Gå til innhold



Foto

Lys Chevrolet. (med nye bilder)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
100 replies to this topic

#21 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 04 December 2005 - 00:00

Som dere sikkert skjønner er jeg glad i en aldri så liten diskusjon, å gjerne med biltilsynet hvis jeg vet at jeg har en god sak. De orginale kjørelysene på chevroleten min er så dårlig at det ikke er forsvarlig å kjøre med dem i mørket.

97 Tahoe
04 pro-x2 800

#22 frabus

frabus

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 23 November 2005 - 00:00

Må ha litt lys på en Chevy for å pynte opp! Her er bilde av min med parklys (litt dårlig mobil-bilde i mørket)





------------------------------------------------------
It's better to be dead and cool, than alive and uncool

#23 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 04 December 2005 - 00:00

hehe.... ja gjerne. Faktisk så gruer jeg meg ikke akkurat til jeg blir stoppet med fire nærlys, hvis de ikke godtar at de orginale nærlysene er for dårlig og at jeg bør få kjøre videre med fire så skal jeg trekke saken så langt jeg klarer, omså inn i rettsapparatet, vedtar aldri i verden noen bot.
Kopi av melding:
Er jo bare å sette BT karen ut i veien det så kan du si at du skal begynne å bremse når du ser han med origiallysene....du kommer ut av kontrollen med mangellapp på for få nærlys....

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



97 Tahoe
04 pro-x2 800

#24 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 December 2005 - 00:00

Nå har jeg fått laga doble nærlys på begge sidene.
user posted image
Ble ikke dette coolt så vet ikke jeg!!!

#25 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 November 2005 - 00:00

Men, er det noen her som vet hvordan jeg får kjørelys i de innerste lyktene også?

"Snøen har kommet og gått igjen"

#26 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 20 November 2005 - 00:00

originalt fra USA har det ikke vært 4 nærlys.

du må legge opp ny ledning til nr 2 lykt på begge sider. disse må du koble på eget rele og over bryter, både pga lovligheten, og pga hovedstrømsbryteren som ikke tpler mer belastning enn den har originalt.


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16 - avskiltet

Fullsize or no size


#27 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 November 2005 - 00:00

Ok. Da kobler jeg bare strøm til de lysene via et relè som igjen styres av strømmen til de orginale kjørelysene. Har du peiling på hvorfor det står H4 pærer i de lyktene hvis det kun er fjernlys der og vet du hvor ledninga til nærlysdelen av pæra går, for den er jo der?
Kopi av melding:
originalt fra USA har det ikke vært 4 nærlys.

du må legge opp ny ledning til nr 2 lykt på begge sider. disse må du koble på eget rele og over bryter, både pga lovligheten, og pga hovedstrømsbryteren som ikke tpler mer belastning enn den har originalt.


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16 - avskiltet

Fullsize or no size


Opprinnelig postet av VCE



"Snøen har kommet og gått igjen"

#28 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

ingen anelse, jeg har ingen direkte erfaringer med de norske ombyggingene av den nye fronten


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16 - avskiltet

Fullsize or no size


#29 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

ok. Takker å bukker. Skal ta en tlf til bergheim auto å høre om de har peiling.

"Snøen har kommet og gått igjen"

#30 frabus

frabus

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

Jeg har kun fjernlys i mine i midten. Ser ikke ut til at det har vært nærlys der noen gang. Det er ikke H4 -pære heller. Jeg mener du må kjøpe lyktene nye med samme delenr for å få nærlys der, ja. De er faktisk billige på merkeforhandler.
Hvis du skal legge opp nye kabler til de nye lyktene, kan du jo vurdere det på alle 4, da du sikkert har endel spenningstap i de originale kablene. mange gjør dette for å bedre nærlyset.

Frode

------------------------------------------------------
It's better to be dead and cool, than alive and uncool

#31 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

Hva er billig? Måtte kjøpe ny frontlykt pga at den ikke lot seg justere, kostet over 2000 for en lykt. (heldekkende glass)

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no

#32 frabus

frabus

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 21 November 2005 - 00:00

har ikke kvittering her nå, men mener jeg ga ca 700,- for begge. Resgerte på at det var billig, ja. Original Bosch eller hva det er... Det var jo uten justeringsskruer og sånn. Kun lykta (glass med reflektor). Kan sikkert finne ut delenr og pris hvis du får oppgitt noe annet hos din forhandler...

F.

------------------------------------------------------
It's better to be dead and cool, than alive and uncool

#33 cowby

cowby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 492 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Lys-oppsettet ditt ble tøfft, men dessverre sier loven sier at det KUN skal være 2 kjørelys, 2 parklys og de skal være de ytterste lyktene!

