men hva skal dere med bly i motoren. Russerne har ikke hatt bly bensin siden tidlig sytti tall saa motoren er konstruert for blyfri bensin
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor
95 blyfri og 98 blyfri
Started by
ingos
, Sep 25 2005 23:00
21 replies to this topic
#21
Posted 27 September 2005 - 23:00
#22
Posted 09 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:Skummel form for trimming enkelte bedriver du...
Det er jo en kjensgjerning at den enkleste formen for trimming er å gå opp fra 95 blyfri til 98 oktan.
Dette er jo mer inviket en det høres ut men det har med cetantall å liknende å gjøre, dette hadde dere lært vis dere hadde tatt bilmek utdannelsen...
Lykke til med trimminga!!
Opprinnelig postet av Polly
Det eneste du oppnår ved å kjøre på høyere oktan tall, er at du flytter bankegrensen (selvantenning) litt høyere, altså at motoren kan kjøres på høyere tenning, høyere sylindertemp og høyere kompresjon....
Men dersom du mener at du trimmer bilen din ved å kjøre på 98 oktan, hvorfor da ikke tanke 103 oktan el noe? Bilen burde vel gjøre nærmere 180km/t på 4 gir da eller?
Nei, den læreren som lærer bort slike ting til elevene, han/hun har nok ikke helt satt seg inn i ting nei...
G.