Gå til innhold



Foto

Lys Chevrolet. (med nye bilder)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
100 replies to this topic

#1 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 November 2005 - 00:00

I går koblet jeg parklys i tusenmetringene mine og det blei etter min mening veldig bra.

Men, er det noen her som vet hvordan jeg får kjørelys i de innerste lyktene også. Har den typen med fire små lykter. Det er jo H4 pærer i de innerste lyktene også så det har nok garanter vært fire kjørelys på bilen i usa, men det er vell en ledning eller noe som er klippet når bilen kom til norge. noen som vet hvordan dette er gjort å hva jeg gjør for å få kjørelys i de innerste lysene også. Kjørelysene på disse bilene sucks big time. når man dimmer ned så kan man lure på hvor i all verden det blei av lyset.

"Snøen har kommet og gått igjen"

#2 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 15 April 2006 - 23:00

haha. snakk om idioter..

Har vært en tur i oppdal i påska, og en kamerat mista all strømmen på mærsen.. 300td, så motoren går jo, men ikkeno elektrisk som funker. når vi skulle ned igjen i dag ble han huka inn og kjefta på pga dette og ikke skilt foran. men fikk faktisk kjørt videre! uten lys eller visker, bare han skrudde på skiltet igjen!
og toppen av alt:
Jeg var jo kompis og stoppa når jeg så mærsen var i trøbbel.
Politimannen kikka på bilen min og bare smilte av "juletreet" smile.gif hehe. SLÅ DEN DERE!

så hvis dere, etter mørkets frembrudd i dag på E6, så en tahoe med varsellys med en mærs uten noe lys på slep, så var det oss smile.gif

Kai

Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!

#3 ØHN

ØHN

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
haha. snakk om idioter..

Har vært en tur i oppdal i påska, og en kamerat mista all strømmen på mærsen.. 300td, så motoren går jo, men ikkeno elektrisk som funker. når vi skulle ned igjen i dag ble han huka inn og kjefta på pga dette og ikke skilt foran. men fikk faktisk kjørt videre! uten lys eller visker, bare han skrudde på skiltet igjen!
og toppen av alt:
Jeg var jo kompis og stoppa når jeg så mærsen var i trøbbel.
Politimannen kikka på bilen min og bare smilte av "juletreet" smile.gif hehe. SLÅ DEN DERE!

så hvis dere, etter mørkets frembrudd i dag på E6, så en tahoe med varsellys med en mærs uten noe lys på slep, så var det oss smile.gif

Kai

Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!

Opprinnelig postet av Kai_westby



He he hjelpsom er du. Godt ikke "onkel" mislikte at bilen din feirer jul hele året!

Kjør biler med sjel!

#4 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

noen gleder må jo den ha også stakkar...

med mitt daglige forbruk på ca 2,0 - 2,2 liter på mila, var det deilig å se forbruk på 1,5 L/mil opp og 1,3 L/mil ned smile.gif
og ja, var så fullasta med ski og øl at jeg ikke hadde fått inn så mye som en sokk til! fikk ikke veid den da...det glemte jeg. hadde vært moro!

Kai

Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!

#5 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

ja, jeg burde da vite når det skjer noe. hehe.. men så står jo bilen trygt plassert utfor trafikkstasjon når det skjer noe ute. skal være inne jeg, slipper å være med ut.

Har fått ny jobb. Hos BT. hehe...

#6 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 April 2006 - 23:00

hehe... blir nok mye jeg skal få greie på når jeg begynneer der.
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hehe... har forøvrig fått jobb hos biltilsynet. begynner 1. mai. god påske folkens:)

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

Opprinnelig postet av Torgeir13



Da vet vi hvor vi kan komme for en godkjenning av ombygging da tongue.gif:DB)

Big Are Beautiful
-91 subb

Opprinnelig postet av tigger



Har fått ny jobb. Hos BT. hehe...

#7 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 April 2006 - 23:00

akkurat det der skal jeg sjekke straks jeg begynner. Forresten så vet jeg nok når bilen skal stå. hehe..quote]Parklys i tusen metere er ikke lov mener mange, hvorfor følger det da med en EU godkjenningslapp inne i eska med Ralley 3000 med parklys:wtf:wtf.gifwtf.gif. Æ bare lure:)

Opprinnelig postet av roy hp

[/quote]

Har fått ny jobb. Hos BT. hehe...

#8 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

hehe... kan nok by på problemer det ja. Har tenkt tanken jeg å, men da må jeg nok kjøre på jobb med dama sin riskoker, trukke d blir aktuelt.

Har fått ny jobb. Hos BT. hehe...

