Gå til innhold



Foto

TJUVERI fra Østre Æra - Kronerulling til Torgrim


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
91 replies to this topic

#1 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Kom akkurat fra telefon med Torgrim Diseth, han som mistet vinsjen sin på "Lada treffet".
Han fikk jo som kjent ny vinsj til LandCruiser treffet denne helgen, montert med lås og det hele............guess what !
I natt etter kl 0200 ble den stjålet, lås klippet av og demontert som sist helg.
Roger Olsen mistet også sin Sepson vinsj fra den store hvite LandCruiser HZJ-79 pickupen.

Det begynner å helle i retning "innfødt" når det gjelder vinsjer !! Et par av de lokale "heltene" har blitt besøkt i morgentimene, men resultatløst.

Dette går ikke an !



I-still-ROK !!!

#2 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 29 September 2005 - 23:00

http://www.dt.no/app...T/50930001/1001

vi får se om noe kommer til rette her da...
HC

#3 NLRK Avd Øst

NLRK Avd Øst

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Vi Norsk Land Rover Klubb Avd Østlandet og Avdeling Hordaland skal ha treff nå til helgen. Noen av oss i styret har diskutert dette rundt vakthold og tyveri. Dette blir et tema på det obligatoriske førermøtet på lørdagen. Vi kommer til å registrere personer/biler som deltar på vårt treff. Vi har også kontaktet politiet lokalt slik at de vet vi har treff og at tyveri har vært et problem i høst.

Men jeg ønsker å oppfordre folk til å:
-putte verdisaker inn i låste biler.
-montere låsemuttere på dyre hjul.
-parkere biler slik at dyre avtagere saker blir fysisk u-avtagbare.
-være observante på biler og personer som ikke ser ut til å ha noe på Wolfroad å gjøre
-kontakte politiet hvis man skulle komme over noen "uvedkommende".


Mvh
Christian Matheson
Formann NLRK avd Øst
Klubbtelefonen (Avd Østlandet): 97 11 84 14 (NB ikke SMS)

#4 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Det vi kan bidra med fra BG nor as, i en periode, er at alle som skal kjøpe monteringssett eller fjernkontroll MÅ kunne bevise hvor og hvem de har kjøpt vinsjen av. Dersom dere ønsker det, kan vi også be om serienummeret på vinsjen.

Vi har ingen problemer med å finne ut hvor gammel den vinsjen er, men vil selvfølgelig ikke ut med hvordan her på forumet i tilfelle feil personer leser det.

Det vil bli litt mistenkeliggjøring av alle, men dersom det er preventivt så hvorfor ikke? Dette er noe dere som kunder av oss får ta en avgjørelse på, så kan vi rette oss etter dere.

BG nor as

Stig Øverlie
Daglig leder

#5 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Det begynner å bli rimelig mye som er blitt sjålet. Hadde det vært en idè å laget en oversikt her på forumet med hva som er borte og en berkrivelse av utstyret? Dersom man kommer over noe slikt for bruktsalg så er det kanskje lettere å identifisere det, og komme med tips til rette vedkommende... Eller kan dette også virke mot sin hensikt? Det er uansett forferdelig trist at slikt som dette skal forekomme. De få gangene jeg har vært på Rena har det ikke falt meg inn å låse bilen når jeg har gått fra den for en kortere stund. Man har jo følt seg trygg når man er langt til skogs og omgår mennesker med samme interresser. Men, som sagt, det er forhåpentligvis ikke noen innad i miljøet som har begått tyveriene. Dere som har blitt utsatt for dette har min dypeste sympati. Jeg har selv vært forskånet, men etter 7 innbrudd på hytta (uten at politiet ville løfte en finger), vet jeg akkurat hvordan det føles.

mvh
HC

#6 truls t

truls t

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 436 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

fy faen.... det er bare en ting å si. jeg må på butikken en tur og handle ammo til hagla....

GET IN, SIT DOWN, SHUT UP AND HANG ON...

#7 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Trist, Veldig trist. Skal det ikke gå an å få ha noe i fred lenger?
Det neste er vel å sveise fast vinsjen til bilen , men dem stjeler vel hele bilen da.
Håper de blir tatt å får sin straff.

chevy rules!
95' sub
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!

#8 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Frekkheten har ingen grenser ser det ut til-_-sleep.gifsleep.gif

Må jo snart begynne å sove i bilen:angry:devil.gif

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#9 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Vi må legge ut åte, og banke skiten ut av dem, eneste som funker.
Prøvd det før i forbindelse med båt motor tyveri... Funka veldig bra d.
Dette er for jævlig rett og slett. Noen her inne som er fra omerådet der som har noen ideer om hvem det kan være?
Dette må vi få en slutt på....



#10 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

I helvette!!! Er det mulig!!!

Bare som et lite sidespor, kjørte min aller første Endurokonkurranse igår, og der var det faen meg TRE stykken som ikke møtte opp fordi de var blitt frastjært syklene natt til Løpsdagen...... Noen som har en mannevond pitbull å selge????

