Gå til innhold



Foto

cj7 oppgraderinger stroke til 4,5l


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#1 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 27 September 2005 - 23:00

da har æ bestemt meg for og prøve og få paret sammen 4,2 blokk og 4,0l topp og innsprut er det noen her på forumet som har gjort noe tilsvarende smile.gif må prøv og få ned forbruket litt på cj 7



#2 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 10 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Da har jeg kjøpt en -93 4.0L HO

Spennende at flere her på berget vil bygge stroker, tøft cool.gif
Lykke til med kommende 4.6L
Eller hvorfor ikke, walk the line... 5.0L wink.gif

5.0L Very high-buck stroker

4.06" offset-ground stroker crank
Jeep 4.2L 5.875" rods
Small Block Chevy UEM-KB142 hypereutectic pistons
11.1:1 CR
Crane #751111 238/248 degree solid lifter cam
Ported big valve 2.02"/1.60" cylinder head
OEM 0.051" head gasket
0.038" quench height
Flometrics F&B 68mm billet TB
3.0" exhaust system
Ford 30lb/hr injectors with adjustable FPR or MAP adjuster
Custom PCM programming
328hp @ 5250rpm, 375lbft @ 3800rpm

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage

#3 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 April 2006 - 23:00

Da har jeg kjøpt en -93 4.0L HO som har sittet i en CJ-7.
Forventer at den står på garasjegulvet om ca 3 uker, bare tidl eier kommer seg hjem fra 14 dager med jobb..

Planen er å bygge Stroker. Lurer på å kjøpe ferdig stroker kit fra Usa. Ser de ligger på ca $750. Dersom dette er komplett blir det billigere enn å kjøpe en 4.2 for så å få de delene maskinert..
Når motoren er ferdig skal den enten inn i XJ'en, evt inn i en CJ-7 som jeg kan tenke meg å kjøpe. Noen som har et CJ-7 objekt å selge så er det bare å si fra. Gjerne rust i karosseri, jeg kommer til å pusse den helt opp.. Galvet og pulverlakkert ramme og ny balje.


-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#4 cj-tøffen

cj-tøffen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 525 Innlegg:

Posted 11 April 2006 - 23:00

Eller så har jeg en billig 4,2-motor til deg jeg. Sjekk linken.biggrin.gif

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=27007

#5 bigbeer

bigbeer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 11 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Da har jeg kjøpt en -93 4.0L HO som har sittet i en CJ-7.
Forventer at den står på garasjegulvet om ca 3 uker, bare tidl eier kommer seg hjem fra 14 dager med jobb..

Planen er å bygge Stroker. Lurer på å kjøpe ferdig stroker kit fra Usa. Ser de ligger på ca $750. Dersom dette er komplett blir det billigere enn å kjøpe en 4.2 for så å få de delene maskinert..
Når motoren er ferdig skal den enten inn i XJ'en, evt inn i en CJ-7 som jeg kan tenke meg å kjøpe. Noen som har et CJ-7 objekt å selge så er det bare å si fra. Gjerne rust i karosseri, jeg kommer til å pusse den helt opp.. Galvet og pulverlakkert ramme og ny balje.


-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com



Opprinnelig postet av FR



Ta kontakt med sarpsborg motor å hør på pris for ei veiv i fra en 4,2 med råder, det trur æ vil bli den billigste løsningen

There is no replacment for displacement

#6 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 11 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Hva er så prisen på dette da?
Og hvem som forhandler det?
Opprinnelig postet av Hansen


Ikke peiling på prisen på et slikt sett, dette er hva som bla. må til av deler for og få til Stroker 5.0L
Har du en 4.0L H.o. og vil ha 4.5-4.7L så ligger prisen på div sett 8-900$
En ferdig Stroker motor 3-3500$...
Golden Engine er en av flere som bygger slike.

En bra Stroker link hvor jeg bla. fant 5.0L
http://www.jeep4.0pe...om/stroker.html

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage

#7 Hansen

Hansen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 686 Innlegg:

Posted 11 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Da har jeg kjøpt en -93 4.0L HO

Spennende at flere her på berget vil bygge stroker, tøft cool.gif
Lykke til med kommende 4.6L
Eller hvorfor ikke, walk the line... 5.0L wink.gif

5.0L Very high-buck stroker

4.06" offset-ground stroker crank
Jeep 4.2L 5.875" rods
Small Block Chevy UEM-KB142 hypereutectic pistons
11.1:1 CR
Crane #751111 238/248 degree solid lifter cam
Ported big valve 2.02"/1.60" cylinder head
OEM 0.051" head gasket
0.038" quench height
Flometrics F&B 68mm billet TB
3.0" exhaust system
Ford 30lb/hr injectors with adjustable FPR or MAP adjuster
Custom PCM programming
328hp @ 5250rpm, 375lbft @ 3800rpm

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage


Opprinnelig postet av petter



Hva er så prisen på dette da?
Og hvem som forhandler det?

www.clanabanan.com

93 Wrangler 4,0

#8 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

Alle Ho motorer fra 91 og utover er vel like. Siden Rocky4x4 brukte en -92 4.0 er det en HO. Skulle det da være noen motor som ikke går å bruke må det da evt være en Renix, dvs 91 og eldre...


-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#9 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Brukte du toppene fra 4.0`en?

Slik jeg har forstått det bruker du fra 4.0:

Blokk, topper stempler, råder?

Fra 4.2:

Veiv?

Var det ikke noen årsmodeller som ikke passet sammen? Mener å ha lest det et sted......

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no



Opprinnelig postet av wazzza




hei wazzza
jeg brukte en komplett 4,0l motor
4,2 veiv og råder
det med at det er enkelte års modeller som ikke passer vet jeg ikke noe om

#10 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
jeg brukte ei 92 mod 4,0l motor ifra cherokee og den orginale 4,2l veiv og råder ifra 83 jeg leverte hele sulamitten til motorborring for sliping av veiv og montering av råder på 4,0 stempler litt prakk akkurat den jobben etter som jeg forsto ellers anbefaler jeg nye lager og ringer når man først gjør denne jobben
Opprinnelig postet av ROCKY4x4



Hvor mye tok de for den jobben?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com



Opprinnelig postet av FR



jeg betalte 9000 inklusive alle ringer og lager

#11 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 April 2006 - 23:00

Brukte du toppene fra 4.0`en?

Slik jeg har forstått det bruker du fra 4.0:

Blokk, topper stempler, råder?

Fra 4.2:

Veiv?

Var det ikke noen årsmodeller som ikke passet sammen? Mener å ha lest det et sted......

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no



#12 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 08 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
jeg brukte ei 92 mod 4,0l motor ifra cherokee og den orginale 4,2l veiv og råder ifra 83 jeg leverte hele sulamitten til motorborring for sliping av veiv og montering av råder på 4,0 stempler litt prakk akkurat den jobben etter som jeg forsto ellers anbefaler jeg nye lager og ringer når man først gjør denne jobben
Opprinnelig postet av ROCKY4x4



Hvor mye tok de for den jobben?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#13 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 07 April 2006 - 23:00

Her har du ny sticker til bilen din.....

http://www.4x4mods.c...l46LS/46LS.html
http://www.4x4mods.c...l47LS/47LS.html


mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#14 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 06 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hei, gratulerer så mye med ny motor.

Helt eksakt hvilke deler fra de forskjellige motorene brukte du? Hvilke årsmodeller var/er motorene?

mvh

Øystein Grønås

Opprinnelig postet av wazzza



Sender denne opp igjen jeg.... tongue.gif

Har lyst til å se nærmere på samme prosjekt selv, og lurer på deler/årsmodeller/motor som ble brukt til å sette opp stroker'n?


mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#15 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 17 March 2006 - 00:00

Hei, gratulerer så mye med ny motor.

Helt eksakt hvilke deler fra de forskjellige motorene brukte du? Hvilke årsmodeller var/er motorene?

mvh

Øystein Grønås



----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no



#16 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 17 March 2006 - 00:00

da har æ kjørt hjem bila ifra melhus og dæven det blei litt anna sprut i sjuer`n no:D:D
skal ta og kjøre på rullende landevei og få målt effekten i motoren etter hvært men må få kjørt inn motorn først så det bli iløpet av en 14 dagers periode er vældig spent på effekten:D

#17 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 18 February 2006 - 00:00

da har æ begynt med lednings arbeidet der har æ fått god hjelp av noen karer som har meget god peiling på 4,0l lednings nett og oppkobling av det opp imot det orginale cj7 nettet da dem har montert slike motorer i sine biler:)
litt virvar med ledninger

montering av 4,0l nettet

preparering av cj7 nettet

koblings sjema


#18 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 17 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
da godtfolk har æ starta motorn etter en del prakk fekk itj gnist på pluggan først det viste seg å være noen avglemte jordingspongt den gikk ikke helt reint så æ må gå over tenninga og sett opp motorn på nytt men det va deilig å hør gromlyden te 4,5litern:P


Opprinnelig postet av ROCKY4x4



Er bilen oppe å går? Fikk du fikset tenningen?

mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#19 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 10 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

[hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe




Det er ikke bare hjulet du mangler. Dersom du ikke skal ha ac, mangler du hele braketten som står inn på blokka. Jeg har ac kompressoren som passer på din brakett liggende.

-90 Jeep XJ 4.0

det har ordna seg men takker for tibudet:)
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com



Opprinnelig postet av FR



#20 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:

[hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe




Det er ikke bare hjulet du mangler. Dersom du ikke skal ha ac, mangler du hele braketten som står inn på blokka. Jeg har ac kompressoren som passer på din brakett liggende.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com