Min neste Jeep - en MJ!
#21
Posted 19 September 2005 - 23:00
#22
Posted 19 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Har en kompis som er MJ-nerd (Fredrik her på forumet), han graver opp alt som finnes av MJ-annonser, men er for feig eller treig til å få kjøpt seg en. Han har sikkert sendt meg 20 annonser det siste året... de finnes! Men ikke spør meg hvordan han finner dem...
Amund, du får forwarde annonsene til meg
Kopi av melding:
MJ er stort sett billigere en Cherokee, desverre er du fleste 2,5 Det står MJèr til salgs hele tiden
Henning, hvor i he**** finner du dem???
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#23
Posted 19 September 2005 - 23:00
Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#24
Posted 19 September 2005 - 23:00
Jeg er ute etter akslinger.. Små planer om å bygge en kul CJ7, godkjent av BT.
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
#25
Posted 19 September 2005 - 23:00
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#26
Posted 19 September 2005 - 23:00
Roadrunner
'97 TJ
http://www.terrengbil.com
#27
Posted 19 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Mener det er en spesiell utgave som heter "Metric Tonne", denne har 44.
Men du må da ikke vrake en klassisk samlerbil for å bygge noe alle har!
Opprinnelig postet av Amund
Alle MJ'er jeg har sett i Norge har D44. Kan det bety at alle har "slepe pakke"? Jeg har kun sett 4.0L så jeg aner ikke hvordan det er med 2.5l.
Enig i at MJ er kulere enn XJ, men jeg gidder ikke å bygge en som er såpass lik den gamle. Spiller ingen rolle hvor jeg får tak i D44, selv om det betyr at en MJ må slaktes.
512TR: Lykke til. Si fra om du trenger hjelp til å ordne frakt, der et stykke fra Sogn & Fjordane (det er der den står?) og til deg...
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
#28
Posted 19 September 2005 - 23:00
Kan prøve å nøste litt om ønskelig.
#29
Posted 19 September 2005 - 23:00
de fleste MJ er shortbed med 4.0l.
mener longbed utgaven bare kom med 2.5l
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Mener det er en spesiell utgave som heter "Metric Tonne", denne har 44.
Men du må da ikke vrake en klassisk samlerbil for å bygge noe alle har!
Opprinnelig postet av Amund
Alle MJ'er jeg har sett i Norge har D44. Kan det bety at alle har "slepe pakke"? Jeg har kun sett 4.0L så jeg aner ikke hvordan det er med 2.5l.
Enig i at MJ er kulere enn XJ, men jeg gidder ikke å bygge en som er såpass lik den gamle. Spiller ingen rolle hvor jeg får tak i D44, selv om det betyr at en MJ må slaktes.
512TR: Lykke til. Si fra om du trenger hjelp til å ordne frakt, der et stykke fra Sogn & Fjordane (det er der den står?) og til deg...
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
Opprinnelig postet av FR
http://www.offroad.n...de=View&RID=680
#30
Posted 20 September 2005 - 23:00
Chris
#31
Posted 20 September 2005 - 23:00
http://www.finn.no/f...804&pos=1&tot=1
har foresten en veltebøyle til en shortbed som jeg er ineresert i å bytte mot veltebøyle til longbed, eller noe annet "snacks" til kjærra.
http://www.offroad.n...de=View&RID=680
#32
Posted 20 September 2005 - 23:00
Betaler ca 5000,- for en ok bil i Tyskland, selv med frakt og mva blir jo det langt under det her...
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
#33
Posted 20 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
512TR: Lykke til. Si fra om du trenger hjelp til å ordne frakt, der et stykke fra Sogn & Fjordane (det er der den står?) og til deg...
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
Opprinnelig postet av FR
Kopi av melding:
Går ihvertfall 3 MJ`er i trondheim. Tror jeg vet av en også som bare står og ikke brukes.
Kan prøve å nøste litt om ønskelig.
Opprinnelig postet av JeepZJ
FR/JeepZJ takker for tilbud om assistense
Det ser ut som om handelen går i box, eieren skal kjøre bilen til Bergen hvor jeg møter han, jeg er fortiden i Stavanger.
FR, hva er din erfaring med pre -91 4 literen, tenker da på Renix innsprøytingen, og det der EGR rakklet ?
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#34
Posted 20 September 2005 - 23:00
Men jeg har et godt inntrykk, og på Naxja er det lite negtivt å lese, bortsett fra manifoil..
Dersom du kan tenke deg å si det, vil jeg gjerne vite prisen du betaler. Om du vil, så sender du en PM.
Ta godt vare på hjula mine:D
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
#35
Posted 20 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Tror du må spørre andre om den motoren, jeg har sikkert ikke kjørt mer enn noen mil med den, og de fleste er på Rena:).
Men jeg har et godt inntrykk, og på Naxja er det lite negtivt å lese, bortsett fra manifoil..
Dersom du kan tenke deg å si det, vil jeg gjerne vite prisen du betaler. Om du vil, så sender du en PM.
Ta godt vare på hjula mine:D
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
Opprinnelig postet av FR
Vi har avtalt en pris som begge er fornøyd med, han tjener bra på salget og jeg føler det er en akseptabel pris.
Men, vent til handelen er gjordt, så får du eksakt pris.
Ser i profilen din at du har en gammel SL, har du bilde av den?
PS! Skal ta vare på hjula dine...skal skru dem av og ta dem inn hver kveld:D
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#36
Posted 21 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hugo... gi en lyd når du er i Bergen da. jeg vil se vidunderet før du forsvinnner emd den.:D:D:D
"Tattoed First!!!"
Opprinnelig postet av Kjartan
Kjartan, fyker til Bergen på tirsdag, hva er mobil nr. ditt?
Vidunder og vidunder....den er nå litt tøff da, og har stort potensiale...så er det den korte typen, 4.0 L, D44 og AW4 (4 trinns auto kasse)...+ den kule antenna på taket, og de runde blinkelysene på skjermene:blush:
Det følger visst med topp til planet...
Kopi av melding:
Ikke noe galt med pre -91 seksern, bare det elektriske som kan skaffe deg mye trøbbel. Dårlig manifoild og "blow-by" på veivhusventilasjonen er vel det jeg kan sette fingeren på i tillegg.
Opprinnelig postet av fredrik
Når du sier dårlig manifold, mener du innsug/utblås evntuelt hva er problemene med denne ?
Noen som har et bra bilde av motor/topp/motorrommet til en non HO 4.0?
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#37
Posted 21 September 2005 - 23:00
Se hvor lekker din kommende MJ er med mine felger...
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
www.terrengbil.com
#38
Posted 21 September 2005 - 23:00
Ser ikke det som et stort problem, på YJ'n sveiste jeg den 2 ganger i løpet av 7 år, inntil jeg byttet til Banks header i sommer.
FR, ville vært moro å se et bilde av SL'n din:)
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#39
Posted 21 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Noen som har et bra bilde av motor/topp/motorrommet til en non HO 4.0?
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
Opprinnelig postet av 512TR
Ja. Uno momento...
-------------------
lupus lupus
#40
Posted 21 September 2005 - 23:00