Ett spørsmål som er kommet opp.
Om man skulle finne på å kjøpe en 125(or whatever)
med hvite skilt, hvilken retningslinjer skal da følges?
Tenker da på
* Hvite skilt- vegtrafikkloven og sertifikat for gjeldene
klasse, lov å benytte på godkjente crossbaner og veg?
* Kan benyttes på crossbane, uten sertifikat, med den
lisens og klubbtilhørighet som må ligge til grunne for lisens?
* Evt. skader som skjer på person, går det da under klubbens
og lisensens regelverk eller har dette noe annen hjemmel
siden det er hvite skilt på sykkel og registret kjøretøy?
Sikkert annen info jeg ikke har tenkt på, men om noen
som kan dette kan komme med innspill, vil det sikkert
være opplysende for alle.
Arnt
The pain is killing me!
Hvite skilt, banekjøring, lisens og sertifikat
Started by
Arnt Eirik
, Sep 17 2005 23:00
4 replies to this topic
#1
Posted 17 September 2005 - 23:00
#2
Posted 17 September 2005 - 23:00
hvite skilt på crossbane er som å ikke ha skilt, de er ikke gyldig der uansett...
om sykkelen har hvit eller svarte skilt betyr ingen ting og ingen av tingene er lovbelagt på et lovlig arangement.
forsikring dekkes av klubben og av lisensen din.
Lisens er påbudt.
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
om sykkelen har hvit eller svarte skilt betyr ingen ting og ingen av tingene er lovbelagt på et lovlig arangement.
forsikring dekkes av klubben og av lisensen din.
Lisens er påbudt.
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
#3
Posted 17 September 2005 - 23:00
Takk
Så iallefulle fall så gjelder vegtrafikkloven all den tid man
er utfor inngjerdet godkjent baneområdet og krever da sertifikat
selvsagt.
Og innfor gjerdet gjelder NMF lover og man kan trygt se bort
fra alle farger man skal kunne finne på skilt.
Når vi er inne på det, hvordan praktiseres bruken av såkallte
"enduroskilt" på crossere? Til og fra organisert trening har jeg
hørt, men hva ligger i det.. lissom innom bensinstasjonen, dra
en wheelie forbi noen kompiser for så å grisekjøre ut til banen?
Arnt
The pain is killing me!
Så iallefulle fall så gjelder vegtrafikkloven all den tid man
er utfor inngjerdet godkjent baneområdet og krever da sertifikat
selvsagt.
Og innfor gjerdet gjelder NMF lover og man kan trygt se bort
fra alle farger man skal kunne finne på skilt.
Når vi er inne på det, hvordan praktiseres bruken av såkallte
"enduroskilt" på crossere? Til og fra organisert trening har jeg
hørt, men hva ligger i det.. lissom innom bensinstasjonen, dra
en wheelie forbi noen kompiser for så å grisekjøre ut til banen?
Arnt
The pain is killing me!
#4
Posted 17 September 2005 - 23:00
da snakker vi svarte skilt med hvit skrift? det er skilter som er i bruk for å få avgift begrensinger på kjøretøy, kan kjøres til å fra ORGANISERT trening og løp, ikke bare en vanlig trening.. treningen skal være inmeldt til nbf og fått godkjenning. det er en selvfølge på løp .
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
#5
Posted 17 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
da snakker vi svarte skilt med hvit skrift? det er skilter som er i bruk for å få avgift begrensinger på kjøretøy, kan kjøres til å fra ORGANISERT trening og løp, ikke bare en vanlig trening.. treningen skal være inmeldt til nbf og fått godkjenning. det er en selvfølge på løp .
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
Opprinnelig postet av EvoMan
Nettopp...
Takk for tilbakemeldingen
Arnt
The pain is killing me!