Gå til innhold



Foto

TJUVERI fra Østre Æra - Kronerulling til Torgrim


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
91 replies to this topic

#41 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
...har Torgrim innsynsrett i sakspapirene... Da håper jeg han legger ut navn/telefonnr...



DET er en dyr affere! det er værre enn tyveri! da blir man låst inne LENGE!



[
Opprinnelig postet av VCE



Tja.. Det skjedde jo ikke så mye med Espen Thoresen Værsågod Takkskaruha når han ga ut John Arne Riise sitt telefonnr på en festival.
Det er vel heller ikke så vanskelig å la tlf nr sirkulere uten at man kan beskylde noen spes for å være kilden..biggrin.gif

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#42 knøtten

knøtten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Og hvis det ikke finnes serienummer så sveis, fres eller slå inn merke på delene så det vil bli lettere å kjenne de igjen.

#43 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Og hvis det ikke finnes serienummer så sveis, fres eller slå inn merke på delene så det vil bli lettere å kjenne de igjen.

Opprinnelig postet av knøtten



Ta gjerne bilde av gjenstanden også. Jeg tilhører vel den gruppen som er blitt klokere av skade ETTER innbrudd, hadde 2 innbrudd i bilen på 6 dager. Jeg har gravert inn mine initialer på alt av handverktøy og større utstyr, og det jeg har av litt mere kostbart utstyr, har jeg tatt bilde av og registrert serienr (der hvor slikt finnes).

Men som det ble nevnt i et tidligere innlegg, kunne det ikke startes en (prioritert) Savnet / stjålet tråd, hvor kun redaktører kunne legge ut etterlysning av diverse gjenstander. Når jeg skriver kun redaktører, så mener jeg at det ville blitt en ryddigere tråd uten unødvendige innlegg av andre.
Dette er bare et forslag som er kokt sammen her og nå, så ta det for det det er.

Frank

#44 deerhunt

deerhunt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Men som det ble nevnt i et tidligere innlegg, kunne det ikke startes en (prioritert) Savnet / stjålet tråd, hvor kun redaktører kunne legge ut etterlysning av diverse gjenstander. Når jeg skriver kun redaktører, så mener jeg at det ville blitt en ryddigere tråd uten unødvendige innlegg av andre.
Dette er bare et forslag som er kokt sammen her og nå, så ta det for det det er.


Syntes jeg var en god ide, se f.eks på denne http://www.foto.no/c...et/oversikt.cgi

#45 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kan virke som at de vet hvem Torgrim er, har fulgt med på forumet og visst at han hadde splitter ny vinsj på neste treff........
Ingen har henvendt seg om fjernkontroller enda..........men de selges jo i nabolandet også.

Det er ikke godt å si hvem det kan være.

En Litauer med VW transporter JOKER campingbil forsøkte å stikke fra regninga den fredagen treffet startet, kanskje de har kommet tilbake i nattens mulm å mørke ? Neppe to helger etterhverandre.
Det rare er at de har gjort det rett ved siden av hyttene, flyttet på biler for å komme til, klippet av lås i flere biter og stukket av lydløst.
Greit nok med alarm, men nødvendigheten skulle være liten midt i skogen.


I-still-ROK !!!

#46 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Må si det er trist å lese om hvordan det er blitt der nede hos dere. Vi har heldigvis vært mer forskånet for slikt her oppe i nord-norge, i hvertfall i den skalaen det her snakkes om.

Vi får håpe at det varer, men likevel er det vel bare å innse at man må begynneå ta bedre vare på tingene sine også her.

Var på treff i Harstad forrige helg, og glemte tidvis nøkkelen i bilen, ekstra sett dekk på felg lå utenfor bilen til enhver tid, samt at bilen var ulåst til enhver tid. Det gikk fint som f... det, men frykter bare at vi også her oppe en dag våkner opp og er blitt rundstjålet. Det blir vel i så fall en dyr lærepenge.

Da tror jeg det gjelder å ta det konsekvent mens det enda er ferskt, og kvele det i begynnelsen. Personlig mener og tror jeg at de fleste av oss som driver med denne noe snodige interessen er relativt greie og OK folk, og at det er noen få, evt utenforstående, som ødelegger moroa for mange. Litt smekk, samt utvisning fra offroadmiljøet umiddelbart tror jeg må til!

