Gå til innhold



Foto
- - - - -

Hoelern se her:


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#1 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 06 September 2003 - 23:00

Siden det er her du befinner deg:

Som nevnt tidligere ble Pajero`n "GODKJENT" med 36" 14,5 - 10x15" i vognkortet, så på tross av tidligere negativ omtale av Hamar Trafikk Stasjon, som i skrivende stund blir tilbaketrukket, er det "bare" greie karer der..

#2 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Akkurat slik skal det være !!! Gratulerer !

#3 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Så fikk jeg da pepper pr. telefon om ordet "Minor Jeep" av en jeg ikke skal nevnet navnet på, men navnet har forøvrig tre bokstaver og slutter på "r".. Tar dette til etterrettning og beklager på det sterkeste om noen plutselig føler seg støtt, det var absolutt ikke meningen, men i en opp-kavet situvasjon ang. huskjøp blir det jo fort feil, og ikke for å snakke om hjemmesiden da, der er det nok hodebry.. Håper på å få gjort noen vesentlige forandringer der i ettermiddag, men med ti tommeltotter og en web-master som er fraverende, må man bare smøre seg med usedvanelig mye tålmodighet og vente i åndeløsspenning.. Men etter sigende er faktisk Mitsubishi et bilmerke som faktisk har lov til å bli omtalt som Jeep i og med noe lisensgreier fra noen år tidligere, husker ikke helt i farten hva, men uansett jeg beklager det inntruffne på det stærkeste, skal gå gåsegang en gang det passer..

Mvh: www.jeepir.com

Endret av - Jeepir on 08 sep 2003 13:17:19

#4 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Au-da.. Enda en, uff da..! Jeg har skrevet utrykkelig beklager..? Greit, forstår hint`et.. Beklager, beklager alle at det ble feil bilde vs. billed tekst, men dette har faktisk skjedd før, til og med i VG bare for å ha sagt det..

#5 Arne

Arne

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Og jeg som trodde det var bare svensker som kaller alt som driver på 4 hjul for Jeep da gitt.............fy skamme seg..........

Arne, Lightfoot Racing

#6 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Folk som har 36" kan tillate seg slikt
Jeg for min del har ved en anledning referert til min Jeep som Mitt-I-Bushen (eller myra, egentlig) uten å bli utsatt for sanksjoner. Ren flaks, antagelig...

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 31x10.5 BFG AT

#7 Rikard

Rikard

    just4fun

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 580 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Hvis JEEP er en forenklet forkortelse av GPV (General Purpose Vehicle) som soga om den lille rare bilen sier så kan vel hvem som helst kalle redskapen sin for jeep,eller?
Hilsen Jeep-mann, for tiden uten Jeep........

Just4Fun

#8 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Simon: du er en skikkelig hyggelig fyr.. Rikard du også..

Skal våge meg ut på tynn is igjen.. Ordet kommer etter sigende etter en tegnefilm eller tegneserie fra "over-there" der det var en bil som medvirket som kunne omtrent alt.. Om den hadde navnet Jeep eller ble kalt dette husker jeg ikke, uansett ha en fortsatt hyggelig aften dere alle..

#9 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Da jeg var liten lærte jeg at alle korte høye biler med kort plan eller hardtop bak (hadde blant annet en Ford Bronco lekebil) heter "jepp". Så du kan si du har en jepp, Jeppir. hihi

Amund med familiejepp

#10 Rikard

Rikard

    just4fun

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 580 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Sier som jentungene,jeg...... Dah!!!


Skjønner ikke hva det betyr,men.

Just4Fun

#11 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Sitat:

Skal våge meg ut på tynn is igjen.. Ordet kommer etter sigende etter en tegnefilm eller tegneserie fra "over-there" der det var en bil som medvirket som kunne omtrent alt.. Om den hadde navnet Jeep eller ble kalt dette husker jeg ikke, uansett ha en fortsatt hyggelig aften dere alle..

Og Jeepir; når en tråkker en Jeep'er på tærne, må man tåle et lite spark på leggen

#12 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Menneh.. het ikke Jeep'en i utgangspunktet GP for General Purpose, GP blir jo "dsjip" på amerikansk. Blir ikke det omtrent som HMMV -> Hummer?

#13 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Sitat:

Menneh.. het ikke Jeep'en i utgangspunktet GP for General Purpose,


Og sånn vil nok den diskusjonen fortsette inn i evigheten. Det er en av de tingene vi aldri kommer til å få svar på.

#14 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Men tilbake til topic: 'bishien di ble lekker den Jeepir, og med stempel i vognkortet er det jo nesten gøy å bli stoppet i teknisk kontroll.

#15 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Sitat:

Og sånn vil nok den diskusjonen fortsette inn i evigheten. Det er en av de tingene vi aldri kommer til å få svar på.



Jepp.

#16 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

for meg som IKKE liker amerikansk så er JEEP et begrep på det som amund sier, kort, høy, 4x4 bil....

men jeg kaller ikke min pajero for jeep..hehe

www.pajeroteam.com
mvh
EvoMan

#17 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Og ellers har alle det bare bra ??!!

Ut i skogen , opp i trærne !

#18 Rikard

Rikard

    just4fun

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 580 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

-jo takk.... Ikke så værst, har kanskje vært litt snufsete i det siste, men pytt sann!!

Just4Fun

#19 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 08 September 2003 - 23:00

Sitat:

for meg som IKKE liker amerikansk så er JEEP et begrep på det som amund sier, kort, høy, 4x4 bil....



Mange kaller jo våre små suzukier for Jeep (gjerne Suzuki-jeep), og (bortsett fra copyright-kverulante Wranglere/Cherokee'ere) må man vel være enig i at det ikke er helt på jordet i forhold til min og andre folks gjennomsnittlige oppfatning av hva en jeep er...?

#20 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 08 September 2003 - 23:00

..og akkurat DER var det en eller anna snopp som oppgraderte tittelen min til "offroad-wannabe", ikke verst det med tanke på at bilen aldri har vært i skogen...bybil...