#9 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Trodde det jeg å men samma hva jeg sa så kom jeg ingen vei selv om jeg viste til at bilen nettop hadde hatt EU og alt "det er inte lov her" var alt jeg fikk til svar toppen av alt jeg måtte vise bilen på BT og at det nå var bare 2 nærlys !!!! Dem hadde sendt det som mangellapp for visning i norge !!!!! Selv om de se det var noe jeg ikke budre gjøre, konklusjon STOL IKKE PÅ EN SVENSKE!!

Big Are Beautiful
-91 subb

#10 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
(fikk en bot i sverige på 750kr for 4 nærlys)

Opprinnelig postet av tigger



Også i Sverige da....

Der nesten samtlige personbiler som går utenfor et tettsted kjører rundt med min 3 store bøtter i front, eller de 4-5 små under skiltet..

Trodde faktisk Svenskene var mer liberale enn Norge når det gjaldt bil...

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#11 roy hp

roy hp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 417 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Parklys i tusen metere er ikke lov mener mange, hvorfor følger det da med en EU godkjenningslapp inne i eska med Ralley 3000 med parklys:wtf:wtf.gifwtf.gif. Æ bare lure:)

#12 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

På min så brant jeg bryteren på rattstammen, kjøpte ny og kjøpte meg 2 ferdige sett til alle lysa tok bare styrestrøm fra de gamle brukte biltemas sett http://www.biltema.n...p?iItemId=75847 (kosta 189 pr sett og en trenger 2) og la en bryter på styrestrømmen til de innerste lysa (fikk en bot i sverige på 750kr for 4 nærlys) :devil:ikke n koslig start på ferien. Lyser MYE bedre da kabelene er mer enn doblet.biggrin.gif
Det er "plug n play" da en bare setter den orginale stikket til lampene inn i en holder og styrestrømmen er fikset!!!cool.gif

Big Are Beautiful
-91 subb

#13 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hehe... har forøvrig fått jobb hos biltilsynet. begynner 1. mai. god påske folkens:)

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

Opprinnelig postet av Torgeir13



Da vet vi hvor vi kan komme for en godkjenning av ombygging da tongue.gifbiggrin.gifcool.gif

Big Are Beautiful
-91 subb

#14 andrik

andrik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hehe... har forøvrig fått jobb hos biltilsynet. begynner 1. mai. god påske folkens:)

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

Opprinnelig postet av Torgeir13




Siden du skal begynne å jobbe hos BT så er du vel klar over at det ikke skal være parklys i ekstrafjernlys.
Ser på bildet ditt at du har detB)cool.gifbiggrin.gif

Livet er ikke for amatører...

#15 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 13 April 2006 - 23:00

Hehe... har forøvrig fått jobb hos biltilsynet. begynner 1. mai. god påske folkens:)

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#16 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 13 April 2006 - 23:00

litt oppdatert. Mere parklys, og byttet tusenmetringer. forøvrig 5 watt i de to små orginale, mens bare to watt i resten, dette skal endres på, og det skal mest sannsynlig lages parklys i de to innerste fjernlysene også.


97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#17 Tahoe666

Tahoe666

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

Gratulerer med ny jobb, håper du klarer å dra med litt ordentlig vett inn på bt.. bra å høre att det blir noen ordentlige mannfolk der inne..
Skal sote siderutene forran på en 99 tahoe er det noe problem å få inn i vognkortet..?

Knut
Større jo bedre.. :-}

#18 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

ja, jeg burde da vite når det skjer noe. hehe.. men så står jo bilen trygt plassert utfor trafikkstasjon når det skjer noe ute. skal være inne jeg, slipper å være med ut.

Har fått ny jobb. Hos BT. hehe...

#19 Tahoe666

Tahoe666

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

hehe.. da får jeg bare holde meg langt unna bt kara.. iog med at du jobber der må jo du ha en del goder da...

Knut
Større jo bedre.. :-}

#20 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 19 January 2006 - 00:00

Sitter å kikker litt i lover å regler. Her står det jo at man maks kan ha fire fjernlys. med andre ord er det ikke LOV med ekstra fjernlys på f.eks en Tahoe for der er det jo fire fjernlys orginalt. Men det er vist ei lov endring på tur så foreløpig så er landet fult av lovbrytere som ikke er klar over det selv.

Fjernlys:
Det er i dag tillatt å ha 2 eller 4 fjernlys. 3 fjernlys er ikke tillatt. De aktiverte fjernlysene (2 eller 4 stykker) skal aldri lyse sterkere enn 360 lux. Vegdirektoratet kan imidlertid opplyse om at en forskriftsendring er på vei nær det gjelder dette punktet. I løpet av kort tid vil antall tillatte fjernlys økes fra 4 til 6 og tillatt lysstyrke økes til fra 360 til 480 lux.


97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800