Gå til innhold



Foto

scania vs. volvo vs. daf vs. man


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
85 replies to this topic

#41 ØysteinA

ØysteinA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 735 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

De som ikke synes noen om Scania(og de som liker) ta en titt her: http://www.v8power.nl/filmpjes.php

____________________________
"Når man roper i vasken får man svar."

#42 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Hmmm... Å ske en si da? Får setta sammen en bil med Scania motoreffekt, lyd og snuteutseende, Volvo girkasse og moment, MB komfort, DAF sin pris og ...og.... hmmmm.... ..å ske en bruke fra MAN da???

Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

Opprinnelig postet av Skauing



Ang Volvo gearkasse e gammelt av!
Dagens Scaniakassa e like bra om ikke hakket bedre enn Volvo sine.
Volvo har aldri hatt moment:D:D
Mercedes har aldri hatt komfort, e jo som å kjør ei gammel jernseng, skjønna ikke kor dokk henta d der fra:)
DAF e billig, kvaliteten deretter...
Einaste positive æ har å si om det siste bilmerket MAN e at dem e utrulig retningsstabil, men kjørestillinga i di bilan e lik den bussen æ hadde fra 70 tallet:D:D




#43 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
volvo er best
scania er tøffest
daf er prisgunstig
man er penest
Opprinnelig postet av Roffy


Scania er best
Scania er tøffest
Scania er pris......
Scania er penest
biggrin.gif:D:D:D


Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 4x4x4! TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”



Opprinnelig postet av Jama



hehe.. det jeg la ut i byrjan der var bare for å få igang disk. er nok mest fan av scania jeg og, men det er vel fordi det er det jeg har kjørt mest.. syns man og eg grei å kjøre med den "automatiserte manuellkassa" biggrin.gif den med vri bryteren (vet mange misliker den, jeg har bare prøvd med single bil..)


Deler ti mercedes 124 stv ø.k.
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#44 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Hmmm... Sjekk ut den nye 13 liter'n te Volvo og sammenligne med Vabis'n. Overraska sjøl je, men Må ganske langt oppi lista der for å finna tilsvarende moment. Girkasse?? Veit itte åffer du må baki køya for å gire nye R bila je?? Kult med langt skaft men... biggrin.gif
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hmmm... Å ske en si da? Får setta sammen en bil med Scania motoreffekt, lyd og snuteutseende, Volvo girkasse og moment, MB komfort, DAF sin pris og ...og.... hmmmm.... ..å ske en bruke fra MAN da???

Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

Opprinnelig postet av Skauing



Ang Volvo gearkasse e gammelt av!
Dagens Scaniakassa e like bra om ikke hakket bedre enn Volvo sine.
Volvo har aldri hatt moment:D:D
Mercedes har aldri hatt komfort, e jo som å kjør ei gammel jernseng, skjønna ikke kor dokk henta d der fra:)
DAF e billig, kvaliteten deretter...
Einaste positive æ har å si om det siste bilmerket MAN e at dem e utrulig retningsstabil, men kjørestillinga i di bilan e lik den bussen æ hadde fra 70 tallet:D:D




Opprinnelig postet av Vikingen




Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

#45 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Siden jeg ikke har peiling på lastebil, så legger jeg heller ut en link til en filmsnutt. Tøff kjøring med høyhus http://media.putfile...t-con-un-camion







Jeep



#46 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:

Kult med langt skaff men...biggrin.gif
Opprinnelig postet av Skauing



Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.

Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)biggrin.gif:D



#47 ØysteinA

ØysteinA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 735 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Når Scania (LBS)140 Super kom i 1969 var det verdens sterkeste lastebil med 350hk:D:lol:



Kopi av melding:
Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre


Jepp;)biggrin.gif

____________________________
"Når man roper i vasken får man svar."

#48 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Dette er lastebil:









http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp

#49 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Og dette:




http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp

#50 Hi Benzin Lux

Hi Benzin Lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 374 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kult med langt skaff men...biggrin.gif
Opprinnelig postet av Skauing



Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.

Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)biggrin.gif:D



Opprinnelig postet av Vikingen



Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme

Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus

#51 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Min erfaring med Volvo,er att efekten er helt uten betydning.Den er livsfarlig å kjøre,og bør nytes stillestående.

http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp

#52 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Min erfaring med Volvo,er att efekten er helt uten betydning.Den er livsfarlig å kjøre,og bør nytes stillestående.
Opprinnelig postet av offroadguru Solli



Godt sagt;)wink.gif

Flåtte bilder guru:D:D


tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#53 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

skal det være volvo må det være en slik



chevy rules!
95' sub
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!

