Gå til innhold



Foto
- - - - -

HardKåres Pajeroer...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
192 replies to this topic

#161 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 20:27

Den "nye" dynamoen fra delebilen fungerer da heeelt utmerket. Og heldigvis whistle.gif så er den ikke original, dvs at den ikke er like gammel som delemotoren... biggrin.gif

Etter epar runder med høyttrykksspyler så trodde jeg jo at bilen begynte å bli sånn passelig ren nå. Helt til jeg stakk en neve ned mellom vinsj og støtfanger... UTROLIG så mye dritt det var plass til på en nesten ren bil... whistle.gif

Og hvordan har man klart å pakke SÅ mye dritt inn BAK støtfangeren????

- som han sa, han Magnus på 2 år: "Store bilen har æsj..."

Edited by HardKåre, 09 September 2010 - 09:11.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#162 rasmuss

rasmuss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 25 October 2010 - 21:01

QUOTE(HardKåre @ 12 Jul 2004, 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har jeg endelig fått knotet meg til å få byttet ut den spinkle original-kroken på -84 modellen. Denne stod på den ene delebilen min.



På den blå plaketten står det noe hendig:
Vehicle: Pajero.
Max trailer weight: 1800kg.

Skal se om ikke jeg klarer å få dette inn i vognkortet etterhvert også... wink.gif Stod på en lang 2,3TD fra -85, jeg regner med at det er samme bremser på min korte 2,6 fra -84? Og da behøver jeg vel ikke papirer fra MMC, engang? biggrin.gif

Og legg merke til, endelig har jeg fått flyttet støpslet til strøm litt opp! Før sto det jo på høyde med selve kula. Skikkelig irriterende å måtte tømme støpslet for grus og jord hver gang jeg skulle ha på henger!

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!


Fikk du omgjort tillhengervekten? smile.gif
Rasmuss.....

tlf 99 43 83 13



#163 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 03 January 2011 - 11:42

hehe ikke gjort noe med tilhengervekten nei... Tør ikke ta gamla med inn på det rene gulvet hos Tilsynet som hun ser ut nå... Må bruke etpar år med rustsveis først tenker jeg... biggrin.gif Men uten BE får jeg uansett ikke utnyttet mer enn originalvekta heller, men det er greit å vite at kroken er dimmensjonert for å "nappe" litt i skogen... whistle.gif
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#164 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 03 January 2011 - 11:49

Da har jeg dessuten fått lagt om til vinterdekk:
245/75-16 Hakkapeliita LT på 6" Toyota HiLux-felg. Var litt redd for at innpresset skulle bli veldig feil, da den skal ha ET+30 mens Paj har +22, men pga bredden ble det ganske bra likevel.





2 lag med benga klasket på i iskald garasje ble bra langt fra, men langt fra bra. Men jeg synes de Lux-felgene var grisestygge, så slik fikk jeg "skjult" dem litt. Lot det likevel være en "rand" ytterst på felgen i grått, ellers ville det svarte bli for dominerende igjen. Ble heilt greit. Må nok pusse litt mer når det blir plussgrader i garasjen...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#165 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 January 2011 - 07:41

Fornøyd med LT-dekkene? Trodde de kanskje blei for harde (høy Li) for en pajero?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#166 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 January 2011 - 11:53

Funker bra så langt, men har jo ikke nådd å få kjørt dem inn engang enda... biggrin.gif

Han som solgte meg dekkene kjørte samme dimm på en LJ73, og han sa de virket veldig bra på hans bil, selv om han ville anbefale Hakka SUV5. Vi forsøkte å sette på 255/70-16 SUV5 på de samme felgene, men 6" blei for smalt på et såpass breit dekk. Slitebanen ble rett og slett kulrygget... Og dette dekket kommer kun i "lavprofildekk", dvs at jeg måtte helt ned i 245/70-16 for å kunne velge det mønsteret på de felgene... Og DET ville jo bli for smått... biggrin.gif
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#167 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 06 January 2011 - 23:33

har også dekk med relativt høy lasteindeks (265/75-16LT) på min noe tyngre gen 2, og syns overhode ikke det føles stivt...

kravet på bilen er 102, og dekkene er 116, så der er jo litt forskjell, men føles helt fint og oppfører seg bra.
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#168 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 24 March 2011 - 15:14

Kanskje på tide å oppdatere her?? Få visst frem ny gliset!

