Gå til innhold



Foto

VALG


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
86 replies to this topic

#21 The Rocky Way

The Rocky Way

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 293 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

Problemet med EU er at hvis man ikke er medlem må man følge alle reglene til punkt og prikke, men hvis man er medlem blir alt så mye enklere. Da blir det styrt utenifra. Og man slipper Flere kokker. Men på en annen side er det godt og stå utenfor også. Uansett: Gæli blir det læll.

Mjøsa Offroad Klubb

#22 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

jeg stemte i hvertfall riktig og fikk den statsministern som norge er best tjent med å ha...

men men jeg stemmer jo utifra livets opphold og goder, ikke for lavedrivstoff priser.. syns det er så mye som betyr så mye mer en det.


MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.

#23 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

Jeg tror ikke den nye regjeringen blir gammel.Trist å se att vår misunnelse og redsel for att noen skal ha det bedre enn andre,fører oss ut i ett slikt eksperiment som vi nå får tredd ned over øynene.Men norge er ett demokrati,og jeg bøyer meg for flertallet.
Det mest skremmende er att så mange ikke benytter seg av stemmeretten.Omtrent like mange som synes BigBrother er god underholdning.Kansje er det de samme?



#24 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:

Omtrent like mange som synes BigBrother er god underholdning.Kansje er det de samme?


Opprinnelig postet av offroadguru Solli



Ja det skal du faktisk ikke se bort i fra....

http://www.bilbyggin...p?t=104&start=0
DAMER, Tron er singel....OG Prospect i Team Antistress...

#25 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
jeg stemte i hvertfall riktig og fikk den statsministern som norge er best tjent med å ha...

men men jeg stemmer jo utifra livets opphold og goder, ikke for lavedrivstoff priser.. syns det er så mye som betyr så mye mer en det.


MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.

Opprinnelig postet av EvoMan



Fint du skreiv det så slapp jeg;)


-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)


Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"

#26 Yoneck

Yoneck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 261 Innlegg:

Posted 13 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
jeg stemte i hvertfall riktig og fikk den statsministern som norge er best tjent med å ha...

MhcG2c

Opprinnelig postet av EvoMan



Du ville helst ha en som kjører på biler og stikker av, ja? Det vil i hvertfall ikke jeg. Det sier jo sitt om moralen hans.



fS
'92 MB 300 TD Turbo

#27 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 13 September 2005 - 23:00

Håpløst å diskutere dette her.
..som resten av folket, så er det nok ikke mulig at all her heller kan være helt enige.
Det er slik demokratiet skal fungere - vi alle stemmer etter hvilke verdier som er viktige for oss, og da betyr hver enkelt's livssituasjon som regel mye. Heldigvis spenner offroad.no seg om flere enn enn folk med samme politiske overbevisning smile.gif

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com

#28 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 13 September 2005 - 23:00

vi vant whohoo!!!!!!!



#29 The Rocky Way

The Rocky Way

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 293 Innlegg:

Posted 13 September 2005 - 23:00

Vi var ikke langt unna og vinne.

Mjøsa Offroad Klubb

#30 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 15 September 2005 - 23:00

Skal vi seee...., jeg får begynne med at jeg ikke stemte, og jeg har ikke stemt siden skolevalget i 96/97? Husker ikke, og hvorfor?? Fordi det er ikke NOEN Å STEMME PÅ!!! Han som ble forkasta i år er prest(nuff said), Gro er opptatt, Willoch er for gammel og institusjonalisert, Jensegutt trenger å bli moden og Hagen har like mye bakkekontakt som en F16!!
Ja jeg vet vi er et demokrati og at det er VI som bestemmer men det må alltid finnes en LEDER! Og han må være STERK! Vi trenger en som sier sannheten og som gjør det som er viktig, som klarer det kunststykket det er å balansere mellom internasjonalt og nasjonalt press i saker som miljø, oljepenger, fisk, innvandring, skatt osv.
En som tør å si:"Næi no får de faan mæ vær nok!!!", og som holder det han lover og passer på å ikke love for mye..., en som staker ut en kurs og leder folket den veien..
En som sier at "Desverre vi kan ikke ta imot flere innvandrere før vi har fått ordna et vanntett system for å integrere dem, du skjønner vi nordmenn er litt sære, vi liker å gjøre ting orntli' når det gjelder menneske-relaterte saker." "Jamen.." "Nei." "Men.." "Nei!" "Men Brüssel sier.." "NEEEI!! Faan hør da!! Bitte."

En sånn person trenger ikke å "vinne" stemmer, han får dem.

Sånn!

Alt går med fart!

#31 atleno

atleno

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 257 Innlegg:

Posted 15 September 2005 - 23:00

[quote]"men men jeg stemmer jo utifra livets opphold og goder, ikke for lavedrivstoff priser.. syns det er så mye som betyr så mye mer en det." [quote]

Bra sagt!
Har på følelsen at det er en del mørkeblå her - som heller mot brunt..

