scania vs. volvo vs. daf vs. man
#41
Posted 09 January 2006 - 00:00
____________________________
"Når man roper i vasken får man svar."
#42
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hmmm... Å ske en si da? Får setta sammen en bil med Scania motoreffekt, lyd og snuteutseende, Volvo girkasse og moment, MB komfort, DAF sin pris og ...og.... hmmmm.... ..å ske en bruke fra MAN da???
Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!
Opprinnelig postet av Skauing
Ang Volvo gearkasse e gammelt av!
Dagens Scaniakassa e like bra om ikke hakket bedre enn Volvo sine.
Volvo har aldri hatt moment:D:D
Mercedes har aldri hatt komfort, e jo som å kjør ei gammel jernseng, skjønna ikke kor dokk henta d der fra:)
DAF e billig, kvaliteten deretter...
Einaste positive æ har å si om det siste bilmerket MAN e at dem e utrulig retningsstabil, men kjørestillinga i di bilan e lik den bussen æ hadde fra 70 tallet:D:D
#43
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
volvo er best
scania er tøffest
daf er prisgunstig
man er penestOpprinnelig postet av Roffy
Scania er best
Scania er tøffest
Scania er pris......
Scania er penest
:D:D
Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 4x4x4! TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
Neitakk, æ kjør
Opprinnelig postet av Jama
hehe.. det jeg la ut i byrjan der var bare for å få igang disk. er nok mest fan av scania jeg og, men det er vel fordi det er det jeg har kjørt mest.. syns man og eg grei å kjøre med den "automatiserte manuellkassa" den med vri bryteren (vet mange misliker den, jeg har bare prøvd med single bil..)
Deler ti mercedes 124 stv ø.k.
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#44
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hmmm... Å ske en si da? Får setta sammen en bil med Scania motoreffekt, lyd og snuteutseende, Volvo girkasse og moment, MB komfort, DAF sin pris og ...og.... hmmmm.... ..å ske en bruke fra MAN da???
Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!
Opprinnelig postet av Skauing
Ang Volvo gearkasse e gammelt av!
Dagens Scaniakassa e like bra om ikke hakket bedre enn Volvo sine.
Volvo har aldri hatt moment:D:D
Mercedes har aldri hatt komfort, e jo som å kjør ei gammel jernseng, skjønna ikke kor dokk henta d der fra:)
DAF e billig, kvaliteten deretter...
Einaste positive æ har å si om det siste bilmerket MAN e at dem e utrulig retningsstabil, men kjørestillinga i di bilan e lik den bussen æ hadde fra 70 tallet:D:D
Opprinnelig postet av Vikingen
Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!
#45
Posted 09 January 2006 - 00:00
Jeep
#46
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kult med langt skaff men...Opprinnelig postet av Skauing
Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)
#47
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre
Jepp;)
____________________________
"Når man roper i vasken får man svar."
#48
Posted 09 January 2006 - 00:00
#50
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kult med langt skaff men...Opprinnelig postet av Skauing
Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)
Opprinnelig postet av Vikingen
Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme
Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus
#51
Posted 09 January 2006 - 00:00
http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp
#52
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Min erfaring med Volvo,er att efekten er helt uten betydning.Den er livsfarlig å kjøre,og bør nytes stillestående. Opprinnelig postet av offroadguru Solli
Godt sagt;)
Flåtte bilder guru:D:D
tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel
#53
Posted 09 January 2006 - 00:00
chevy rules!
95' sub
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!
#54
Posted 09 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kult med langt skaff men...Opprinnelig postet av Skauing
Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)
Opprinnelig postet av Vikingen
Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme
Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus
Opprinnelig postet av Hi Benzin Lux
Men i lastebilverdenen er det ikke bare hester som betyr noe. NM er det som gjør at øsa drar seg opp bakka.
Volvo 610 har 2800 nm, Scania 620 har 3000 nm, men MAN som har 660 hesters V10 har bare 2800. Så svaret sier seg selv, SCANIA, KING OF THE ROAD!!!
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
#55
Posted 10 January 2006 - 00:00
http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp
#56
Posted 10 January 2006 - 00:00
Mad Max & Noclass Garage SMOKE TIRES NOT DRUGS
#57
Posted 10 January 2006 - 00:00
#58
Posted 10 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kult med langt skaff men...Opprinnelig postet av Skauing
Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)
Opprinnelig postet av Vikingen
Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme
Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus
Opprinnelig postet av Hi Benzin Lux
Men i lastebilverdenen er det ikke bare hester som betyr noe. NM er det som gjør at øsa drar seg opp bakka.
Volvo 610 har 2800 nm, Scania 620 har 3000 nm, men MAN som har 660 hesters V10 har bare 2800. Så svaret sier seg selv, SCANIA, KING OF THE ROAD!!!
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
Opprinnelig postet av Duramax
Scania er gromt, er ikke noe å si på det. Men bare om du har v8er`n. Ellers er det liksom ikke noe å ha.
Men de begynner å henge etter. 16l v8 scania 500hk 2400Nm. 13l rekke 6er volvo 520 hk 2500Nm. 440 13l volvo 2200Nm vs 12l 470 scania på 2200 og det er med Turbocompound som scania faktisk er alene om å bruke nå. Etter hva jeg har lest var det bare snakk om volvo hadde innterese av å lage ny fh 16 med med mere NM og hk enn scania. Smaken er som baken, delt i to
Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus
#59
Posted 10 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
skal det være volvo må det være en slik
Opprinnelig postet av terjebj
JA!! Det der er lastebil. Einaste er at den har automatgir... Skulle eg importert ein slik skulle eg iallefall hatt manuell, så fekk eg heller lære meg å gire med usynkronisert kasse....
Nokon som kjenner (til) han som eig den bilen?
#60
Posted 10 January 2006 - 00:00
Deler ti mercedes 124 stv ø.k.
www.bilbygging.no www.volvoland.se