HEVING, IKKE HEVING
#1 Guest_hilux33_*
Posted 10 October 2005 - 23:00
http://www.fedreland...ticle313273.ece
Hvilke goder får vi ut av denne loven?????
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#2
Posted 10 October 2005 - 23:00
men skall du lage deg bil er vel loven en fordel
patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062
galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078
#3 Guest_hilux33_*
Posted 10 October 2005 - 23:00
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#4 Guest_hilux33_*
Posted 10 October 2005 - 23:00
Var på telefon med Wollamo for ca 4 mnd siden, og da sa han at godkjennig av hevede biler ikke skulle være noe problem.
Slik jeg beskrev for han hvordan jeg ville heve min bil, sa han at det virket som et positivt og orntlig prosjekt. Når jeg da spurte han om jeg kunne komme til Tr.heim å godkjenne bilen ble jeg avist med at jeg ikke tilhørte hans region.
Skrev også brev til BT region sør, der ble jeg også avist.
Ringte alle BT-stasjonene fra Tr.heim til Oslo, og ble avist.
Alle svarene var: Du må dokumentasjon....................
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#5
Posted 10 October 2005 - 23:00
men en gla nyhet til alle som har ett hjemmebygg i garasjen,
men er jo mere likt for alle nå da å det synes jeg er bra, før var det jo bare de fra regiom mitt som fikk godkjent, heving å div
patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062
galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078
#6 Guest_hilux33_*
Posted 10 October 2005 - 23:00
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#7
Posted 10 October 2005 - 23:00
Forsterkninger etc....
hva med støre hjul og senking?
Så det var en som anbefalte Citroeng støtdempere, så en kan heve og senke etter terrenget....????
__________
GPS Fantom
#8
Posted 10 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:Skulle f**n bare mangle, vi ser jo på bilene våre som noe mer enn et fremkomstmiddel... Men blir vi belønnet av den grunn???
-Erfaringene fra andre land viser at hjemmebygde biler slett ikke er farlige i trafikken. Ja, de er faktisk heller underrepresentert i ulykkesstatistikken, på samme måte som ombygde biler, sier Wollamo.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#9
Posted 31 October 2005 - 00:00
Sigge
#10
Posted 20 October 2005 - 23:00
kann ikke forlange papir på kapping..
Sigge
#11
Posted 20 October 2005 - 23:00
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
#12
Posted 20 October 2005 - 23:00
#13
Posted 21 October 2005 - 23:00
Sigge
#14
Posted 21 October 2005 - 23:00
Tommy Olsen
#15
Posted 01 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Her sliter vi med en liten heving på 4 tommer og 35" hjul, men Magnor Mydland fra Moi får registret og godkjent en Granada med en 11.5 liters V-8 på 1700HK under panseret.....
Det er urettferdig det..........................
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
Opprinnelig postet av hilux33
Hvordan bremser har den gutten??? X-antall fallskermer??
-------------------------------------------------------------
Lovdata, regler og lover ang div. bil
http://www.lovdata.n...41004-0918.html
#16
Posted 29 October 2005 - 23:00
Sigge
#17
Posted 29 October 2005 - 23:00
Det jeg kunne tenke meg selv at ville vært mulig da, var å kontakte DMV i USA, i allefall for oss som kjører am-car, og be de skrive et brev som omhandler hva de godkjenner hos seg på den bilen du måtte eie. Ikke sikkert dette hjelper som et godkjent dokument, men jeg mener at kan disse bilene godkjennes lovlig i USA med disse settene, må de da kunne gjøre det i Norge også!
Tror du virkelig amerikanerne tør å slippe noe ut på veien eller markedet som de ikke stoler 100% på?
Det kan jage dem i mange år fremover tror jeg, der kan du jo gå til sak for det minste!
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#18
Posted 24 October 2005 - 23:00
Sigge
#19
Posted 25 October 2005 - 23:00
Som han sa, de kan KUN gå god for det bilen er levert med orginalt, alt annet driter de i.
Så hvis du får de til å høre på deg, så er du god!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#20
Posted 25 October 2005 - 23:00
Tommy Olsen