#32 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 15 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
[quote]"men men jeg stemmer jo utifra livets opphold og goder, ikke for lavedrivstoff priser.. syns det er så mye som betyr så mye mer en det." [quote]

Bra sagt!
Har på følelsen at det er en del mørkeblå her - som heller mot brunt..

Opprinnelig postet av atleno


Va deinn te mæ? wink.gif

Alt går med fart!

#33 deerhunt

deerhunt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 15 September 2005 - 23:00

Postet - 16 sep 2005 : 19:15:09
Kopi av melding:
"men men jeg stemmer jo utifra livets opphold og goder, ikke for lavedrivstoff priser.. syns det er så mye som betyr så mye mer en det." [quote]

Bra sagt!
Har på følelsen at det er en del mørkeblå her - som heller mot brunt.. [quote]


Ja, foreksempel det å beholde jobben, og kunnskapen om mitt yrke for SV sin del begrenser seg til "å bruke penger som en full sjømann".
Og AP utraderte jo ca 30000 arbeidsplasser i sjøfarten for noen år siden, hvor mange sto da i nyhetene og ropte om "bevar arbeidsplassene"?
Så da så.......er jo valget enkelt.

#34 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Har på følelsen at det er en del mørkeblå her - som heller mot brunt..
Opprinnelig postet av atleno


Va deinn te mæ? wink.gif
Opprinnelig postet av 77 cheva

NEI om noe så vil jeg si at du heller mot rød-grønt... (Eller FRP...) I allefall, MOT den sittende regjering... Jeg mener... Fordelen med å ha en statsminister fra KrF er at det er blitt billigere alkohol og flere polutsalg. Tyder det på at vår kjære alkoholfiendtlige statsminister har ryggrad??

Og Smiske-Jan som hoppet bare Georg så på han. Til og med Rumsfeldt og Blair har begynt å tvile på den o så store lederens inntog for å berge midtøsten fra seg selv...

JA jeg stemte rød-grønnt. JA jeg er fornøyd. Men jeg er egentlig glad for ALLE som stemte for regjeringsskifte...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#35 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Vi er da flere som er godt fornøyd med med valget........
Eneste sitronen er at FRP fikk så mye stemmer etter min mening, men der er det mange som ikke er enige med meg, og det er greit...

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no


Terminen nærmer seg...(7/10)


Opprinnelig postet av Per F



Må si meg enig. Hadde Hagen kommet til makta fult ut, så hadde det bare vært å flytte til Oslo for oss som bor i nord norge værtfall. Han har jo ikke noen god distriktspolitikk og er jo mot nord norge.
Grunnen til at han fikk mye stemmer er jo at han taler folk etter tonga. Er drivstoffprisene høye og folk prater om det, så sier han at han vil senke de.
Har det skjedd et drap der en innvandrer sto for drapet, så sier han at han vil stoppe innvandringen. Han sier det folk vil høre, men å gjennomføre alt han sier vil være økonomisk umulig utenom å bruke opp hele oljefonnet.
Jeg er ikke i mot å bruke av oljefonnet, men man trenger jo ikke bruke opp hele på en gang da....

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

2005 Hilux AT 35"

#36 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 22 September 2005 - 23:00

Argumentasjonen til venstre er lang og tung. Det er broblemet mann kan ikke tvinge folk til å tenke dype tanker å lange tanker kansje flere av gangen. vi trenger flere erlige politikere, men fik vi det?

HJL
user posted image

#37 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 21 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har på følelsen at det er en del mørkeblå her - som heller mot brunt..
Opprinnelig postet av atleno


Va deinn te mæ? wink.gif
Opprinnelig postet av 77 cheva

NEI om noe så vil jeg si at du heller mot rød-grønt... (Eller FRP...) I allefall, MOT den sittende regjering... Jeg mener... Fordelen med å ha en statsminister fra KrF er at det er blitt billigere alkohol og flere polutsalg. Tyder det på at vår kjære alkoholfiendtlige statsminister har ryggrad??

Og Smiske-Jan som hoppet bare Georg så på han. Til og med Rumsfeldt og Blair har begynt å tvile på den o så store lederens inntog for å berge midtøsten fra seg selv...

JA jeg stemte rød-grønnt. JA jeg er fornøyd. Men jeg er egentlig glad for ALLE som stemte for regjeringsskifte...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Opprinnelig postet av HardKåre



Hainn kis'n der har like my ryggrad som en svamp.....


Alt går med fart!

#38 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 21 September 2005 - 23:00

Her er det mykje kloke ord, og nesten like mykje ikkje så kloke ord tongue.gif.

