hardcore framaksling?
#1
Posted 14 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#2
Posted 14 November 2005 - 00:00
#3
Posted 15 November 2005 - 00:00
http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp
#4
Posted 14 November 2005 - 00:00
#5
Posted 14 November 2005 - 00:00
+ hyd.sperre
+ slank - meget lite diff.hus
+ sterk - originalfelg er 20x24" med ca 1" backspacing, sertifisert for 6+ tonn...
+ innebygd orbitrol
+ navreduksjon
- vekt
- ingen bremser originalt (noen modeller har som på bildet ei skive på mellomaksling...)
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#6
Posted 14 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#7
Posted 14 November 2005 - 00:00
#8
Posted 14 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#9
Posted 14 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
men jeg har ikke råd til 40-50 store for øyeblikket... Opprinnelig postet av VCE
Heheeee... gøy å tenke nytt, men da er det nok bedre med gode gamle unimogportaler, de bør du få tak i et sett av for under 10 lakser...
#10
Posted 15 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Slike doble kryss har jo en svenske sveist på på en hilux forakslingEr det noen som hvet hva de kommer fra?
http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmpOpprinnelig postet av offroadguru Solli
Han har köpt dom i från ett företag i Tyskland som tillverkar grejor till industrin. Vet tyvärr inte namnet på företaget.
Jonas Engberg
http://www.engbergracing.com
#11
Posted 14 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#12
Posted 15 November 2005 - 00:00
righthttp://www.otc-mc.org/~087/mc/SigOffroaders.jpg[/img=right]
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#13
Posted 15 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#14
Posted 15 November 2005 - 00:00
#15
Posted 19 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
deutz traktor 80-240(?)HK
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
Opprinnelig postet av VCE
Lager deutz sine egne aksler, eller er det zf eller dana/spicer eller carerro?
-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no
#16
Posted 20 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Vet du noe om hvor holdbart det ble? Opprinnelig postet av offroadguru Solli
Tror ikke det er noe å si på, Randy Torbett har gjort det utrolig bra og ble SuperCrawl Champion i 2004 med sin traktoraksla sak:
Han bruker aksler fra New Holland (ZF), men jeg har fått inntrykk av at traktoraksler generellt er ganske like i konstruksjonen. Det er overraskende små dimensjoner på kronhjul/pinjong og stikkaksler på de, navreduksjonen reduserer nemlig belastningen på alt ovenfor nav-sentrum betraktlig.
Har faktisk fantasert om å bruke slike aksler selv, men er litt bekymret angående delekostnad og tilgang. Har egentlig ikke klart å finne ett eneste sett uansett, noen tips ? Traktorhuggere ?
#17
Posted 20 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Slike doble kryss har jo en svenske sveist på på en hilux foraksling Opprinnelig postet av offroadguru Solli
Bilder !?
#18
Posted 20 November 2005 - 00:00
sett inn en annonse i Norsk Landbruk eller Brukt Nytt. Entrac på Grinder (Solør, Hedmark) kan også ha noe slik.
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16 - avskiltet
Fullsize or no size
#19
Posted 20 November 2005 - 00:00
Tunge aksler og hjul hjelper jo med å få ned tyngdepungtet.
-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197
#20
Posted 20 November 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16 - avskiltet
Fullsize or no size