Men igjen, veldig synd sånn som det har blitt. Veldig bra at de fleste av oss fremdeles er ærlige og skikkelige mennesker (om ikke alltid like lovlydige)...



-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.

"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#47 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Delene som blir stjålet trenger jo nødvendigvis ikke å bli solgt i Norge. tror ikke noen lokale helter tør å gå så nært hyttene for stjæle. Det kan jo i værste fall være organiserte utenlandske kriminelle. har "Flatskjermbanden" i bakhode nå.........

__________________________________________________

user posted image "Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."



#48 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Ikke for å såre noen nå, men det første som bør sjekkes er faktisk de som har vært der begge helgene på treff. sleep.gif
Vet at det er endel personer, men hvis man kan sjekke ut dem først så er man et stykke på vei, håper at dette er et blindspor!!
Jeg har ikke hverken oversikten over hvem som har vært der eller mistanke til noen, men dette er faktisk dessverre den gruppen som er mest interesserte i vinsjer, så man må nok sjekke ut egne rekker først...fish.gif



Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no


Terminen nærmer seg...(7/10)

#49 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Siden det ble nevn en Litausk bil som prøvde å stike fra regning, så kan jeg jo nevne at det sot en litauenregistrert personbil parkert langs vegen inne på området sist jeg var der (Landrover TRêK)...
Bare for å ha nevnt det liksom.
Forøvrig får vi bare håpe at saken blir oppklart og gjærningsmennene får sin straff. Vi kan jo se hva som engasjerer her på forumet også -bare se hvor mange ganger denne tråden, og den forrige angående tyveri, har blitt besøkt. Der er mange øyne som nå følger med på hva som legges ut for salg i lokalaviser og på oppslagstavler.

mvh
HC

#50 Eivind37

Eivind37

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 613 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Vi som var på treffet var veldig oppmerksom på hva som hadde skjedd forrige helg. Det var et stort samtaleemne på treffet. Jeg tror nok alle som var det hadde dette i bakodet, og var ekstra oppmerksom på ting som var utenom det vanlige. De fleste som deltok var kjente fjes.....noen nye var det men det virket som skikkelige mennesker.
Å begynne å stoppe og ransake hver bil er ubehagelig og demper stemningen totalt. Farlig å begynne å mistenke alt og alle.
Vi må rett og slett tenke p hvordan vi vil ha det. Bilene mine....en HJ60 og en velholdt 82 Lux stod ulåst i hytte 11...med masse utsyr i .
Jeg for min del ønsker ikke en utvikling hvor jeg må låse og bolte fast alt jeg har.......da er mye av morroa borte...
Snakket med Roger om dette på treffet...og han nevnte på akkurat det samme synspunktet. Dagen etter var Sepson winsjen hans borte!
Jeg vil oppfordre alle i vårt lille miljø om å ha et våkent blikk...gjør vi det vil dette etterhvert dukke opp!

#51 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Hei igjen alle "artsfrender". Fikk et tips av en god kamerat om at det er litauiske folk oppe på flyplassen, kansje de har funnet ut at det er lettvint og "besøke" oss, ikke veit jeg, men jeg var innom politiet og sa ifra, så kansje lensmann forhåpentligvis tar seg en tur og sjekker. For det rimer jo bedre at det er utlendinger som knabber sakene våre, siden de kan ta det med hjem og selge det der uten og bli tatt. En annen god venn av meg har også sørget for og henge ut en del antenner i miljøet der oppe på Rena. Men det skulle nok vert jevla morro og stått ved den grense overgangen eventuelle utlendinger skal passere, men nå skal det også sies at det er farlig og kansje dumt og begynne å gi noen skylda uten et bevis. Vi må bare håpe at vi kommer til buns i denne saken, for og få treff der bila skal stå som i ei "båthavn" med vakt ekke no tøft syns nå je. mvh. Torgrim

#52 Garmel

Garmel

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1031 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

>>Kan dette vere relevant i bekjempelsen?
>>http://www.offroad.n...774&whichpage=1

Mht til registrering med navn kan vi komme ganske langt med det systemet vi har i dag.
Skulle man virkelig ha behov kan man bruke IP-adressen som alle legger igjen, og med hjelp av politietl å finne frem til pc'en som ble brukt her på forumet.
Det fjerner noe av behovet for at alle registrerer seg med riktig (eller feil) navn og adresse

///Anders

cj7@offroad.no

"Se opp og frem -dit kommer du aldri!"

