Gå til innhold



Foto

Originalchip 3,2 Di-D


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#61 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Mine lykter har veldig spot-effekt; lite spredning men veldig skarp stråle i et punkt langt fremme.

Er forskjellen på mine og dine lykter at Xenon-utgaven har det samme sterke lyset som jeg har i spotpunktet (37.5) bare fordelt i hele synsfeltet?

Er overgangen til xenon verd pengene, du har jo prøvd begge? (Hva koster de forresten?)

Har du link til Hellas lystunnell? Jeg fant ikke fram på siden deres.

edan

#62 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Mine lykter har veldig spot-effekt; lite spredning men veldig skarp stråle i et punkt langt fremme.

Er forskjellen på mine og dine lykter at Xenon-utgaven har det samme sterke lyset som jeg har i spotpunktet (37.5) bare fordelt i hele synsfeltet?

Er overgangen til xenon verd pengene, du har jo prøvd begge? (Hva koster de forresten?)

Har du link til Hellas lystunnell? Jeg fant ikke fram på siden deres.

edan

Opprinnelig postet av Edan



http://www.hella.com.../SiteMap_no.jsp

På høyre side finnes link ktil lystunnell halogen og xenon.

Jeg opplever forskjellen på disse to lyktene helt som du beskriver, du får lyset konsentrert og langt frem, mine dekker hele veibanen og mye av det på siden av veien også, fra like foran bilen og langt fremover, ikke lengre enn dine, men allt er helt jevnt opplyst. Meget gode å kjøre med.

Om det er verd pengene, vel tja! De stod på den forrige bilen når jeg kjøpte den og nå vil jeg ikke ha vanlige 100m i alle fall. Hella er dyrt, disse koster ca 6000kr stykket, men det finnes billigere Hella xenon lykter og andre merker. Men se på vogntogene, tipper 50% av dem har slike Hella xenon Luminator lykter.

Hilsen Kjell Pettersen
Bodø
Kjører 05 Intense vare

#63 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Outback: Takker for svar:)

Ellers lurer jeg på om den brikken (rallitronic?) passer på min 01? Det var jo et skille i motorstyringen f.o.m. 02.

JEg har spurt og sjekket VELDIG mange steder - og alle sier at kun tdi-box går på 01, altså ikke ekte chip. Skulle veldig gjerne hatt ekte vare, for selv om tdi-boxene gir greit med hk, så gir de veldig dårlig Nm, sammenlighet med ekte chip.

Eneste som gir bra Nm til min bil er STT, som er mere enn chip. Der går de inn og gjør noe mekanisk med turboen også. Dessuten selges STT bare i Sverige. Ingen moterer det visst i norge.

Er det noen som vet: Finnes det overhodet skikkelig seriøs cipping av en 01, 3,2 DiD?

edan

#64 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Har også hørt at den rallitronic ikke passer på de eldste Pajeroene. De har forøvrig en kjip webside http://www.rallitron...om/Default.aspx står ingenting der for ikke brukere.

Kunne ikke det Nittedal firmaet gjøre det? http://www.kbohler.no/
Hvis ikke får du ta en tur til Sundsvall, eller har du sjekket hvor mye arbeid det er å montere den STT chipen? Og pris?

Vet eks. at på en Landcruiser d4d er det bare å koble boksen inn bak hanskerommet, 10min sier de.

Gå i alle fall for en Tüv godkjent chip, og få den inn i vognkortet. Sjekk nytt co/km utslipp på den stt chipen, hvis det går ned vil bakseteavgiften ikke bli så mye berørt av effektøkningen. Avgiften for en varebil er så liten at det gjør ikke noe stort innhugg i pengboken.
Og bilen blir garantert lettere å selge med godkjente saker under panseret. Og det er vel kun Tüv godkjenning som slipper gjennom hos BT.


Hilsen Kjell Pettersen
Bodø
Kjører 05 Intense vare

#65 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

"Kunne ikke det Nittedal firmaet gjøre det? http://www.kbohler.no/"

Bohler i Nitedal monterer ikke STT. Han bare selger. Får vurdere å kjøpe det hos han og få det montert her vest.

Pris 7900+mva+montering.


edan

#66 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
"Kunne ikke det Nittedal firmaet gjøre det? http://www.kbohler.no/"

Bohler i Nitedal monterer ikke STT. Han bare selger. Får vurdere å kjøpe det hos han og få det montert her vest.

Pris 7900+mva+montering.


edan

Opprinnelig postet av Edan



Omentrendt som rallitronic chipen, mmc heromkring tar 10500 ferdig montert. Vet ikke hva de regnet på min, de forlangte 395 ferdig reg. for bilen, betalte 400 blank med chip, 30000km service utført, aibagger h.side utkoblet, og så byttet de 1000m lykter, tok av de som stod der og satte de på Outbacken "min" og satte exenon bøttene på Pajen.

Synest jeg fikk mye for 5000kr, og så somlet de med omreg, kjørte bilen i en mnd før de fikk regisrert den på meg, og elkon lånet ble ikke utbetalt før bilen var reg. på meg. :-) Sparte noen lapper der.



Hilsen Kjell Pettersen
Bodø
Kjører 05 Intense vare