#169 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 April 2011 - 19:15

Hehe her har det skjedd litt ja... cool.gif

Har vært plaget med ulyder fra drivverket i 4x4, så jeg sendte avgårde en bestilling til Milner Offroad på nye kryss. Og siden alt var så villig der borte så tok jeg med meg div støtdempere og komplett sett med fjærforinger og alle filter. Men når jeg fikk delene og fikk byttet kryss i mellomakslingen fremme så viste det seg at lydene fortsatt satt i midt under bilen. Dermed ble rådyra gode, og jeg innså at jeg måtte finne tak på ny gearkasse. (Transfer-kasse) Men det lå lite deler ute både på finn og på autodb. Men så kom jeg til å tenke på at disse gamle japanerene ruster noe så innforj**lig, så kanskje jeg kunne finne meg en billig Pajero jeg kunne slakte. Så dermed søkte jeg like godt på 4x4 offroad over hele nord-Norge: Og da fant jeg bil! biggrin.gif


Et smykke av en 1978 modell Dodge Ramcharger AW-100. Ser utrolig flott ut på litt avstand, men har litt rust nederst på sidene. Pluss at motoren koker, og ledningsnettet er hjemmemekka og brannfarlig.







Men da dette er en "tech-garasje" dedikert til min gamle Mitsubishi Pajero gen1, kan dere følge resten av historien her: http://www.offroad.n...er-t117615.html

Edited by HardKåre, 05 April 2011 - 19:22.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#170 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 05 October 2011 - 16:13

Er det noe oppdateringer på Pajeroen i det siste? wink.gif

#171 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 October 2011 - 18:37

Hehe nei desverre... Etter at transferkassen røyk så har jeg mer eller mindre pensjonert denne... smile.gif Men den skal ikke hugges, og heller ikke selges. Skal få fraktet den til småbruket til foreldrene mine, i påvente av at jeg skal finne en rustet Pajero med god gearkasse... Så blir den muligens skogsbil, da det er mye rust men veldig mye nytt i understell og oppheng... smile.gif
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#172 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 27 October 2011 - 21:03

Da er en æra over... 12 år...

Leverte skiltene inn på Pajeroen i dag. Var med tungt hjerte, det satt langt inne... Men det siste halve året så har den desverre bare stått og tappet ned batteriene sine, så det begynte å bli på tide å slippe unna forsikringa, og neste års årsavgift.

På spørsmål om skiltene skulle makkuleres måtte jeg jo si "selvfølgelig ikke, de skal jo antagelig på igjen"... *snufs*
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#173 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 28 October 2011 - 06:35

Hehe, det hørtes jo nesten ut som du hadde en fremtidsretta plan for Pajeroen :-p

#174 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 28 October 2011 - 12:18

QUOTE(HardKåre @ 27 Oct 2011, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Da er en æra over... 12 år...

Leverte skiltene inn på Pajeroen i dag. Var med tungt hjerte, det satt langt inne... Men det siste halve året så har den desverre bare stått og tappet ned batteriene sine, så det begynte å bli på tide å slippe unna forsikringa, og neste års årsavgift.

På spørsmål om skiltene skulle makkuleres måtte jeg jo si "selvfølgelig ikke, de skal jo antagelig på igjen"... *snufs*


Lite tips.. Nu står det pr i dag 3 pajeroer på skroten her på fauske. kansje du kan få tak på kassa her?
nordland bilopphuggeri a/s

#175 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 04 February 2012 - 20:20

QUOTE(sinnsyk @ 28 Oct 2011, 06:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, det hørtes jo nesten ut som du hadde en fremtidsretta plan for Pajeroen :-p

Back on track... cool.gif

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#176 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 February 2012 - 11:17

Etter en lang og kald vinter alene var det en glad Pajero som fikk brommet seg i gang.

Der den sto parkert sto den smalt og trangt, i en bakke med mold, så jeg var avhengig av å flytte den for å kunne begynne å skru.

Ble en liten "kosetur" før jeg klarte å parkere den igjen på et flatt område, hvor jeg kan komme til å bytte gearkassen. Planene var å komme igang med skruing i DAG, men må i stedet være hjemme med sykt barn... sad.gif Tror det blir en liten helgetur til verkstedet etter hvert...

Edited by HardKåre, 16 February 2012 - 11:17.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#177 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 16 February 2012 - 12:43

Hehe, blir morro og se denne kjøre igjenn wink.gif

#178 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 21:23

Fått gjort litt med Pajeeroen i dag da... smile.gif



Men nå frykter jeg for at det blir stillstand i ei uke igjen før jeg får montert sammen med den nye kassa...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#179 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 21 February 2012 - 00:08

Hva var det som feilet den gamle kassn? Og vet du noe om den "nye" kassn?

#180 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 21 February 2012 - 07:57

Gamle kassen var helt fin den... smile.gif Har til og med byttet kubbelageret i forkant på den, så den skal i opplager i fall jeg får bruk for senere. Men transferkassen derimot... Fikk veldige harde og skarpe skrape- og dunkelyder i 4x4, ingenting i 2x4. Nye kryss, og bra mellomsksling. Og så begynte den å lekke olje i tillegg.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere