volvo c303 (304)
#61
Posted 19 December 2005 - 00:00
Mvh
#62
Posted 19 December 2005 - 00:00
( volvovalpen)
(volvo 903B )
sånn er det Bare..det blir som jeg har sagt
#63
Posted 20 December 2005 - 00:00
#64
Posted 20 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Nå har jeg vært å hentet meg en 303 i oslo. satt på 36x13,5-16 IROK å prøvd den i sneen! Fyttigrisen som det tar seg frem!!
Mvh
Opprinnelig postet av Roger Myhre
Lurer på hvem som har de dekkene på lager, og hvor mye de koster her hjemme?.. BG Nor kunne ikke skaffe før mars...
#65
Posted 20 December 2005 - 00:00
#66
Posted 20 December 2005 - 00:00
#67
Posted 20 December 2005 - 00:00
JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Tidligere Hobbypatrol
#68
Posted 20 December 2005 - 00:00
#69
Posted 05 January 2006 - 00:00
Oftast blir det en auktion några månader senare och ofta håller Tovek i auktionen (http://www.tovek.se).
Under våren 2006 borde det alltså finns nya möjligheter att göra ett fynd.
mvh Peter
http://c303.pointclark.net/gallery/
#70
Posted 12 January 2006 - 00:00
#71
Posted 12 January 2006 - 00:00
JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039
#72
Posted 14 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hvilke feil / mangler bør en være obs på på C303 ?. Stemmer det at bremsene kan være noe dårlige ( er det ikke tromler på alle hjulene ?)
Opprinnelig postet av Blazer
Bremsene på 303, eller tgb11, er i utgangspunktet overdimensjonerte, og derfor mer enn bra nok i utgangspunktet. (Det sitter jo samme aksler på tgb20) Det som er grunnen til at bremseeffekten er varierende fra bil til bil, er at det ikke er automatisk etterstramming på på bremse båndene. Når båndene blir slitt, blir bremseeffekten gradvis dårligere. Båndene må derfor legges etter manuelt fra tid til annen. Tungvint, men det blir ufattelig mye enklere å skifte bremsebelegg uten alle fjærer og diverse ting og tang man ellers finner i en "moderne" bremsetrommel...
#73
Posted 14 January 2006 - 00:00
Og hvordan er drivstoff forbruket på en TGB 11 ? B30-en vil vel ha sitt ?
#74
Posted 14 January 2006 - 00:00
JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039
#75
Posted 15 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Betryggende vedr. bremsene. Hvordan er deletilgangen da ?, er det stort sett standard Volvodeler ?.
Og hvordan er drivstoff forbruket på en TGB 11 ? B30-en vil vel ha sitt ?
Opprinnelig postet av Blazer
Deler finnes i fleng i Sverige. Selv har jeg handlet med Altyco parts, de har stort sett det meste til denne bilen, nytt eller brukt.
Alle delenr ligger inne i Volvos system, så det burde også være mulig å få tak i det hos norske volvo forhandlere. Hvis en er så heldig å treffe en som er interessert i å hjelpe.. Min erfaring er at det blir for mye ekstra arbeide for de stakkars delelager menneskene, derfor er det mye lettere å si "det finnes ikke på lager lenger". Dessuten koster det jo skjorta... Priseks: 24v motor til varmeapparat foran, over 6000 hos Volvo! Hos Altyco kostet den 375.- brukt riktignok, men overhalt.
#76
Posted 20 January 2006 - 00:00
Nissan 3.3 er mye brukt veit jeg.. Kanskje fordi det er rekkesexer og 24v. Men en lavtrykksturbo på B30A'n kunne jo vært interessant og:devil:!
#77
Posted 19 January 2006 - 00:00
Noen som har hørt om noen som har gjort noe sånt?
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#78
Posted 19 January 2006 - 00:00
c-300 serien og les....eller legg inn en tråd...så får du nok svar:)
logg inn å bli medlem..det er gratis:)
( volvovalpen)
(volvo 903B )
gen 2 intercooler turbo
#79
Posted 20 January 2006 - 00:00
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#80
Posted 25 January 2006 - 00:00
42 grader er bratt..går d bra?
det gjorde det.
Atle Hoel
90760955