Får starte med å seie at eg ikkje stemte i år. Årsak: Er ikkje gamal nok sad.gif ... Så eg syns nok eg har rett til å snakke sjølv om eg ikkje stemte.

Startar med Noreg i høve til EU: Ein her sa at problemet med EU var at viss vi ikkje er inne, må vi berre godta det dei seier. Absolutt feil! Vi treng ikkje gjere NOKO EU seier. Vi kan rett og slett gå ut av EØS. Drastisk, seier mange, men er det det? Dei enkelte landa innan EU vil sannsynlegvis handle med oss individuelt uansett. Men sidan EU sikkert vil tolleggje oss langt over øyra, er det kanskje ikkje så lurt.

Likevel, det at vi til no har blitt tvunge til å godta alt, utan at vi har noko å seie sjølv, er hogresidepropaganda, eit knep for å få oss nordmenn til å sjå at "hm, det er kanskje best at vi melder oss inn likevel, så får vi iallefall noko å seie". Det er inga hemmeligheit at fleirtalet i dagens regjering vil ha oss inn i EU. Men for det første, eit land med 4 millionar vil ikkje ha mykje å seie på innsida, sjølv med all verdens utjamningsmantat. For det andre, og mykje viktigare, VI TRENG IKKJE INNFØRE ALLE EU-REGLAR. Ikkje som EØS-medlem, ikkje eingong EU-medlemmane sjølve må det. Håpar difor det blir litt endringar på det no med ny regjering. Eit godt døme (særleg for meg som skal bli yrkessjåfør) er Sveriges avgjerd om ikkje å følgje EU i lysreglement, i motsetjing til Noreg. Medan vi må klare oss over haukeli midt på vintersnatta med MAX! to ekstralys, kan svenskane ha akkurat så mange lys dei vil/treng. Eit anna døme er kufangarar, som har vore diskutert her på offroad.no, vi trengte slett ikkje innføre det viss vi ikkje ville, men høgresida har som politikk å innføre ALT!

Oljepengar: Nei, vi bør ikkje bruke alle oljepengane våre med ein gong. Men det vil då heller ikkje venstresida, slik høgresida seier. Dei som er nærast å ville det, er framskrittspartiet. Likevel, det er ikkje mykje vits i denne "sparinga" som skal sikre Noregs framtid. Ærleg talt, kor mange år vil tusen milliardar vare viss Noreg ikkje har nokon ny inntekt når olja tar slutt?? Oljepengane må brukast til investering, og då meiner eg ikkje aksjefond, som vi så langt har sulla bort halve formuen på. Vi må investere i nye inntektskjelder som Noreg kan leve på etter olja.

FRP: Må vel seie at Rukus har sagt det som trengs å seiast om dei. FRP er populistar, verken meir eller mindre. Dei er SVÆRT korttenkte, det som slår an for tida, det er partiprogrammet. Dei tenkar overhode ikkje på framtida, t.d. med tanke på forureining og forvalting av pengar/nye inntekter til Noreg.

Billigare bensin: Joda, hadde jo vore greitt det, men alvorleg talt, verden er på veg til ein viss plass på grunn av forureining, og vi vil ha bensin omtrent kasta etter oss? Noreg har noko av Europas aller billigaste bensin i høve til inntekt. Ja, eg veit at ikkje alle tener like godt som direktørane som dreg dette snittet opp, men dei finst då og i alle land. MEN, dei pengane FRP vil sløse på dette, burde for alvor satsast på forsking på alternativt drivstoff (hydrogen), slik at vi kunne få akkurat like gode bilar med eit drivstoff som verken kjem til å ta slutt eller forureine. Ein del pengar burde og brukast på å finne billige måtar å lage slike bilar og hydrogen, slik at dette ville blitt billigare enn bensin/diesel.

Og ein ting som visst ikkje har vore diskutert her, men som iallefall er viktig for meg: USA. Jo lenger til høgre ein går, jo meir USA-diltete blir det. Og USAs politikk er ikkje noko å vere med på. Det er fleire årsakar til det, og eg kunne diskutert LENGE om USAs politikk, men hovudtrekka er at USA aldri gjer noko viss ikkje det er til eiga vinning, sjølv om dei gjev uttrykk for det. Javisst, Irak var eit diktatur, og ein del folk leid, men kva med Zimbabwe? Kva med alle andre slike grusomme diktatur, som faktisk er VELDIG mykje verre enn Irak var? Hovudgrunnen til at USA måtte bli kvitt Hussein, var at han var negativ til USA, samtidig som han kontrollerte store oljeressursar som USA importerte. Sidan USA var/er såpass avhengige av denne olja, er dei og avhengige av at den/dei som styrer landet, vil leggje godt til rette for samarbeid med dei.

