Gå til innhold



HEVING, IKKE HEVING


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
40 replies to this topic

#1 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 10 October 2005 - 23:00

Sjekk denne linken:
http://www.fedreland...ticle313273.ece

Hvilke goder får vi ut av denne loven?????

Ronny 90990434
ronny@offroad.no


#2 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 October 2005 - 23:00

goder? virker som det er nesten helt slutt på heving,
men skall du lage deg bil er vel loven en fordel



patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062

galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078

#3 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 10 October 2005 - 23:00

men det er vel mulig å bygge om bilen skikkelig, for så få den godkjent

Ronny 90990434
ronny@offroad.no


#4 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 10 October 2005 - 23:00

Ble skikkelig fyrt når jeg leste dette.
Var på telefon med Wollamo for ca 4 mnd siden, og da sa han at godkjennig av hevede biler ikke skulle være noe problem.
Slik jeg beskrev for han hvordan jeg ville heve min bil, sa han at det virket som et positivt og orntlig prosjekt. Når jeg da spurte han om jeg kunne komme til Tr.heim å godkjenne bilen ble jeg avist med at jeg ikke tilhørte hans region.
Skrev også brev til BT region sør, der ble jeg også avist.
Ringte alle BT-stasjonene fra Tr.heim til Oslo, og ble avist.
Alle svarene var: Du må dokumentasjon....................

Ronny 90990434
ronny@offroad.no


#5 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 October 2005 - 23:00

var ett til bake skritt for ombygging av offroad biler iallefall ,
men en gla nyhet til alle som har ett hjemmebygg i garasjen,
men er jo mere likt for alle nå da å det synes jeg er bra, før var det jo bare de fra regiom mitt som fikk godkjent, heving å div



patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062

galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078

#6 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 10 October 2005 - 23:00

noe må jo gjøres


Ronny 90990434
ronny@offroad.no


#7 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 10 October 2005 - 23:00

Det er vel større mulighet for å skifte aklsler etc nå da.
Forsterkninger etc....
hva med støre hjul og senking?
Så det var en som anbefalte Citroeng støtdempere, så en kan heve og senke etter terrenget....????



__________
GPS Fantom

#8 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 10 October 2005 - 23:00

Kopi av melding:
-Erfaringene fra andre land viser at hjemmebygde biler slett ikke er farlige i trafikken. Ja, de er faktisk heller underrepresentert i ulykkesstatistikken, på samme måte som ombygde biler, sier Wollamo.
Skulle f**n bare mangle, vi ser jo på bilene våre som noe mer enn et fremkomstmiddel... Men blir vi belønnet av den grunn???


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#9 Sigge

Sigge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Innlegg:

Posted 31 October 2005 - 00:00

hva om jeg kommer med papir fra bremse kontroll å forstillings kontroll da.. tok forstillings kontroll med 31" dekka.. da ble spissinga justert, å verkstedsmesteren skreiv i papirene att spissinga ble justert i forhold til 31" dekka.

Sigge

#10 Sigge

Sigge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Innlegg:

Posted 20 October 2005 - 23:00

Hvordan er det om man monterer feks. 33" hjul uten heving men kunn kapping i hjulbuene.. kan man da få dette godkjent??
kann ikke forlange papir på kapping..

Sigge

#11 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 20 October 2005 - 23:00

Men de krever papir på hjula.... At bremser og sånt tåler det....

CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES

#12 roy hp

roy hp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 417 Innlegg:

Posted 20 October 2005 - 23:00

Problemet er at vis jeg som har dana akslinger på min Dodge kan vise fram papirer på at andre merker bruker større hjul enn min Dodge med samme akslinger/bremser eller at man skifter til større bremser så godtar ikke BT det som produsenten av akslinger eller bremsene skriver for da skal de plutselig ha Dodge til og skrive på hva de uorginale delene tåler!!!!!!!. æ har no skrudd såpass mye på lastebiler av europeisk opprinelse (Volvo) att vist æ e på EU kontroll med uorginale fjærer/bremser eller andre chassis deler så e det ingen som spør etter papira fra volvo at det her passe til bilen. Æ har fådt korta inn bila og bygd om påbygg fra andre merka og det e ikke en jævel som har spurt etter verken sveise sertifikat eller fagbrev ved registrering.. BT e rett og slett bare vanskeli bare for å være vanskeli!!!!!!!!!!!

#13 Sigge

Sigge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Innlegg:

Posted 21 October 2005 - 23:00

Papir på hjula.. leveres hjula med papirer da????

Sigge

#14 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 21 October 2005 - 23:00

De forlanger papirer fra importør av bil på alle hjul som går utover +/- 5% rulleomkrets....

Tommy Olsen

#15 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Her sliter vi med en liten heving på 4 tommer og 35" hjul, men Magnor Mydland fra Moi får registret og godkjent en Granada med en 11.5 liters V-8 på 1700HK under panseret.....
Det er urettferdig det..........................

Ronny 90990434
ronny@offroad.no


Opprinnelig postet av hilux33



Hvordan bremser har den gutten??? X-antall fallskermer??tongue.gif

-------------------------------------------------------------
Lovdata, regler og lover ang div. bil
http://www.lovdata.n...41004-0918.html

#16 Sigge

Sigge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Innlegg:

Posted 29 October 2005 - 23:00

men om jeg ikke har hevesett på bilen.. kunn kapping i hjulbuer.. å ahr papir på dekka..å det som jeg nevnte over.. da kann det da egentlig ikke være så vanskelig å få godkjent.

Sigge

#17 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 29 October 2005 - 23:00

Den som lever den lærer, har jeg alltid blitt fortalt. Jeg trodde det skulle bli en enkel oppgave å få tak i papirer på at bilen kan ha større dekk enn det som er orginalt. Men det var ikke enkelt. De fleste produsenter låser seg når du ber dem gi noe dokumetasjon på dette, og vil ikke anbefale noe større enn orginalt. Jeg var heldig å få et slik dokument, men måtte drive på en stund for å få det.
Det jeg kunne tenke meg selv at ville vært mulig da, var å kontakte DMV i USA, i allefall for oss som kjører am-car, og be de skrive et brev som omhandler hva de godkjenner hos seg på den bilen du måtte eie. Ikke sikkert dette hjelper som et godkjent dokument, men jeg mener at kan disse bilene godkjennes lovlig i USA med disse settene, må de da kunne gjøre det i Norge også!
Tror du virkelig amerikanerne tør å slippe noe ut på veien eller markedet som de ikke stoler 100% på?
Det kan jage dem i mange år fremover tror jeg, der kan du jo gå til sak for det minste!


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#18 Sigge

Sigge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Innlegg:

Posted 24 October 2005 - 23:00

må snakke med toyota importør da?? er det noe sjangser på å få papirer i fra demm da??


Sigge

#19 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 25 October 2005 - 23:00

Har forsøkt å prate med Toyota, og i hvertfall etter min erfaring er de særdeles lite villige til å prate om noe som helst.

Som han sa, de kan KUN gå god for det bilen er levert med orginalt, alt annet driter de i.

Så hvis du får de til å høre på deg, så er du god!

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.

"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#20 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 25 October 2005 - 23:00

Man burde kunne bruke det at AT får godkjent opptil 37" på sine biler, men siden enkeltgodkjenninger av biler nå er lagt på is så blir det uansett vanskelig...

Tommy Olsen