Sikring av last...
#1
Posted 19 October 2005 - 23:00
š
http://www.aftenpost...icle1138252.ece
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
#2
Posted 29 October 2005 - 23:00
#3
Posted 22 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Jeg tar ofte imot skiferpaller og har enda til gode å se noen som drar så mye som en eneste stropp over pallen. Den er jo så tung at den står i ro:o
Opprinnelig postet av Rajlig
Då har dei ikkje hatt den opplæringa dei burde. Ein palle som veg eitt tonn byrjar å skli akkurat samtidig med ein som veg 40 kg. Problemet er når han skal stoppe att .
#4
Posted 19 October 2005 - 23:00
__________________________________________________
"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."
#5
Posted 19 October 2005 - 23:00
RKR
ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!
#6
Posted 19 October 2005 - 23:00
Ove
#7
Posted 19 October 2005 - 23:00
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#8
Posted 19 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Skal tro om denne kroppen hadde høy puls etterpå .....
Opprinnelig postet av Ove
Hvis han hadde puls i det hele tatt...
Frank
#9
Posted 19 October 2005 - 23:00
patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062
galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078
#10
Posted 22 October 2005 - 23:00
#11
Posted 21 October 2005 - 23:00
Forresten er det privatbilistane som er verst. Er jo nokre bilete av slike og der.
#12
Posted 22 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Synd at eit fåtall (for det ER faktisk det) skal skape eit så dårleg rykte for ein heil yrkesgruppe. Men trailersjåførane er vel ikkje dei einaste som har fått seg eit fårleg rykte pga fåtalet...
Forresten er det privatbilistane som er verst. Er jo nokre bilete av slike og der.
Opprinnelig postet av OlavEmil
Nå har vel ikke privatbilister flest papirer på at de skal kunne sikre lasten forsvarlig heller da-_-
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#13
Posted 22 October 2005 - 23:00
nå oppdaget personen at det ramla av hengeren og snudde og plukka opp sekken, men da jeg antydet at et tau eller to ikke hadde vært av veien, ble personen sint og truende...
sier mere om den personen en noe annet da...
--
Har man årer, kan man roe seg ned.
#14
Posted 22 October 2005 - 23:00
Da jeg ser ut kommer det en jekketralle:o trillende mot meg, og et ca 3,5 meter langt 5x3 cm firkantrør sklir bortover asfalten så gnistføyka står etter.
Jekketralla kunne fint rydda unna fotgjengere og andre ting som måtte hatt uflaks og kommet i veien...
Steinar Sanni
90525856
Pajero 2.3 TD 33"
L300 4WD 2.5 TD
Fiat 780 4X4
#15
Posted 22 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:Ikke for den stakkars jæveln som møter 200 kg plank i fri dressur i en sving... Får du 200 kg plank eller 10tonn skifer inn gjennom frontruta er resultatet det samme.
Joa, er i grunn enig med deg:D MEN det er forskjel på 10 ton skifer usnørt på et plan og 200 kilo plank usnørt på en henger. Opprinnelig postet av Rajlig
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#16
Posted 22 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Synd at eit fåtall (for det ER faktisk det) skal skape eit så dårleg rykte for ein heil yrkesgruppe. Men trailersjåførane er vel ikkje dei einaste som har fått seg eit fårleg rykte pga fåtalet...
Forresten er det privatbilistane som er verst. Er jo nokre bilete av slike og der.
Opprinnelig postet av OlavEmil
Nå har vel ikke privatbilister flest papirer på at de skal kunne sikre lasten forsvarlig heller da-_-
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
Opprinnelig postet av Rajlig
Nei, men dei har same pliktane likevel. Og dei trailersjåførane som syndar med dette er nok ikkje dei med den beste opplæringa heller (med unntak som alltid).
#17
Posted 22 October 2005 - 23:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
#18
Posted 22 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Synd at eit fåtall (for det ER faktisk det) skal skape eit så dårleg rykte for ein heil yrkesgruppe. Men trailersjåførane er vel ikkje dei einaste som har fått seg eit fårleg rykte pga fåtalet...
Forresten er det privatbilistane som er verst. Er jo nokre bilete av slike og der.
Opprinnelig postet av OlavEmil
Nå har vel ikke privatbilister flest papirer på at de skal kunne sikre lasten forsvarlig heller da-_-
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
Opprinnelig postet av Rajlig
Nei, men dei har same pliktane likevel. Og dei trailersjåførane som syndar med dette er nok ikkje dei med den beste opplæringa heller (med unntak som alltid).
Opprinnelig postet av OlavEmil
Joa, er i grunn enig med deg:D MEN det er forskjel på 10 ton skifer usnørt på et plan og 200 kilo plank usnørt på en henger.
Jeg tar ofte imot skiferpaller og har enda til gode å se noen som drar så mye som en eneste stropp over pallen. Den er jo så tung at den står i ro:o
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#19
Posted 24 October 2005 - 23:00
"16-17 åringer" som har gått transportfag er nok ikkje dei verste på dette området. Vi lærer om dette, og får sjå akkurat kva som skjer viss vi "drit i det". Dei verste er nok å finne i andre gruppar, men ulikt visse andre skal eg ikkje peike ut nokon og generalisere det.
[rightOpprinnelig postet av OlavEmil[/right]Er det transportfaglærlinger burde det være ok, i dette tilfellet var det sveiselærlinger men uansett er det sjåførern som er ansvarlig og har plikt til å sjekke om lasten er sikkret,så det er vel egentlig bare sjåførene som man kan skylde på.
#20
Posted 22 October 2005 - 23:00