Gå til innhold



Foto

ALT OM WEBASTO


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 30 December 2005 - 00:00

Her finner dere alt dere bør vite ! cool.gif
www.webasto.no


HER ER RESULTATET !





15 tok det , rene ruter - varm cupe cool.gif

#2 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 31 December 2005 - 00:00

Fine greier! Har siklet på en Webasto lenge...
Hvordan er det med strømforbruk? Har den bilen to batterier?
Er litt skeptisk til om man har strøm nok til å starte når et sånt anlegg har gått en halvtime?
Min bil har bare ett batteri...

#3 Stio

Stio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 31 December 2005 - 00:00

Hei, lurer litt på å kjøpe sånn til min bil og. Helt lik din bil. Men ser de har plukket ut det ene batteriet?? Webastoen vil vel ikke dra så mye strøm at bilen ikke starter?? Hvordan fungerer fjernkontrollen? Lurer på om jeg vil ha fjernkontroll eller gsm starter. Hva mener du er best?? Hadde blitt glad før svar..
-Stian O

#4 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 31 December 2005 - 00:00

Den behøver jo bare å gå i 15 - 30 min , gsm er nok å foretrekke , men det er jo mye billigere med den manuelle , vedr. strøm , starteren behøver jo inesten ikke strøm på varm motor ! I de nye kc navara er det jo bare ett batteri , ta en prat med en forhandler , det skal jeg og gjøre .
Legger inn mere ang. dette når jeg er blitt " klokere " på dette !

#5 y60

y60

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 02 January 2006 - 00:00

Har hatt webasto i ett år.... er hgelt konge... er på div, arrangementer så er det bare å fyre opp weben, så slipper du å sitte å humpe på tomgang, motoren er varm når du kommer om morgenen, isfri bil, slipper frostskadet nase,og gåsehud på rompa i de kalde setene.... helt til den dagen det ene batteriet begynte å bli dårlig å drog det andre med seg. jeg måtte skubbe patten på 2.3t for å få den i utforbakke... gikk tregt og hadde blodsmak i munnen, men når den trillet så var det bare å nappe ut clutchen, så var eg back in buisness... og bilen var god og varm.... (nå skal det sies at de batteriene visste eg at var j.... dårlige når vinteren ko, så det var min egen toskeskap...) har aldri angret et sekund på at eg kjøpte den.... (eller jo.... da eg åpna eska for å montere dritten.... men det var lettere enn forventet... fikk god hjelp av en kamerat som hadde gjort det før også....)
Kjøpte fjernkontroll til sentrallås fordi det gsm shaiten var litt vel dyr... har ikke fått koblet på fjernkontrollen ennå og håpte noen andre hadde gjort det samme, for eg vett ikkje kordan eg skal koble opp releet til kontrollen...(er ett år siden eg såg på det releet også, så det er vel litt av grunnen?)
Har også kjøpt ei diode på 12v. for å ha i frontruta, som skal indikere når weben brenner....
Har nå to nye gel batterier, og merker ikke på voltmeteret om webastoen har brunnet+ at du slipper å gløde i mange sek, som belaster batteriet, rett før du belaster batteriet enda mer med starteren....
Driftsvarm motor, betyr gi bånn gass med en gang med god samvittighet....
LIVET ER HÆRLIG......!!!! går i t-shorte hele året nå hehe...

built for fun, not comfort

#6 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 03 January 2006 - 00:00

Heisann ! hvor lenge lar du Weben gå før du " dytter i gang stasen din ?

#7 y60

y60

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 04 January 2006 - 00:00

Hehe, slipper å dytte nå vettu....
Har bare satt den til 30 min eg, er ikke nødvendig med så lenge, men det er lo like greit å ha den god og varm i samme slengen... har koblet slik at jeg setter varmeappvifta på den styrken jeg vil den skal starte i pga. det minusstyrte greiene på japsebilen....bruker vanligvis bare første trinnet på viften da....
Men har merket at etter et par minutters kjøring så blir lufta i varmeapparatet kaldere igjen, før motoren klarer å varme det opp... er 99% sikker på at sirkulasjonen går rett vei også....(er vel egentlig 100%, men er ikke så påståelig av meg...)
Regner med at det er når termostaten åpner . så blir det noe sirkulasjon ute å går som er årsaken...

built for fun, not comfort

#8 bulk

bulk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 08 January 2008 - 20:00

Hei
Har eit spørsmål til dykk "webastofolk"
Har kjøpt Pathfinder med webasto, og det virker veldig bra. Kan anbefale det på det varmeste biggrin.gif
Eg slepp å dra på elektriske ledninger kvar gong eg parkerer bilen, og med fjernkontroll kan eg få varm bil når som helst, hvor som helst.
Pluss det faktum at moderne dieselmotorer utvikler svært liten overskuddsvarme, og då vil bruke lang tid på å varme opp bilen. Forskjellen mellom Patrolen som blir varm på 3 minutt og Pathfinderen er kolosal.
Det er svindyrt, men elmotorvarmer kosta 10.000,- og det virka nesten dyrare i forhold til kva du får att.

Problemet er at når webastoen går eller har vært i bruk funker ikkje den elektriske låsemekanismen på bilen ??? Eg må låse opp manuelt, kvar gong. Prata med Nissan forhandleren men dei hadde ikkje nokon god forklaring på kva som skjer.
Det fyrste eg tenkjer på er spenningsfall, men det skal jo ikkje so mykje til for å låse opp ei dør. Og viss eg låser opp manuelt fyrst so kan eg bruke den elektriske låsen slik som vanleg.

Tips ?