Hvordan få mere effekt ut av 3,3 TD 86 mod.
Er det noe standard på intercooler til disse motorene.
Og hvor mye mer får man med å bruke intercooler. Hvor mye trykk kan man kjøre på før det går til hell.
"Ride on....Blazer boyz"
Hvor kan man få kjøpt KN filter eller noe annet trimfilter til Patrol
Endret av - Blazer 83 on 11 sep 2003 21:31:40

Trimming av Patrol
Started by
Arib
, Sep 10 2003 23:00
2 replies to this topic
#1
Posted 10 September 2003 - 23:00
#2
Posted 11 September 2003 - 23:00
???
Blazer med 3.3TD?????
Må vel være andre motoralternativer som er sprekere til den skyssen????
men....for å svare på spørsmålet - ja det går å trimme 3.3TD, nei det er ingen std intercooler å få tak i - men GIK og Safari/Air-research har tatt frem intercooler kit til patrol GR - det går jo an å bruke noe sånn..
ladetrykk på +/- 1 bar er ikke noe problem så lenge man ikke går berserk med diesel -tilførselen
-hvis du ikke hvet hvordan du skal justere dieselpumpen, så gi F og oppsøk ditt lokale diesel-verksted og få dem til å justere
vanlige havariere etter feil justert SD33TD motor er knekt veiv eller hull i ett eller flere stempler.....
vanligvis justeres pumpen opp for mye og man får varmgang og "væskeslag"(ved dårlige dyser)
er alt justert riktg, og man har puttet på 2,5'-3' eksos kan man regne med 150-160hk uten videre problemer
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
Blazer med 3.3TD?????
Må vel være andre motoralternativer som er sprekere til den skyssen????
men....for å svare på spørsmålet - ja det går å trimme 3.3TD, nei det er ingen std intercooler å få tak i - men GIK og Safari/Air-research har tatt frem intercooler kit til patrol GR - det går jo an å bruke noe sånn..
ladetrykk på +/- 1 bar er ikke noe problem så lenge man ikke går berserk med diesel -tilførselen
-hvis du ikke hvet hvordan du skal justere dieselpumpen, så gi F og oppsøk ditt lokale diesel-verksted og få dem til å justere
vanlige havariere etter feil justert SD33TD motor er knekt veiv eller hull i ett eller flere stempler.....
vanligvis justeres pumpen opp for mye og man får varmgang og "væskeslag"(ved dårlige dyser)
er alt justert riktg, og man har puttet på 2,5'-3' eksos kan man regne med 150-160hk uten videre problemer
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
#3
Posted 11 September 2003 - 23:00
Nei ikke i chevyn nei. Kompis med patrol.Vil ha mere effekt.
"Ride on....Blazer boyz"
"Ride on....Blazer boyz"