Kjører du som på bildet vil du garantert bli stoppet ved kontroll og få bot. Det er ikke lov å kjøre med både kjørelys og "spredere", heller ikke parklys i 1000m er lovlig.

Skal du ha kjørelys i de innerste lyktene, bør du legge de over en egen bryter, og med relè styring, så du kan skru de av når du ikke trenger de. Legg relè styring på de ytterste lyktene, så vil du nok merke forskjell på lysstyrken.




"It's good to know who hates you and it's good to be hated by the right people."
-J Cash

#34 ØHN

ØHN

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Lys-oppsettet ditt ble tøfft, men dessverre sier loven sier at det KUN skal være 2 kjørelys, 2 parklys og de skal være de ytterste lyktene!
Opprinnelig postet av cowby



Parklys kun ytterst, det var nytt for meg. Jeg har parklys innerst på bilen levert originalt, og den er godkjent for bruk i Norge. Er ikke Chevy da men... blush.gif

Kjør stort, kjør biler med sjel!

#35 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Akkurat det der med lover og sånn er ikke så til de grader viktig. Er ikke storkriminell, men er ikke paragrafrytter heller. Tenkte jeg skulle koble kjørelys i de innerste lyktene også, men da over eget relè og egen bryter. Det er H4 pærer i de innerste lyktene mine også, men jeg lurer grusomt på hvor den tredje ledninga altså den som går til nærlysdelen av pære på fjernlys lykta (den innerste) går? Hadde vært greit å visst hvor den andre enden er. Må jo være en grunn til at det er H4 pærer i alle lyktene og ikke bare i de to ytterste og ledningene må jo ende opp en plass, men hvor?

"Snøen har kommet og gått igjen"

#36 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

sendte en mail til begrheim i drammen om spørsmålet mitt angående ledninga og den innerste lykta. Her er svaret jeg fikk:

Hei !
Denne bilmodellen har skiftet pæreholdere da den kom til Norge, og derfor er den
ledige ledningen der.
Desverre ender den ingen steder. Det må kobles opp relé og strekkes ledning fra
nærlys-kretsen for å få det slik du ønsker.
Jeg ser at mange har gjort det, og mange har nok også koblet en bryter på
fjernlys-kretsen, slik at de kan skru av det ene settet med lamper ved behov.

M.v.h.
Bergheim Auto.

Da er jo saken grei, legge opp et rele`, koble lyktene til releet, styrestrøm fra hovedlykta, bryter, og strøm fra batteriet, med hengsikring på ledninga. Har dessuten bestilt xenon look a like pærer. spent å se lyset av de.

"Snøen har kommet og gått igjen"

#37 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

Blir nok alvorlig bra til slutt, skal dessuten sette 100 watts pærer i 1000 metringene, d hadde jeg på patrolen også å d blei et sinnsykt bra lys.

"Snøen har kommet og gått igjen"

#38 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 November 2005 - 00:00

På bildet er ikke kjørelysene på, ser bare slik ut siden parkpærene i 1000 metringene er så svake og bildet er tatt rett mot lyset. det er parklys i hovedlyktene også.
Kopi av melding:
Lys-oppsettet ditt ble tøfft, men dessverre sier loven sier at det KUN skal være 2 kjørelys, 2 parklys og de skal være de ytterste lyktene!

Kjører du som på bildet vil du garantert bli stoppet ved kontroll og få bot. Det er ikke lov å kjøre med både kjørelys og "spredere", heller ikke parklys i 1000m er lovlig.

Skal du ha kjørelys i de innerste lyktene, bør du legge de over en egen bryter, og med relè styring, så du kan skru de av når du ikke trenger de. Legg relè styring på de ytterste lyktene, så vil du nok merke forskjell på lysstyrken.




"It's good to know who hates you and it's good to be hated by the right people."
-J Cash

Opprinnelig postet av cowby



"Snøen har kommet og gått igjen"

#39 Tahoe666

Tahoe666

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 23 November 2005 - 00:00

Hei..
Xenon look hvor får mann tak i noe sånt..??

Knut
Større jo bedre.. :-}

#40 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 23 November 2005 - 00:00

hei Tahoe666 Jeg bestillte fra http://www.racesport.no/ ta deg en tur inn på nettbutikken deres å kikk, var jo rimelige pærer der. forrsten så sendte jeg deg en pm her om dagen.
Kopi av melding:
Hei..
Xenon look hvor får mann tak i noe sånt..??

Knut
Større jo bedre.. :-}

Opprinnelig postet av Tahoe666



"Snøen har kommet og gått igjen"