
7,3D blir ikke varm..
#21
Posted 29 December 2005 - 00:00
Burde vel plukka ut varmeregisteret og rensa/sjekka det,mildt sagt trangt der og...skulle hatt en haynes-bok..
#22
Posted 30 December 2005 - 00:00
opplevde det med en mazda jeg hadde tidligere, etter å ha bytta termostat,
og på den nye måtte jeg lage pakning selv og brukte for tykt pakningspapp, bytta igjen til kunn silikon pakning, da fikk jeg fort og normal varme.
--
Har man årer, kan man roe seg ned.
#23
Posted 30 December 2005 - 00:00
JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no

#24
Posted 30 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
om du har bytta termostat og pakningen kommer litt feil, vil det gå kjølevæske rundt termostaten hele tiden,
opplevde det med en mazda jeg hadde tidligere, etter å ha bytta termostat,
og på den nye måtte jeg lage pakning selv og brukte for tykt pakningspapp, bytta igjen til kunn silikon pakning, da fikk jeg fort og normal varme.
--
Har man årer, kan man roe seg ned.
Opprinnelig postet av Ompaguru
Her tror jeg vi er inne på noe,sier seg selv egentlig.
Lagde pkn. selv jeg og,droppe den og kun pkn.silicone gjør nok susen.
#25
Posted 31 December 2005 - 00:00
Fatter ikke helt poenget med bypass da jeg ikke har sett dette på noen andre motorer før men det kan være for enklere å lufte systemet.
Pønsker litt på å plugge denne.....


#26
Posted 01 January 2006 - 00:00

Lagde ny pkn. av pakningstoff uten å skjære hull til bypass og vips tempen ligger steady mellom "n" og "o" i normalfeltet,fort varm ble den også.Det gjenstår å se hvordan dette funker til sommeren,men jobben med å plukke opp er grei nå

En annen ting jeg fant og fikset var slakk på wiren som styrer varm/kald luft-spjeldet på varmeapparatet.
Dog ligger pappen i radiator`n ennå men den får bli der til det blir mildere i været så lenge den ikke lager no trøbbel.


#27
Posted 03 January 2006 - 00:00
Heavyduty
#28
Posted 03 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hvor finner jeg wiren som styrer varm/kaldluft spjeldet på varmeapparatet? Min kjennes også slakk og treg ut..
Heavyduty
Opprinnelig postet av palgje
Foran pasasjersete inni dasjbordet høyre side,måtte plukke av et enkelt deksel(2 skruer).
E-350 altså..
#29
Posted 05 January 2006 - 00:00

#30
Posted 12 December 2006 - 00:00
Leste litt på "thedieselstop" om en med samme problem og alle anbefalte å kjøpe org. Ford termostat,jeg har noe ikkeorg.
Så det er "next step" men de skrev også noe om en "kule" i termostatlokket?? sit."I would get a new FORD part in there. They are different. You may have one of the aftermarket ones in. Also when you remove the housing, turn it over and look for a little check ball in it. If that isgone, then you need t replace the housing also."
Den så jeg ikkeno til i mitt lokk,ei heller i haynes boka,noen som vet noe om hva denne er godt for?
#31
Posted 13 December 2006 - 00:00
#32
Posted 13 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hmmm....
Kansje det bare er slik de skal være,mad max?
Har vært borti lignende før,en "mb vito cdi".
Den klarte ikke å få opp varmen uten en slik org. tilleggsvarmer(som forøvrig røyk midtvinters og mb brukte et 1/2 år på å fixe! isskrape innv.!!) men den sirkulerte i allfall ikke gjennom rad. før riktig temp var oppnådd.
Men for å snu deal`n,er det noen som greier å få OPP tempen om vinter`n på 7,3D?![]()
Opprinnelig postet av Thunderbolt
ikke glem at CDI er en commonrail moptor. den er så effektiv at den nesten ikke avgir varme. legg merke til at 2. generasjon vito ikke har tempmåler

-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D
#33
Posted 13 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
ved 120 km/t på motorvei kryper den til "o`n" i "nomal".Opprinnelig postet av Thunderbolt
Testet faktisk det samme i dag i ca 130 blås og fikk samme resultat som deg faktisk..
Ved normal kjøring i ca 80 - 90 kmt så er den ca to nålbredder nedenfor NORMAL.....
![]()
Mad Max & Noclass Garage SMOKE TIRES NOT DRUGS
Opprinnelig postet av Mad Max
lå i mellom 120-140 i tre fire timer i strekk i sommer nedover i sverige med min e350 med 7.3IDI og kan ikke huske at den ble noe varmere i det hele tatt
-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D
#34
Posted 13 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:Her har vi nok problemet.. det er ingen plastkule hos meg men hvor er den blitt av?? Er den laget av matriale som ikke tåler frostvæske kansje da bilen plutselig ble slik..
Kula er en plastkule som skal flyte opp og tette utluftinga når det kommer vann og ikke luft.Utluftinga er viktig på 7,3 for at du ikke skal få "hot spots" i toppa når lufta ikke kommer ut.Termostaten har også en "simring" som skal tette når termostaten stenger.Denne er ofte dårlig/unøyaktig på billige uorginale termostater.Da presser vannet seg forbi selv om termostaten er stengt.Har også sett termostater som er for svake slik at vanntrykke presser den opp.
Opprinnelig postet av lulle
Får man kjøpt denne kula hos Ford eller selger de kun komplett kit med vannpumpe og radiator

Stikker innom dem i morra å hører.
Takker Lulle.
#35
Posted 13 December 2006 - 00:00

#36
Posted 13 December 2006 - 00:00
-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D
#37
Posted 13 December 2006 - 00:00
#38
Posted 20 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
plastkula blir slitt og til slutt blirn liten nok til å komme ut av huset sitt.
Opprinnelig postet av lulle
Du Lulle,denne plastkula,skal den kun ligge løst i hullet sitt og selvsagt være for stor til å ikke forsvinne?Ikkeno fjør eller låsing på noen måte?
Må nok bare finne en som passer,fikk ikkeno glupt ut av de hos Ford.
Noen forslag til hvor jeg kan finne en?Plastkulespesialisten kansje

#39
Posted 21 December 2006 - 00:00