-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#11 redbeard

redbeard

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 245 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

detta begyner og bli drøyt! her må det finger klipping til tror jeg, bare det går ann og finne de rette svina.

NEI,vi snur ikke!!MEMBER OFF TEAM TULLING!!!!!

#12 J-A-E

J-A-E

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

At folk tørr å stjele ting inne på en camping, hyttene der ligger såpass tett, og det kan jo plutselig dukke opp noen.
Jeg kan side sånn at jeg sov ikke veldig hardt natt til lørdag, våknet av det minste lyder.
Det er synd sånne ting, skal ødlegge ett ellers bra treff!



Land Cruiser LJ70
www.landcruiser.moo.no
www.superss.moo.no
www.nlck.no

#13 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Fy faan!
Det er greit..neste treff blir hagla med ja det er helt klart!!!
Detta må vi gjøra noe med ja,helt klart..
Je stiller veldig gjerne opp hvis noen har tips om evt hvem det kan væra eller tips om åssen vi skar ''lokke''fram tjupakket..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#14 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Sånn er det i et land hvor kriminelle ikke straffes......

Ikke rart at kriminelle "østblokkmafiaer" sender folk til Norge bare for å stjele.

Grisebank er det eneste som hjelper, samtidig er jo Offroad miljøet såpass lite i norge at et eventuelt forsøk på å selge slike artikler bør oppdages?

Roar, Lightfoot Racing

#15 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Da er vel det litt opp til oss "lovlydige" også, vi får skjærpe oss ved kjøp av brukt utstyr,evt. stjælt utstyr. Mange kan jo bli fristet til kjøp av billige dekk,vinsjer etc. Jeg tror jeg sattser på nytt utstyr nå, jævla kjipt dette!!!!! Foresten noen som vet hvordan forsikringsselskapene stiller seg til forsikring av uregistrert bil? ikke gøy å sette på nye hjul etter alt som har skjedd i det siste, må skaffe tyveriforsikring tvert tror jeg.

AR

#16 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Er glad jeg kastet winchen min inn i hytta jeg. Stod parkert ved siden av Torgrim

Mvh
Muzaki


Valdres Tå Vegen
Garasje
Rigs
Homepage
Mail


#17 Bronx

Bronx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 743 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Ta en kronerulling og få til en fin dusør.mad.gif Helt sikkert noen som er innom her av og til som vet noe,og gjerne tyster på vedkommende mot en slump penger.
Og når vedkommende blir utlevert kan jo han levere det han har tatt og betale dusøren tilbake til Offroad.no:D

GO MAD-RUN CRAZY

#18 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Hei alle mine venner.Dette er Torgrim. Jeg sitter her med en klump i halsen å leser att det er så mange gode mennesker der ute som engasjerer seg. føler meg beæret å få være i ett miljø der vi kan stå sammlet da slike ting skjer. Og som viser innisjativ til å hjelpe oss som er rammet av disse JÆVLA LANG FINGRA LAVPANNA LAVTSTÅENDE AMØBENDE som bør få psykriatisk hjelp. Jeg er kanskje blå øyd og dum men jeg hadde aldri trodd att den nye vinsjen jeg fikk av hoeleren skulle bli stjelt når vi låste den med hengelås og parkerte bilen under soveroms vinduet. jeg håper og tror at det ikke er noen i offroad miljøet som er så dumme att dem stjeler fra oss andre. Det er mange som har gitt en pekepinn om hvem det kan være, men vis vi lar oss rive med så blir vi ikke noe bedre enn dem. jeg håper bare att forsikringen dekker tyveriene fra oss, og at politiet klarer å finne de skyldige. for vi må bare håpe att dette ikke hender igjen da vi har ett så fint miljø der vi alltid har kunnet parkert bilene og fixsa/mekka og ikke har måtte låst inn alt vi eier og har da vi skal møtes for å spise og ta en øl. jeg vil oppfordre alle til å se etter vinsjen og bære meisen min type tabor 9k da jeg har frest inn TD på vinsj motoren og på fram siden av bære meisen.jeg vil sammtideig sende hilsen til hoeleren som forskudterte en vinsj til meg inntil jeg får skilling å betale med. mvh Torgrim med kone.

#19 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Fy flate det er det verste jeg har hørt... håper noen kan hjelpe politiet med tips osv. så de kan komme til bunns i dette... sånt ugress må lukes vekk!

#20 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

ok hadde ikke tengt å svare men nok er nok ,

defa allarmen har en innebygd krets som aktiveres TIL jord når man skrur den på, denne er opprinnelig ment for stereoen men poenget er at den fint kan brukes til å sikre en winsj . taes winsjen av bilen når alarmen er aktivert vill det ule

så får man håpe at ingen gangstere leser dette da

eventuelt får man banke en av de lokale heltene (helst en stor en) å låve å komme tilbake hvist noe forsvinner , han kommer garantert til å sørge for at ingenting forsvinner hos deg.

Lykke til