Gå til innhold



Foto

Når selger eller kjøper ikke holder ord......


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#1 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 08 November 2005 - 00:00

Jeg tror vi trenger en debatt..... Når man byr, eller aksepterer bud her på forumet, bør det ikke da være bindende? Bør ikke oplysninger som gis være riktige? Aksepterte nylig et bud, og når budgiver seinere trakk seg, satt jeg igjen med skjegget i postkassa.mad.gifsleep.gif Har også sett tilfeller av at selgers beskrivelse ikke har stemt med varen. (Vi handler jo ofte usett på nettet)

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris!
1977 Blazer K5 m/350 bensinsluker
1999 Mitsu L200 Crewcab 4WD
1978 Fiat 780 4WD
Hymas 42 / Ford 5000
Arnstein Sanne

#2 fj

fj

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

Kjenner til dette, 2 ganger har eg god tatt bud på en korte Pajero-en, siste gang blei den solgt på QXL, kjøper har no sakt at han skal komme å hente bilen, at han har overført pengene, men ingen ting stemmer.

FJ

#3 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

Noen forslag til hva som bør gjøres for å unngå dette? Jeg har hørt at på rene netthandelssider, blir folk som ikke følger reglene utelukket.......???? Finner folk fram til sidene som inneholder slike emner som dette?

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris!
1977 Blazer K5 m/350 bensinsluker
1999 Mitsu L200 Crewcab 4WD
1978 Fiat 780 4WD
Hymas 42 / Ford 5000
Arnstein Sanne

#4 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

På QXL so det refereres til over her har de et karaktersystem som alle brukere, både kjører og selger må avgi sin mening om "motparten" etter en handel. Noe tilsvarende er kanskje vanskelig å få til her,?, ikke vet jeg.

Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#5 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 09 November 2005 - 00:00

Det er vel ingen dum idè? Men om det er lett å få til - kan noen svare på det:wtf:
Husk at, når kjøpere byr, for så å trekke seg, kan andre lett få inntrykk av at det er noe galt med produkt eller kjøper, og trekke seg. Det vil nesten alltid påvirke prisen negativt.

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris!
1977 Blazer K5 m/350 bensinsluker
1999 Mitsu L200 Crewcab 4WD
1978 Fiat 780 4WD
Hymas 42 / Ford 5000
Arnstein Sanne

#6 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 13 November 2005 - 00:00

Kjøp og salgsidene på dette forumet er generelt tragisk lesning !
Tenker spesielt på slikt som "Vil du bytte i påhengsmotor" Selger du bare rattet"osv osv. Liker ikke sensur men noe bør vel gjøres med de mest useriøse tullingene ?

Stopper bare for tog og elefanter !

#7 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 13 November 2005 - 00:00

Kjøp- og salgsforumet på Offroad.no skal fornyes med et helt nytt system...
Hvordan dette blir har heller ikke vi redaktører fått innsyn i enda, men det vil komme.
Det nye systemet vil komme i gang i samband med at Offroad.no blir overflyttet på egen server.
Time'll show!!

Før denne tiden synes jeg det er unødvendig å diskutere kjøp- og salgsforumet slik det er i dag.



->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#8 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 13 November 2005 - 00:00

Skjønner ikke at det er negativt å diskutere dette, selv om det er planlagt endringer. wtf.gif Noen utformer vel de nye systemene ut fra blant annet meningsytringer og innspill? Men............. Det grunnleggende problemet vi diskuterer nå har vel egentlig mest med holdninger og handlingsmåter å gjøre?

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris!
1977 Blazer K5 m/350 bensinsluker
1999 Mitsu L200 Crewcab 4WD
1978 Fiat 780 4WD
Hymas 42 / Ford 5000
Arnstein Sanne

#9 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 13 November 2005 - 00:00

Må vel være greit å diskutere og komme med innspill, slik at de som skal kjøre igang det nye systemet kan få litt nye idèer.



_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki Club Norway.

#10 Patrolist

Patrolist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 18 November 2005 - 00:00

Det grunnleggende problemet er knyttet til brukerregistrering. Ingen navn, sted, info, mm. går igjen. Noen skal selge en bil, og det blir med det ene innlegget. Fordi interessen for offroad.no er ikke der. Greit det,men dette er primært et forum, ikke en salgskanal for gud og hvermann, eller tar jeg feil ? Ved overgang til ny server, knytt brukerregistreringen til IP/maskin-id, bruk mailbekreftelse ved registrering (for å sikre rett IP/maskin-id). OG FORLANG et minstenivå av personalia. I forhold til et bud på noe til salgs, skulle dette binde godt nok...

Vi har utrolig mye moro og nytte av offroad.no, og jeg synes vi skal få slippe alt mulig tull! devil.gif

Personlig responderer jeg ikke på annonser uten utfylt profil. Vil vite hvem jeg evt. handler med.

Puster roligere nå...biggrin.gif

Atle

95 Suburban 7,4 l. Gran Prix, 87 Patrol 3,3 td SR

#11 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 18 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Det grunnleggende problemet er knyttet til brukerregistrering. Ingen navn, sted, info, mm. går igjen. Noen skal selge en bil, og det blir med det ene innlegget. Fordi interessen for offroad.no er ikke der. Greit det,men dette er primært et forum, ikke en salgskanal for gud og hvermann, eller tar jeg feil ? Ved overgang til ny server, knytt brukerregistreringen til IP/maskin-id, bruk mailbekreftelse ved registrering (for å sikre rett IP/maskin-id). OG FORLANG et minstenivå av personalia. I forhold til et bud på noe til salgs, skulle dette binde godt nok...

