Hvis man skal sammenligne Dodge RAM og Ford F250, hvem er den kraftigste eller er de omtrent like når det kommer til størrelse, trim mulighet og holdbarhet? Dodgen har hvertfall 2 sylindrer mindre som kan gå istykker
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
Cummins 5,9 Diesel HK
Started by
qrush
, Dec 05 2005 00:00
26 replies to this topic
#21
Posted 08 December 2005 - 00:00
#22
Posted 08 December 2005 - 00:00
Både Dodge/Ford og GM stiller vel ganske likt tror jeg når det gjelder holbarhet,tilgang til trim produkt o.s.v ,av nyere modeller.Modeller fra ca 94-02 legger jeg et forsprang på cumminsen,men det er smak å behag!
HK/NM? Alltig vanskelig med sånne nøyaktige teoretiske effekt beregninger,men ifølge div.amerikanske "dieselforum",www.bouldermaskin.se.(se effektkurve på 24ventilern) www.dieseldynamics.com(de har effektkalkulator) tror jeg jeg ligger en plass mellom 400-420hk/1100-1300NM (975lb.ft++) ???,men skulla kjørt en dynotest/rullende lande vei for å få reelle effektberegninger,å da blir de fleste skuffa har jeg hørt:o
aage3500@hotmail.com
HK/NM? Alltig vanskelig med sånne nøyaktige teoretiske effekt beregninger,men ifølge div.amerikanske "dieselforum",www.bouldermaskin.se.(se effektkurve på 24ventilern) www.dieseldynamics.com(de har effektkalkulator) tror jeg jeg ligger en plass mellom 400-420hk/1100-1300NM (975lb.ft++) ???,men skulla kjørt en dynotest/rullende lande vei for å få reelle effektberegninger,å da blir de fleste skuffa har jeg hørt:o
aage3500@hotmail.com
#23
Posted 08 December 2005 - 00:00
Når må man gjøre noe med girkassa for at den skal tåle påkjenninga ved trimminga
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#24
Posted 08 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Når må man gjøre noe med girkassa for at den skal tåle påkjenninga ved trimminga
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
Opprinnelig postet av qrush
Søk litt på amerikanske dieselforum f.eks www.dieselperformance.com o.l så får du mye info om dette ! Vet at automaten til Ramdieseln får problem ved trimming,bruker å bytte converter/ventilhus.Jeg har ei NV 4500 5gira manuell kasse som skal være unødvendig å modifisere,men har sprengt to clutcher før jeg kjøpte meg en 13" Luk zinter clutch til ca 10000kr den har holdt så langt:)
aage3500@hotmail.com
#25
Posted 09 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Ikke noe stygt sakt om 12ventiler`n her, men personlig synes det er genialt med justerbar TST powermax3 trimbox med 10 forskjellige effekt program for 24v.som jeg har via egen fjernkontroll, med tanke på EU-kontroll (røykgasskontroll) og forbruk når man i tilleg har større insp.dyser:)Skal jeg på lang tur eller EU kontroll står boksen på 0,ligger d en senka BMW i ræva å vil forbi står trim boksen på full mating=svart svart røyk=good bye!:D
aage3500@hotmail.com
Opprinnelig postet av ÅH
Vis man driter penger da er det jo ikkje noe tvil -kjøp 24ventileren! Men hvis du er ein vanlig mann i gata,og vil ha mye HK for mindre penger da er 12ventileren med mekanisk pumpe tingen, der kan du trimme sjøl hjemme i garasjen, uten å være elektroingeniør,for det skal hardt gjøres å trimme ein 24v el-styrt uten å måtte kjøpe dyre chip`er!
En annen fordel er at til 12ventileren kan du gå til ein vanlig CaseIH traktorforhandler å kjøpe motordeler (Case Maxxum).
Har som sagt hatt begge deler,og er mest fornøyd med 12ventileren!
#26
Posted 09 December 2005 - 00:00
Kommer dodge ram 2500 med spiralfjær forran eller bladfjærer og hva slags aksler har de? Dana 60 - 70 - 80? Mener Forden hadde bladfjærer forran.
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
1985 GMC JIMMY - 6.2D - TH700 - 208 - 6" ProComp - 35x12,5x15
#27
Posted 09 December 2005 - 00:00
spiralfjærer dana60 foran 70bak
skarevera diesel skarevera CUMMINS
skarevera diesel skarevera CUMMINS