Hei
Noen som vet om man kan få en 2005 mod Nissan King Cab Dobbel Cab som personbil?
Noen som sa at den ikke var homoganisert(el. noe), slik at man måtte i hvertfall vente til den var 3 år gammel.
Vet at det blir sagt at planet er for kort i forhold til hytta, for å få den som en kombi...stemmer det?
Noen som kan bekrefte/avkrefte det?
Nissan King Cab dobbel cab
Started by
Jon-v
, Nov 21 2005 00:00
4 replies to this topic
#1
Posted 21 November 2005 - 00:00
#2
Posted 22 November 2005 - 00:00
Kan vel ikke være det helt store problemet å få den omregistrert som personbil? Den er jo solgt i EU som personbil, og må da selvsagt være godkjent i EU som personbil. Da skulle det jo ikke være noe problem å få dette godkjent i Norge også.
Planet er for kort til at det går å registrere bilen som kombi, kravet er en lastelengde på 170 cm tror jeg det var. Det vanlige er at dobbelcaber får forlenget planet her i Norge for å tilfredstille dette kravet. Toyota og Mitsubishi gjør dette. Men Nissan-importøren fikk visst ikke lov til dette av fabrikken, etter hva jeg har forstått.
Planet er for kort til at det går å registrere bilen som kombi, kravet er en lastelengde på 170 cm tror jeg det var. Det vanlige er at dobbelcaber får forlenget planet her i Norge for å tilfredstille dette kravet. Toyota og Mitsubishi gjør dette. Men Nissan-importøren fikk visst ikke lov til dette av fabrikken, etter hva jeg har forstått.
#3
Posted 22 November 2005 - 00:00
Noen som vet om man kan få en 2005 mod Nissan King Cab Dobbel Cab som personbil?
Noen som sa at den ikke var homoganisert(el. noe), slik at man måtte i hvertfall vente til den var 3 år gammel.
Har trolig med at den ikke er EØF-typegodkjendt, dvs at det ikke foreligger COC-dokument.
Vanlig praksis er at kjøretøy som er godkjendt i Norge i en klasse (f.eks. som minibuss) kan godkjennes i ny klasse etter 3 år i Norge, selv om den ikke fyller kravene i den klassen i utgangspunktet.
Mulig at den kan/må godkjennes etter unntaksregelen, sjekk BT i Drammen.
Noen som sa at den ikke var homoganisert(el. noe), slik at man måtte i hvertfall vente til den var 3 år gammel.
Har trolig med at den ikke er EØF-typegodkjendt, dvs at det ikke foreligger COC-dokument.
Vanlig praksis er at kjøretøy som er godkjendt i Norge i en klasse (f.eks. som minibuss) kan godkjennes i ny klasse etter 3 år i Norge, selv om den ikke fyller kravene i den klassen i utgangspunktet.
Mulig at den kan/må godkjennes etter unntaksregelen, sjekk BT i Drammen.
#4
Posted 22 November 2005 - 00:00
Takk for raskt svar!
Nå ble jeg i hvert fall litt klokere
Nå ble jeg i hvert fall litt klokere
#5
Posted 22 November 2005 - 00:00
Min '03 kunne ihverfall leveres som personbil for 190' (eller deromkring) ekstra. Det er jo i bunn og grunn samme bil.
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500
"alt kan hjemmelages"
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500
"alt kan hjemmelages"