Gå til innhold



Foto

Scout VS Hummer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
38 replies to this topic

#21 Kokken

Kokken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 26 October 2005 - 23:00

Helt rett i det,men hvor mange "vanlige" arbeidere,uansett land, kan egentlig kjøpe seg en ny bil idag uten å synke ned i gjeldsmyra:wtf:
Koster å værra kar;)

93 ZJ 5.2 V8 Laredo

#22 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 27 October 2005 - 23:00

Sant. sleep.gif

Alt går med fart!

#23 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 27 October 2005 - 23:00

når jeg sier at H2 ikke er ment for å "ta over" for H1 så mener jeg at H1 er lagd primært for å brukes i Army'en med litt mer ekstreme kjøreforhold mens H2'en er lagd for det sivile markedet primært for å gå på asfalt..... KØLLA !!!biggrin.gif


lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#24 InternationalScout

InternationalScout

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 28 October 2005 - 23:00

Kopi av melding:
når jeg sier at H2 ikke er ment for å "ta over" for H1 så mener jeg at H1 er lagd primært for å brukes i Army'en med litt mer ekstreme kjøreforhold mens H2'en er lagd for det sivile markedet primært for å gå på asfalt..... KØLLA !!!biggrin.gif


lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

Opprinnelig postet av Roffy



Etter IH gikk konkurs og IH Scout 2 gikk ut av produksjon så ble det opprettet et nytt merke fra resterende IH med nav "International Navistar" som nå produserer biler for hæren.

Alex


IH Scout SS II im building it, you tame it wink.gif

#25 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 29 October 2005 - 23:00

Uansett bilenes tekniske løsninger og kapasitet i terrenget..

...så vil han som kjører IH sannsynligvis ha bedre oversikt over hvor han skal og hva som skjer rundt bilen enn han som kjører H2, så det avgjørende blir kanskje hvordan sjåføren klarer å utnytte bilen fremfor bilens kapasitet??

Men dette er vel problemet ved all bilkjøring biggrin.gif

#26 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 29 October 2005 - 23:00

Kopi av melding:
når jeg sier at H2 ikke er ment for å "ta over" for H1 så mener jeg at H1 er lagd primært for å brukes i Army'en med litt mer ekstreme kjøreforhold mens H2'en er lagd for det sivile markedet primært for å gå på asfalt..... KØLLA !!!biggrin.gif


lurer på om noen her har litt problemer med forsjellen på diffbrems/diffsperre...


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

Opprinnelig postet av Roffy



Mm-m!
Og nettopp derfor mener jeg produsentene dreit seg ut da de kalte den "H2".
Kunne heller kalt den "Pus2".tongue.gif, eller "Spooner", eller "Fallen leaf".
Tok du han?
cool.gif

Sikkert en fin bil men den har ingenting i skogen å gjøre, og da synes jeg det blir litt drøyt å kalle den H2.
Hvem sin kølle forresten?wink.gif



Alt går med fart!

#27 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 29 October 2005 - 23:00

hehe... vi er nok ikke så uenige nei..... ;-)


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#28 4x4van

4x4van

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 31 October 2005 - 00:00

UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen

#29 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 31 October 2005 - 00:00

Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen

Opprinnelig postet av 4x4van



"I beg to differ......"B)

Alt går med fart!

#30 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 01 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Uansett bilenes tekniske løsninger og kapasitet i terrenget..

...så vil han som kjører IH sannsynligvis ha bedre oversikt over hvor han skal og hva som skjer rundt bilen enn han som kjører H2, så det avgjørende blir kanskje hvordan sjåføren klarer å utnytte bilen fremfor bilens kapasitet??

Men dette er vel problemet ved all bilkjøring biggrin.gif

Opprinnelig postet av Partypatrol



Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen

Opprinnelig postet av 4x4van



Nå er dette med at det er litt vanskelig å holde oversikt rundt H2 ikke noe jeg har funnet på akkurat,da...det har blitt påpekt av stort sett alle amerikanske bilblader som har testet bilen i skauen at bilen har relativt små, høyt plasserte vinduer og brede stolper mellom de...Og utifra det inntrykket jeg har fått så blir nå disse bilene testet så det holder av gutta i bl.a Fourwheeler og Petersen's FourWheel&OffRoad med mange fler

#31 4x4van

4x4van

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 01 November 2005 - 00:00

ja no har d se slik at e har H2 sjøl..å ja der e små vindu på han men han e oversiktlig alikavel...bilen e jo omtrent firkanta så d ekke vanskli å vite kor du har han..det e vanskligere å beregne en international for han e så rund,men scouten e selfølgelig lettere å vase rundt i skogen med,han e jo tross alt kortere og smalere...det som irritera me,e alle som lese og høre på alle dissa motorjournalistane som tror dei har peiling,test sjøl...gutta i Fourwheeler og i Peterson's testa skikkelig,d skal dei ha....men tilbake til det som e topicen her da: tror nok en original H2 tar se bedre fram i tørr skog en en original international...men det e når det e tørt og fordi H2'n har 35" AllTerrain som standarhjul,hadde intern hatt dei hjula som standar,hadde han vel parkert H2'n tenke e...men den standarbilen som tar se best fram av alle tror e e suzukien,men d e dårlig gjort å sammenligne den med en H2,blir det samme som å sammenlige en Chevy Matiz med en MB S-klasse

#32 InternationalScout

InternationalScout

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 01 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
UFF!! sett dokke inn i ting før dokke uttala dokke......bortsett ifra H1,e H2en den beste fullsizen du kan dra i skogen,og den 4hjulstrekkeren som e deiligst å kjøre på vei med,ditta e fakta å ingenting å diskutere..Scout e kule bila,har hatt d å e,men han utmerkakke se i skogen

Opprinnelig postet av 4x4van


Siden du har Traveller selv kan vel du utpeke at Scouter og Traveller har sperre bak som standard?
Og hvor bor du og hvor får du deler fra til bilen ?