#53 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Dette med anonymitet har jo som vist to sider.

Jeg vil anbefale folk som legger ut bilder fra treff å sladde skiltene på bildene. Tror ikke jeg hadde likt det så veldig bra om mine skilter ligger rundt om på nettet. Ser at enkelte sladder skiltene, men ikke alle. Det er jo noe som heter personvern eller noe slikt.

__________________________________________________

user posted image "Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."



#54 markus22

markus22

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 141 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Trist at det ska være sånn. Bi litt provosert.
Så skal det være så vanskeli å værne sæ mot det og:devil:devil.gif

hilux 2.4t
Switchback 700
polaris rmk900
yz250

#55 RKR

RKR

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 905 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

det e fan mæ ikke sant!!!ohmy.gif

RKR

ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!

#56 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Trist lesing dette.. det er desverre noen som ikke vet forskjell på ditt og mitt..

Har selv mista to biler de siste 10 årene, og vet hvor surt det er når politiet bare henlegger saken, men de kan jo ikke bruke all verdens tid på filleting heller (sikket mange som reagerer på ordbruken min nå, men med dagens stadig råere og voldeligere kriminelle miljø blir jo dette for filleting å regne)

Kunne det ikke vært mulig å arrangert noen slags vaktordninger der noen av oss i miljøet bytter på å gå vakt over natten på treff da..

Hpåer for vår alles del at den/de som noengang tar noen på fersken besinner seg og ikke finner på noe dumt.. hobbyen vår er på mange plan uglesett fra før, og hverken dette med tyveri eller hvis noen fikk skikkelig bank for å ha blitt ferska vil gjøre den saken bedre.

og til sist dere som har mista utstyr.. jeg føler absolutt med dere og håper utstyret kommer til rette igjen.. makteløsheten når enfinner ut at noe er stjelt er ikke det granne hyggelig


________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"

#57 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Jævlig surt. Men jeg kom til å tenke på noe. Jeg monterte en ny tenningslås på en volvo en gang ( dritt jobb ). Men poenget er at der fulgte det med bolter som hodet knakk av ved oppnåd moment. Da satt du igjen med en bolt du faktisk ikke får av uten å bore den opp. Kan vel åpne dette og , men det er jo litt ekstra jobb.
Opprinnelig postet av knut2

Dette var jo en kjempetanke da... Noen som vet hvor man kan få tak på slike bolter i løsvekt??? I forskjellige dimmensjoner?

Har ikke vært lengre enn til Harstad på treff selv, men som Stefan E poengterte så kan man tydeligvis ikke være sikker noen steder... Bilen min står jo titt og tit parkert i Tromsø Sentrum over natta... Selvfølgelig heldig jeg, som har en gammel winch... smile.gif

Og jeg er enig med sven... Vil IKKE ta seg bra ut hvis noen blir ferska, og blir lynsjet av en mobb som alle kjører rundt med offtoad.no i frontruta...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#58 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

Tror nok vi må inse at tiden da alt bare var greit er forbi. Mye av dette utstyret som blir stjålet forsvinner ut på annonsemarkedet og blir kjøpt opp billig. Politiet kan man se bort ifra som hjelper, finner de et lager med stjålne vinsjer i en komune der det ikke er meldt noe vinsj stjålet, går den til neste hittegodsauksjon og blir "lovlig" igjen. Man må nok lære å passe på tingene sine, og ikke drikke seg sørpefull når man er på treff (de fleste).

Pajero 7 seter.. Til for å brukes.

#59 røinaas

røinaas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

dette går nok rette veien torgrim, får en telefon så snart de finner ut hvem som har sakene, hilsen Fredrik


FMR

#60 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

Vil det si at det ligger an til oppklaring?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com