Vi har utrolig mye moro og nytte av offroad.no, og jeg synes vi skal få slippe alt mulig tull! devil.gif

Personlig responderer jeg ikke på annonser uten utfylt profil. Vil vite hvem jeg evt. handler med.

Puster roligere nå...biggrin.gif

Atle

Opprinnelig postet av Patrolist



Enig.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#12 eMTea

eMTea

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

Jeg er medlem av VACN, og forumet der funker veldig bra, der er alle registert på fullt navn, og bosted. Alle som er gjester på forumet (ikke logget inn bed brukernavn og passord) får kun opp et nick, og ingen info om folk generelt, de har også kun tilgang til enkelte deler av forumet.
Om offroad.no hadde vært en klubb, kunne et medlemskap kostet f.eks 300kr i året, for da vil de som iterriserer seg for offroad, være på forumet, og kanskje ikke så mye folk som bare er inne for å kikke etter poteniselle tyveri o.l.

Kontigenten må da knyttes opp mot hver enkel medlem, med fullt navn, bosted og annen personalia slik at man vet hvem som er hvem i klubben. Innmelding må da skje via en søknad som mailes inn, og kontrolleres av en administator. og godkjennes.

Dette utsangnet her, hadde jo snudd hele offroad.no på hue, og noen river vel av seg håret når de leser dette, men det er en mulig løsning for å få et mere seriøst forum, hvor folk "kjenner" hverandre.



-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197

#13 -Kenneth-

-Kenneth-

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 468 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

Genialt da!!! Kansje noe å tenke på???

Kenneth
90526742
86 King Cab
user posted image
(Rigs: Klikk på bildet...)

#14 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Da tror jeg offroad.no hadde mistet mange medlemmer. Det er ikke alle som har så dilla som vi har. Greit med å måtte legge inn mer personalia, men ikke å ta betaling for å kunne bruke forumet.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#15 eMTea

eMTea

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Men GEARED; om ikke de har så dilla som alle her, så er de kanskje ikke så farlig om de ikke vil være med heller.
Jeg mener forumet er for alle som vil dele erfaringer, og slike ting, ikke bare for å ha et sted å skrive piss, hvis du skjønner hva jeg mener.
Har man ikke råd til 300kr ekstra i året til hobbyen din, så **** la gå, da er det ikke noen skikkelig hobby allikevel. de 300 kr (f.eks) det kunne kostet å være medlem, er ikke værre enn å droppe en tur på byen en helg, så har man råd.

Grunnen til at jeg mener det bør koste litt, er at da krever det litt mere for å bli medlem, ikke bare hive seg på lasset lissom. pluss at vi får et mye mere seriøst forum, når alle fremgår med navn.

Hvis det ikke skal koste noe, og alle registreres på navn/adr, så er det enda lettere for "OUTSIDERE" å klare å finne utav hvor biler og slikt er, ikke sant, derfor burde det være litt restriksjoner. ikke bare å fylle inn et skjema med nick og ønsket passord, så har du plutselig tilgang til all info. Det må sendes et brev til adressa, med passord, slik at man vet at riktig person får den, og ikke "Jens Petrus, i Skomakergata" lissom.

-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197

#16 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Anser meg selv som et oppegående og seriøst medlem. Profilen min er korrekt utført, og jeg forsøker som best jeg kan å minimere "sjitprat'n" i seriøse tråder... JEG hadde aldri blitt medlem her hadde det kostet masse penger og tatt 14dager før man fikk en konto som fungerte... Er registreringa for tungrodd så GÅR det ut over nyrekrutteringa, og heldigvis så ER de fleste brukerne interesserte og seriøse!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#17 eMTea

eMTea

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Men er 300 kr så mye? du fyller helt sikkert mere drivstoff i uka enn det, så akkurat det var et gårlig argument, men jeg er enig i at det er synd om det skal ta lang tid med registrering.

-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197

#18 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Etter min mening er det "inngangspenger" nesten over alt, så jeg er lite glad i en slik løsning, men det er kanskje nødvendig? For å selge/kjøpe/by synes jeg det burde være et krav at kjøper/selger opererer med fullt navn, slik at man vet hvem man handler med. "Løsprat" og humor må det også være plass til, synes jeg.

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris!
1977 Blazer K5 m/350 bensinsluker
1999 Mitsu L200 Crewcab 4WD
1978 Fiat 780 4WD
Hymas 42 / Ford 5000
Arnstein Sanne

#19 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Useriøse kjøpere/selgere.
Har et tilfelle her nå. jeg hadde en ting som jeg satte for salg her inne for 500,-
En sa han ville ha den, han betalte for den i mai i år.. Han spurte meg om jeg kunne ordne transp. ja tenkte jeg det kan jeg.
Jeg ordna med VELDIG billig transport fra meg til han, jeg ringte han og sa transport pris til han som han skulle sette in på min konto.
Flott sa han skal ringe så du får adr.
jeg har prøvd å få tak i han noen ganger i juni, men så klarte jeg å miste all info om han så da tenkte jeg at han ringer nok.
Nå for ca 3 uker siden tok han kontakt på PM å spurte om jeg fortsatt hadde den, som jeg da sa ja til. Det gikk igjen 2 uker så gadd jeg ikke vente lenger, for denne tingen tar plass hos meg. Jeg sendte han en PM om at han må nå ordne med transport fra min dør til sin egen innen Tirsdag i sist uke, hvis den da ikke blir henta så går den på dynga. J
Jeg sa i tillegg at jeg beholder penga for lager leie for et halvt år pga jeg ikke gidder å lagre for andre som f..n ikke gidder å rote seg til å ordne opp.

Mange rare folk som ikke gidder å bry seg mere.


Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#20 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

IKKE handle med folk som ikke bruker fullt navn.Har aldri hatt problemer med handel her inne.Alle har vært seriøse.

JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type