Tanker angående heving
#21
Posted 29 September 2005 - 23:00
Så hvis Ford i USA eller Norge kan gå god for med dokumetasjon at bremsene tåler større dekk, da skulle det meste gå greit. En annen ting å prøve er vel å forsøke å få tak i sterkere bremser som kanskje er TÜV godkjente, da kan vel produsent av bremsene utlevere den samme informasjonen.
Hvis bremsene i dag er "1" og jeg bytter til noe som er "2", og produsent av bremsene kan dokumentere at disse er tilpasset min bil og tåler xx store dekk, kan dette kanskje fungere?
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#22
Posted 29 September 2005 - 23:00
Jeg kan ha 31" dekk på min, omregnet i cm er det 78,74. Pluss 5% skulle det bli 82,67 cm. I tommer skulle det bli noe sånn som 32,54. Kanskje dette er mulig, uten at jeg trenger de helt store dokumentene å vise til.
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#23
Posted 29 September 2005 - 23:00
#24
Posted 29 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Du kan ikke nekte for at det finnes masse biler der ute som aldri skulle vært godkjent, eneste grunnen til at disse er godkjente er at de har nok dokumentasjon.
Synes du er litt på bærtur her.
Har noen dokumentasjon, som er godkjent av BT, så har noen testet og fått akseptable resultater på dette.
Dette er da grunnlag for godkjenning.
Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80 - www.hilux4x4.no
#25
Posted 29 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Har regnet litt rundt det med større dekk, og hvis ikke jeg har regnet feil så kan jeg etter 5% regelen gå opp til 32,54 tommer dekk. Da lurer jeg litt på hvor strenge BT er med den siste 0,46 tommen opp til 33" dekk.
Jeg kan ha 31" dekk på min, omregnet i cm er det 78,74. Pluss 5% skulle det bli 82,67 cm. I tommer skulle det bli noe sånn som 32,54. Kanskje dette er mulig, uten at jeg trenger de helt store dokumentene å vise til.
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
Opprinnelig postet av Denominator
Når du regnet ut de tallan dær brukte du 3,14 eller brukte du 3,07eller nåt sånt for rulle om kretsen blir litt påvirka av at hjulet ikke e helt rundt under belastning:wtf:
#26
Posted 29 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har regnet litt rundt det med større dekk, og hvis ikke jeg har regnet feil så kan jeg etter 5% regelen gå opp til 32,54 tommer dekk. Da lurer jeg litt på hvor strenge BT er med den siste 0,46 tommen opp til 33" dekk.
Jeg kan ha 31" dekk på min, omregnet i cm er det 78,74. Pluss 5% skulle det bli 82,67 cm. I tommer skulle det bli noe sånn som 32,54. Kanskje dette er mulig, uten at jeg trenger de helt store dokumentene å vise til.
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
Opprinnelig postet av Denominator
Når du regnet ut de tallan dær brukte du 3,14 eller brukte du 3,07eller nåt sånt for rulle om kretsen blir litt påvirka av at hjulet ikke e helt rundt under belastning:wtf:
Opprinnelig postet av roy hp
Der ser du hvor lite jeg vet om dette Har kun regna ut diametern av dekket jeg, men det er kanskje rulleomkretsen man skal regne ut?
Kan ikke noe som kan det fortelle meg hva som blir alternativet til 31" dekk + 5% da?
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#27
Posted 30 September 2005 - 23:00
BT har ingen logisk forklaring og vil ha DOKUMENTASJON selv om forskjellen i dimensjons-forandring er mindre på en W200.
moparskogen
#28
Posted 30 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:Jaha?? Det er vel her problemet ligger: Det er så godt som umulig å få dokumentert at man kan bruke større hjul på en "original" bil... (i allefall på japser) Så dermed oppnår du jo bare at du kan få ENDA mer luft mellom hjulet og skjermen...
Men større hjul er det nå lettere å få dokumenter på enn hevesett da. Dette kan jo fabrikken som lager den eventuelle bilen lage et skriv på. Opprinnelig postet av Denominator
Du har en større mulighet for å få godkjent større hjul dersom du kan dokumentere at du faktisk har gjort endringer på bilen din, for "hvis det var mening at bilen skulle ha større dekk, hvorfor var det ikke det originalt???"
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#29
Posted 30 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:Jaha?? Det er vel her problemet ligger: Det er så godt som umulig å få dokumentert at man kan bruke større hjul på en "original" bil... (i allefall på japser) Så dermed oppnår du jo bare at du kan få ENDA mer luft mellom hjulet og skjermen...
Men større hjul er det nå lettere å få dokumenter på enn hevesett da. Dette kan jo fabrikken som lager den eventuelle bilen lage et skriv på. Opprinnelig postet av Denominator
Du har en større mulighet for å få godkjent større hjul dersom du kan dokumentere at du faktisk har gjort endringer på bilen din, for "hvis det var mening at bilen skulle ha større dekk, hvorfor var det ikke det originalt???"
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Opprinnelig postet av HardKåre
Snakka litt med Ford i USA, og de sa at de kunne frembringe noen papirer som viste til hva bremser og aksler tåler. Er ikke disse papirene verdt blekke de er skrevet med engang disse da?
Kanskje jeg tar feil, men holder det ikke å vise til et dokument som forteller at bremser, aksler og hjuloppheng tåler større dekk?
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#30
Posted 30 September 2005 - 23:00
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#31
Posted 01 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:Jaha?? Det er vel her problemet ligger: Det er så godt som umulig å få dokumentert at man kan bruke større hjul på en "original" bil... (i allefall på japser) Så dermed oppnår du jo bare at du kan få ENDA mer luft mellom hjulet og skjermen...
[quote]Men større hjul er det nå lettere å få dokumenter på enn hevesett da. Dette kan jo fabrikken som lager den eventuelle bilen lage et skriv på. Opprinnelig postet av Denominator
Du har en større mulighet for å få godkjent større hjul dersom du kan dokumentere at du faktisk har gjort endringer på bilen din, for "hvis det var mening at bilen skulle ha større dekk, hvorfor var det ikke det originalt???"
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!Opprinnelig postet av HardKåre
Snakka litt med Ford i USA, og de sa at de kunne frembringe noen papirer som viste til hva bremser og aksler tåler. Er ikke disse papirene verdt blekke de er skrevet med engang disse da?
Kanskje jeg tar feil, men holder det ikke å vise til et dokument som forteller at bremser, aksler og hjuloppheng tåler større dekk?
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
[/quote
Hvis Ford i usa kommer med ett papir på at bremser og hjuloppheng tåler mer enn orginal dekk F.eks. 35" så e det gull verdt for godtar bilfabrikanten det så MÅ BT godta dette. for i demmes bok lover og regler på kjøretøy så står det at ved ombygging så skal dette dokumenteres av bilfabrikant eller TUV, som sagt med ett slik papir kan du be dæm om og susse rompa di og skrive ut nytt vognkort
#32
Posted 01 October 2005 - 23:00
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#33
Posted 01 October 2005 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#34
Posted 02 October 2005 - 23:00
Hvordan er fremgangsmåten da, må jeg få dette skrevet inn, eller kan jeg fritt montere og vise til dette hvis jeg blir stoppet?
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#35
Posted 02 October 2005 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#36
Posted 07 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hehe det var da voldsomt så pen vi var i snakketøyet her da... Men som roy hp sier, så så lenge bilfabrikant godtar det, så er det bare å peise på... Men som sagt, til japser får du INGENTING slikt...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Opprinnelig postet av HardKåre
Man er da vokst opp i ett møblert hjem med dør i så manmå jo passe sitt språkbruk:D:D