralellstaget bør byttes, dritkjedelig er det uansett

#51 seahunter

seahunter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 17 November 2005 - 00:00

buckley

på bildet over, kan du pile hvem foringer vi snakker om

erik

#52 hefty

hefty

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 17 November 2005 - 00:00

Driver på med min y61 samme problem byttet lagre osv betalt en god del for det .men bliver fa......en ikke kvitt skjelvinger... dr...tt og dra ..
hhmmmm .... finner du løsninger så sig ifra ....

#53 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 17 November 2005 - 00:00

Paralellstaget skal være snor rett, men sålenge spissinga går å justere riktig (+1) betyr det ikke allverden om det er litt krok i det.. Jeg hadde mye krok i mitt, og kjørte med det lenge uten å merke mye til det...

Ring på 4x4supply og spør etter casterforinger, så er sjangsen der for at det kommer seg..

Fikk ikke til å pile på bildet ditt..

Men det vises egentlig godt på det andre bildet..



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415

#54 hefty

hefty

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 19 November 2005 - 00:00

oj oj fik en ide om at sentrere hjulene brukte 3 koniske mutter fra sommer hjulne mine til at sentrere felgen nu er 98% av skjelven borte for en nydelse at kjører igen ....