Det er på ramma festet er anderledes, så du må nok til med sveiseappereatet i såfall:D:(
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net
413 motor i 410
Started by
sortland
, Dec 15 2005 00:00
51 replies to this topic
#41
Posted 29 December 2005 - 00:00
#42
Posted 30 December 2005 - 00:00
skrev feil istad forresten..min er en '85, ikke '84
kan være forskjellig fordi i '84 fantes kun 410, mens i '85-'86 ble 413 produsert parallelt. og da ble vel bilene bygd mest mulig like.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
kan være forskjellig fordi i '84 fantes kun 410, mens i '85-'86 ble 413 produsert parallelt. og da ble vel bilene bygd mest mulig like.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#43
Posted 30 December 2005 - 00:00
Ufff, så drit....
Passer fremre og bakre diffrensialen fra 413 rett over på 410? For da får jeg hveftall løst aksling problemet....
Passer fremre og bakre diffrensialen fra 413 rett over på 410? For da får jeg hveftall løst aksling problemet....
#44
Posted 30 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Ufff, så drit....
Passer fremre og bakre diffrensialen fra 413 rett over på 410? For da får jeg hveftall løst aksling problemet....
Opprinnelig postet av sortland
nei det passer vel ikkje... men kaffor skal du bytte dei då?
dersom du bytter heile akslen passer det. Omtrent like mykje skruing.
Men det er lavare giring i 410 akslane så dei er like bra dei.
dersom du får trøbbel med flensane på mellomakslane kan dei flyttast over uten at diffane blir bytta trur eg..
http://www.terrengbil.com
Member no.63 Suzuki 4x4 Club Norway
#45
Posted 30 December 2005 - 00:00
ok. Så jeg kan bare flytte over bakakslingen og framakslingen over på 410 og det passer? Det blir vel en del skruing ja, men bare det går så skal jeg skru meg i hjel !
Mener du da flensene på selve akslingene eller flensene på fordeler kassen? Noen av akslingene hadde ledd som kunne demonteres siden det var en låsering som låste av leddet, men det var det ikke på 410 akslingene....
Takk skal du ha Yakusa !!
Kopi av melding:
dersom du får trøbbel med flensane på mellomakslane kan dei flyttast over uten at diffane blir bytta trur eg..
Mener du da flensene på selve akslingene eller flensene på fordeler kassen? Noen av akslingene hadde ledd som kunne demonteres siden det var en låsering som låste av leddet, men det var det ikke på 410 akslingene....
Takk skal du ha Yakusa !!
#46
Posted 31 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Mener du da flensene på selve akslingene eller flensene på fordeler kassen? Noen av akslingene hadde ledd som kunne demonteres siden det var en låsering som låste av leddet, men det var det ikke på 410 akslingene....
Opprinnelig postet av sortland
Ja, flensene på akslene. Sitter ikke låseringene på innsiden på 410 da tro? Mener jeg bygde om 413 mellomaksler til å passe 410'en min en gang.
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net
#47
Posted 31 December 2005 - 00:00
neida, flensane på fordelingskassa, og på bak og forakslingane er ombyttbare mellom '84 410/413 slik at en kan bruke dei mellomakslane en har.
http://www.terrengbil.com
Member no.63 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.terrengbil.com
Member no.63 Suzuki 4x4 Club Norway
#48
Posted 01 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
neida, flensane på fordelingskassa, og på bak og forakslingane er ombyttbare mellom '84 410/413 slik at en kan bruke dei mellomakslane en har.
http://www.terrengbil.com
Member no.63 Suzuki 4x4 Club Norway
Opprinnelig postet av yakuza
Flensene på for og baksling på 413 er ca 1 cm større i diameter enn flensense på 410, men hvis flensene på fordelingskassene kan byttes om så er jo problemet løst, jeg skal ned i verkstedet i morgen og prøve det.... takker så mye!!
#49
Posted 01 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
neida, flensane på fordelingskassa, og på bak og forakslingane er ombyttbare mellom '84 410/413 slik at en kan bruke dei mellomakslane en har. Opprinnelig postet av yakuza
Flensene på for og baksling på 413 er ca 1 cm større i diameter enn flensense på 410, men hvis flensene på fordelingskassene kan byttes om så er jo problemet løst, jeg skal ned i verkstedet i morgen og prøve det.... takker så mye!!
Opprinnelig postet av sortland
Du treng en kraftig muttertrekker eller skikkelig med rå vold og varme for å få dei av avogtil... Lykke til!
http://www.terrengbil.com
Member no.63 Suzuki 4x4 Club Norway
#50
Posted 13 January 2006 - 00:00
fikk mekket til girkasse feste i dag, når motor og girkasse var montert så jeg at girkasse festet i bilen har riktig plassering i forhold til girkassen, men girkassen har 4 skruehull som festet skal skrus fast i og det er bare et hull i girkasse festet på bilen så jeg skrudde en plate på de 4 skruehullene ,boret et hull i midten av plata og satte en mutter på baksiden, da passet girkasse festet! Nå må jeg bare sveise fast motorfestene og koble til slanger og ledninger..
#51
Posted 22 January 2006 - 00:00
Jeg skal prøve å komme bort i begynnelsen i uka Kristian.
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#52
Posted 23 January 2006 - 00:00
flotte greier! ringer deg senere i dag!