Eit anna punkt er at det rett og slett er blitt farleg å vere for nær knytta til USA. Tenkar på terrorisme. Nei, vi bør absolutt ikkje gjere som terroristane vil utan vidare, men det er heller overhode ikkje grunn til å gjere akkurat som dei ikkje vil, berre for å vise at vi ikkje vil pressast.

Skal slutte her eg, beklager langt innlegg, blir litt engasjert. Håper iallefall nokon gidd å lese det smile.gif .

Gløymde forresten å seie, men de har kanskje skjønt det: Eg er glad for at vi no får regjeringsskifte biggrin.gif . Men eg trur heller ikkje den nye regjeringa er perfekt.

#39 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 21 September 2005 - 23:00

Vel, valget er nå i alle fall unnagjort. Synd at ikke alle stemmene teller like mye, det burde jo være det minste vi kunne be om.

Som andre sier her, ingen partier er perfekte. Alle har et eller annet som ikke er helt bra. Dermed må man rett og slett finne det partiet man er mest enig med, og som kjemper for de sakene man selv synes er viktig.

Men jeg må si, mens man er inne på at man blir engasjerte, at et par ting engasjerer meg og. Jeg begynner å bli lei av at fremskrittspartiet alltid skal rakkes ned på. Det går igjen både i tv-debatter og andre steder (tildels også her ser jeg), mange er ikke engang villige til å høre hva de har å si. Det er bare å avfeie med en gang, som populister, urealistisk, økonomisk vanvidd osv. Hvis man har fulgt litt med så ser man at frp har kjempet med stort sett de samme hovedsynspunktene så å si i alle år. Og selv om man jo får høre at frp-velgere er harry, dumme, rasistiske og har ekstra lav IQ så er det jo et tankekors at det er det partiet nest flest stemmer på. Mange dumme mennesker altså...wink.gif

Det med at nord-norge går i dass med frp tror jeg ikke på. All honnør til frp's stortingsrepresentant Kenneth Svendsen som har gjort mye godt for hjemplassen Fauske, der også jeg bor (I nordland fylke til opplysning for dere som ikke vet hvor det er). Ikke minst jobber han iherdig for å bedre forholdene for samferdselen, og det er godt å vite at vi i offroadmiljøet har en sterk støttespiller der. (Har gjentatte ganger vært i kontakt med vedkommende angående vår lokale offroad-klubb). Det er virkelig godt å vite at det også finns politikere som har bil som interesse og hobby.

Men, nå må vi se framover. Rød-grønt mindretall, men i regjering skal de. For å være helt ærlig, jeg tror ikke at folk flest har hatt det bedre enn de har det nå på lange tider. Men vi får se, her er det om å gjøre å skru opp avgiftene og bilprisene sånn at ikke folk springer til å kjøper seg nye, sterkt forurensende biler! Og samtidig holde bensinprisene så høye at vi får bort all den unødendige kjøringen folk flest driver med. Landet er jo så lite og kompakt, og heldigvis er det jo både tog og sykler tilgjengelig overalt. Og så blir det jo fint hvis renta stiger litt, sånn at det kanskje endelig kan lønne seg å ha noen kroner i banken.

Lykke til, håper på det beste, men mistenker det værste.smile.gif

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.

"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#40 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 21 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Må si meg enig. Hadde Hagen kommet til makta fult ut, så hadde det bare vært å flytte til Oslo for oss som bor i nord norge værtfall. Han har jo ikke noen god distriktspolitikk og er jo mot nord norge.
Grunnen til at han fikk mye stemmer er jo at han taler folk etter tonga. Er drivstoffprisene høye og folk prater om det, så sier han at han vil senke de.
Har det skjedd et drap der en innvandrer sto for drapet, så sier han at han vil stoppe innvandringen. Han sier det folk vil høre, men å gjennomføre alt han sier vil være økonomisk umulig utenom å bruke opp hele oljefonnet.
Jeg er ikke i mot å bruke av oljefonnet, men man trenger jo ikke bruke opp hele på en gang da....


Og her har vi det gående...

Kan du svare meg på følgende:
-Hvor har du det fra at Hagen er imot nord-norge?
-NÅR begynte Frp å prate om å senke bensinprisene? I år?
-Hvor lenge har Frp villet innskrenke innvandringen?
-Har du sett gjennom frp's budsjett ettersom du mener hele oljefondet ville blitt oppbrukt på en gang?

Vil gjerne at du svarer på hvor du har dette fra, og om du virkelig står for det du sier. Eller om du kanskje mener at du føyer deg inn i rekken av de som (jeg lettet mitt hjerte for ovenfor) uansett hva som sies bare avfeier det som kommer fr frp som tull og tøys og ikke engang er verdt å høre på før man kommer med sine motargumenter.

Stefan

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.

"Valplaus, men ikkje motlaus!"