MVH Alex

IH Scout SS II im building it, you tame it wink.gif

#33 4x4van

4x4van

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 02 November 2005 - 00:00

bytta travelleren i en K5 no før helga,trokke det va sperre på den.om d va d så virka ho ivertfall ikke..sperre bak va vel option og ikke nokke som blei levert originalt tror e..e hadde en scout for nokken år siden,den hadde sperre bak....ka dela du trenge da? CC PART'S i Ålesund skaffa me d meste e har trengt opp igjennom åra....å d e en go del,hehe..ring 41325107 å spør han Tommy du

dekka e aldri for stor...d e biln som e for liten

#34 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 03 November 2005 - 00:00

4x4van...., all ære te di ærfaring som offroad-sjåfør, men litt av poenge mitt va at produsenten av H2 har oppnådd skivebom på ailt for mang punkta med bil'n, bær me mæ; .dæm prøvd å gjør'n billiger å meir tilgjengelig for menigmainn: BOM, dæm prøvd å lag ein oppfølger te hmmwv: BOM, dæm prøvd å lag ein bil som fungere i terrenget: DOBBELTBOM.
Hvis æ mot aill formodning skull få fingran i en H2 hadd æ vært ailt for reidd for å ødelægg pyntelista å lakk te å tørr å dra på, deinn eitj praktisk å skru på fordi deinn e for "fresh", ein hmmwv eiller ein gammel chevy som du sei, funke bra me mattsvart finish å litt bulka, men bruke du 400000 på ein H2 å 40000 i forsikring per år har du fan itj rå te å bulk'en!
Dæm har sikta på de komersielle overklasse-markedet, å dæm har træft, æ mein de e "sell-out" å hainnel H2 da de bygge opp under filosofien at bila ska vær dyr, spesielt 4x4!
De e umuli for oss i det lavere klassesjiktet å kjøp H2 å de vil de vær i mange år framover, men markede lægg opp te salg av slike å ikke billige offroad-bila (vesst du at ein av de store offroad-dækkproduseintan har lagd ein dækk-type kun for at derre bling, bling-folkan ska kuinn kjøp grove dækk te 20-tomsfælgan sin?), DE kaille æ begynnelsa på foandringa te de verre..

SÅ.., æ syns man må sjå ting i et litt stør perspektiv når mainn vurdere om en 4x4 e ein bra offroadbil eiller ikke, sånn som pris, tilgang på dela, drivstoff-forbruk osv.

Æ like itj H2 æ.

Alt går med fart!

#35 4x4van

4x4van

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 03 November 2005 - 00:00

hehe.....e forstår godt ka du meina,liktikke H2en før e prøvde han,e hata han faktisk for akkurat samme grunanne som du....bling bling bil å ingenting anna meinte e...men så prøvde e han å blei så inni helvette forelska...sammenligna med en nyere diesel pick-up så ekke han så mye dyrere,og dei får fartsperre.......men når det gjelde bulka å stripe,så e det like dyrt å fikse uansett ka bil du har,å blir d for mange bulka på han så lakka e han lett matt svart,elska den fargen e...

dekka e aldri for stor...d e biln som e for liten

#36 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 04 November 2005 - 00:00

Da e vi enig da? biggrin.gifcool.gif

Alt går med fart!

#37 terra

terra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 323 Innlegg:

Posted 16 November 2005 - 00:00

Hei ser der er en liten diskusjon her, først vil eg si at scout ll har bra egenskaper i terrenge. Har selv eiet en Harvester scout ll hevet 5" med 33" dekker , aksel avstanden er 100" og er bra men over henge bak slo stadig vekk nedi og resultate ble bulka skalker bak.
Når det gjelder bilde på side 1 er det godt mulig det er orginale fjærer og dempere , men akslene ligger ikke under bladfjærene orginalt som det er gjort på denne. Når det gjelder scout ssll er orginal dekk dim 225 75-15 og alternativ dekk 31" største motor levert er 345 cid 148 hk. Konklusjon er, snakker vi om to orginale biler er vell H2 kommet lengre både på vei og offroad dette kan selfølgelig være vanskelig og svelge men en vis utvikling har det vært på 30 år!!! Hilsen en ikke H2 fan lykkelig med k5.

jeep thing.

#38 Turbolux

Turbolux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1086 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00

Ang sammelikninger, så har jeg ennå ikkke sette en test de 3 bilene Lm002, H1 og Megcruiser mot hverandre. Noen som har sett dette noe sted.???

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med 4WD.

#39 InternationalScout

InternationalScout

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 03 January 2006 - 00:00

BUMP

IH Scout SS II im building it, you tame it wink.gif