#54 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 09 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kult med langt skaff men...biggrin.gif
Opprinnelig postet av Skauing



Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.

Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)biggrin.gif:D



Opprinnelig postet av Vikingen



Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme

Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus

Opprinnelig postet av Hi Benzin Lux



Men i lastebilverdenen er det ikke bare hester som betyr noe. NM er det som gjør at øsa drar seg opp bakka.

Volvo 610 har 2800 nm, Scania 620 har 3000 nm, men MAN som har 660 hesters V10 har bare 2800. Så svaret sier seg selv, SCANIA, KING OF THE ROAD!!!

CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES

#55 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

141 er min favoritt,men disse ligger også langt oppe på min ønskeliste:










http://www.offroad.n...ded/offroadguru Solli/ny logo JT.bmp

#56 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Hmmmm du som er så glad i Mercedesen din Jan Terje...

user posted image
Mad Max & Noclass Garage SMOKE TIRES NOT DRUGS

#57 EKJ

EKJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1257 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Har vært mekaniker hos både Mercedes, Scania og nå Volvo, og alle sliter med sine ting. Volvo ligger fremst mtp skivebremser(de har sine egene produserte fra meritor) mercedes og scania har likt system fra Knorr (som har en tendens til å sete seg fast, spes. på bakre aksling). Volvo har en bedere motorteknologi med overliggende kamaksel og en motorbrems som virker, mens Scania har midtmontert kamaksel og støtstang konstruksjon anno 1950. Grunnen til at Scania har en litt annen veiholdning ligger vel mest i at de fortsat klorer seg til fjærer på driv og boggi aksel med 2 luftputer på hver aksel,akkurat som på tilhengere, mens volvo har 4 puter på drivaksel og ingen fjærer samt en haug med reaksjonsstag på kryss og tversj... Vil nok si at alle disse 3 merkene har sine bra sider, det går vel kansje mest på smak?

#58 Hi Benzin Lux

Hi Benzin Lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 374 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kult med langt skaff men...biggrin.gif
Opprinnelig postet av Skauing



Opticruice har ikke lang gearstang:D
Stanga til manuell kassa er jo så lang pga dørken er flat, men den er ikke som å røre i grøten for det;)
Er enig med at det ser litt dumt ut, men det blir nok bedre skal du se.

Ang 13 litern til Volvo blir vi aldri enig pga den mangler 2 sylindre;)biggrin.gif:D



Opprinnelig postet av Vikingen



Kan ikke sammenlingne 13l til volvo og en Scania med to sylindere mer.
16l mot 16l.
Scania er egentlig en grom bil, MEN havner nå lenger og lenger etter Volvo. Scania hadde lenge 520 volvo mot 580 vabis. Kommer nå med lattlige 10 hk over volvo.... huff huff. Husk att Volvo er en mange ganger så stor produsent som scania. Og husk Volvo har 16liter 625hk i usa og det ventes en som er større,også her hjemme

Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus

Opprinnelig postet av Hi Benzin Lux



Men i lastebilverdenen er det ikke bare hester som betyr noe. NM er det som gjør at øsa drar seg opp bakka.

Volvo 610 har 2800 nm, Scania 620 har 3000 nm, men MAN som har 660 hesters V10 har bare 2800. Så svaret sier seg selv, SCANIA, KING OF THE ROAD!!!

CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES

Opprinnelig postet av Duramax



Scania er gromt, er ikke noe å si på det. Men bare om du har v8er`n. Ellers er det liksom ikke noe å ha.
Men de begynner å henge etter. 16l v8 scania 500hk 2400Nm. 13l rekke 6er volvo 520 hk 2500Nm. 440 13l volvo 2200Nm vs 12l 470 scania på 2200 og det er med Turbocompound som scania faktisk er alene om å bruke nå. Etter hva jeg har lest var det bare snakk om volvo hadde innterese av å lage ny fh 16 med med mere NM og hk enn scania. Smaken er som baken, delt i to


Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus


#59 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Du har iallefall lastebilsmaken i orden, solli biggrin.gif:D Flotte bilar!!


Kopi av melding:
skal det være volvo må det være en slik


Opprinnelig postet av terjebj



JA!! Det der er lastebil. Einaste er at den har automatgir... Skulle eg importert ein slik skulle eg iallefall hatt manuell, så fekk eg heller lære meg å gire med usynkronisert kasse....

Nokon som kjenner (til) han som eig den bilen?

#60 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

satttan den var rå... lokomotiv ;-)


Deler ti mercedes 124 stv ø.k.
www.bilbygging.no www.volvoland.se