Gå til innhold



Foto

Bytte bakskjermer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 29 August 2003 - 23:00

Har kjøpt meg suzuki, men må bytte bakskjermene pga rust. Noen som har gjort dette, eller har noen ideer hvordan jeg kan gjøre dette enklest mulig. Har nye bakskjermer liggende, men det viste seg at det kanskje ikke er så enkelt å få sveist disse på plass som håpet.
Noen som har tips? veiledning?

#2 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 30 August 2003 - 23:00

Å få av skjermene er litt jobb, spessielt viss du skal berge innfestningene. De er punktet fast overalt. Puss reint, da vil du se hvor de er, og bor ut punktsveisene med 6mm bor.
Bruk skruer eller poppnaggler når du monterer igjen. Sparer deg for litt arbeid ved neste utskifting.

Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.
http://crashscrib.dyndns.org/knut.html

#3 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 30 August 2003 - 23:00

Hei.
Var en rask tur ute å tittet på bilen. Hvor er bakskjerene punktet fast? De skjermene jeg fikk med hører til en hardtop(ikke cab) men skulle tro de var lik om man kappet litt av de. (tror det er universal, om jeg ikke tar feil)
Har du mulighet til å beskrive hvor de er punktet fast, var ikke så lett å se. Så ut som det var helsveis?! Er det oppå selve karmen og inni dørkarmen jeg må pusse for å se punktene?
Takker for svar!

#4 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 30 August 2003 - 23:00

Punktet, ikke helsveiset. Oppå karmen og diverse andre plasser. Jeg har oxo skjermer til hardtop liggende, men fant ut at de er anderledes. Ble for mye jobb å bygge de om. Suzuki forhandleren i Skien klarte å skaffe riktige skjermer heldigvis. Disse er nå til salgs for 5000,- og d følger med en noe demontert 413 cab som stort sett er komplett wink.gif

Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.
http://crashscrib.dyndns.org/knut.html

#5 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 30 August 2003 - 23:00

Hadde kanskje ikke vært så dumt å kjøpt dine som passet, men synes at når jeg først har noen, så må jeg nesten se om jeg ikke får de til å passe.
Er nesten for galt å bare ha de liggende tilovers. (er vell neppe så enkelt å få solgt de siden de er til en hardtop)