Scout VS Hummer
#21
Posted 26 October 2005 - 23:00
Koster å værra kar;)
93 ZJ 5.2 V8 Laredo
#22
Posted 27 October 2005 - 23:00
Alt går med fart!
#23
Posted 27 October 2005 - 23:00
lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#24
Posted 28 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
når jeg sier at H2 ikke er ment for å "ta over" for H1 så mener jeg at H1 er lagd primært for å brukes i Army'en med litt mer ekstreme kjøreforhold mens H2'en er lagd for det sivile markedet primært for å gå på asfalt..... KØLLA !!!
lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
Opprinnelig postet av Roffy
Etter IH gikk konkurs og IH Scout 2 gikk ut av produksjon så ble det opprettet et nytt merke fra resterende IH med nav "International Navistar" som nå produserer biler for hæren.
Alex
IH Scout SS II im building it, you tame it
#25
Posted 29 October 2005 - 23:00
...så vil han som kjører IH sannsynligvis ha bedre oversikt over hvor han skal og hva som skjer rundt bilen enn han som kjører H2, så det avgjørende blir kanskje hvordan sjåføren klarer å utnytte bilen fremfor bilens kapasitet??
Men dette er vel problemet ved all bilkjøring
#26
Posted 29 October 2005 - 23:00
Kopi av melding:
når jeg sier at H2 ikke er ment for å "ta over" for H1 så mener jeg at H1 er lagd primært for å brukes i Army'en med litt mer ekstreme kjøreforhold mens H2'en er lagd for det sivile markedet primært for å gå på asfalt..... KØLLA !!!
lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
Opprinnelig postet av Roffy
Mm-m!
Og nettopp derfor mener jeg produsentene dreit seg ut da de kalte den "H2".
Kunne heller kalt den "Pus2"., eller "Spooner", eller "Fallen leaf".
Tok du han?
Sikkert en fin bil men den har ingenting i skogen å gjøre, og da synes jeg det blir litt drøyt å kalle den H2.
Hvem sin kølle forresten?
Alt går med fart!
#27
Posted 29 October 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#28
Posted 31 October 2005 - 00:00
#29
Posted 31 October 2005 - 00:00
Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen
Opprinnelig postet av 4x4van
"I beg to differ......"B)
Alt går med fart!
#30
Posted 01 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Uansett bilenes tekniske løsninger og kapasitet i terrenget..
...så vil han som kjører IH sannsynligvis ha bedre oversikt over hvor han skal og hva som skjer rundt bilen enn han som kjører H2, så det avgjørende blir kanskje hvordan sjåføren klarer å utnytte bilen fremfor bilens kapasitet??
Men dette er vel problemet ved all bilkjøring
Opprinnelig postet av Partypatrol
Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen
Opprinnelig postet av 4x4van
Nå er dette med at det er litt vanskelig å holde oversikt rundt H2 ikke noe jeg har funnet på akkurat,da...det har blitt påpekt av stort sett alle amerikanske bilblader som har testet bilen i skauen at bilen har relativt små, høyt plasserte vinduer og brede stolper mellom de...Og utifra det inntrykket jeg har fått så blir nå disse bilene testet så det holder av gutta i bl.a Fourwheeler og Petersen's FourWheel&OffRoad med mange fler
#31
Posted 01 November 2005 - 00:00
#32
Posted 01 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen
Opprinnelig postet av 4x4van
Siden du har Traveller selv kan vel du utpeke at Scouter og Traveller har sperre bak som standard?
Og hvor bor du og hvor får du deler fra til bilen ?
MVH Alex
IH Scout SS II im building it, you tame it
#33
Posted 02 November 2005 - 00:00
dekka e aldri for stor...d e biln som e for liten
#34
Posted 03 November 2005 - 00:00
Hvis æ mot aill formodning skull få fingran i en H2 hadd æ vært ailt for reidd for å ødelægg pyntelista å lakk te å tørr å dra på, deinn eitj praktisk å skru på fordi deinn e for "fresh", ein hmmwv eiller ein gammel chevy som du sei, funke bra me mattsvart finish å litt bulka, men bruke du 400000 på ein H2 å 40000 i forsikring per år har du fan itj rå te å bulk'en!
Dæm har sikta på de komersielle overklasse-markedet, å dæm har træft, æ mein de e "sell-out" å hainnel H2 da de bygge opp under filosofien at bila ska vær dyr, spesielt 4x4!
De e umuli for oss i det lavere klassesjiktet å kjøp H2 å de vil de vær i mange år framover, men markede lægg opp te salg av slike å ikke billige offroad-bila (vesst du at ein av de store offroad-dækkproduseintan har lagd ein dækk-type kun for at derre bling, bling-folkan ska kuinn kjøp grove dækk te 20-tomsfælgan sin?), DE kaille æ begynnelsa på foandringa te de verre..
SÅ.., æ syns man må sjå ting i et litt stør perspektiv når mainn vurdere om en 4x4 e ein bra offroadbil eiller ikke, sånn som pris, tilgang på dela, drivstoff-forbruk osv.
Æ like itj H2 æ.
Alt går med fart!
#35
Posted 03 November 2005 - 00:00
dekka e aldri for stor...d e biln som e for liten
#36
Posted 04 November 2005 - 00:00
Alt går med fart!
#37
Posted 16 November 2005 - 00:00
Når det gjelder bilde på side 1 er det godt mulig det er orginale fjærer og dempere , men akslene ligger ikke under bladfjærene orginalt som det er gjort på denne. Når det gjelder scout ssll er orginal dekk dim 225 75-15 og alternativ dekk 31" største motor levert er 345 cid 148 hk. Konklusjon er, snakker vi om to orginale biler er vell H2 kommet lengre både på vei og offroad dette kan selfølgelig være vanskelig og svelge men en vis utvikling har det vært på 30 år!!! Hilsen en ikke H2 fan lykkelig med k5.
jeep thing.
#38
Posted 05 December 2005 - 00:00
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med 4WD.
#39
Posted 03 January 2006 - 00:00
IH Scout SS II im building it, you tame it