Gå til innhold



Foto

Startproblemer når kaldt ute.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 Jone

Jone

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Hei
Har kjøpt en e350 powerstroke for to måneder siden og nå når det er kaldt er et sjansespill om den vil starte før jeg har tømmt batteriet.
Har skiftet gløderele og alle filtre hos ford verksted.
Når det blir et par plussgrader starter den med en eneste gang.
Er det noen her ute som har noen tips?


Jone Reime

#2 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kontroler sikringer.På pompa er det to ledninger,den ene er start og stopp den andre er kaldstart.Husker ikke hvem som er hva men du skal uansett ha strøm på begge ved kaldstart mener jeg å huske.Har hatt både 6,9 og 7,3 side 87 og aldrig hatt startproblemer så lenge batteri,gløding og starter er i orden.

#3 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Glødinga trenger strøm fra tenninga for å starte glødesekvensen og pompa trenger strømmen for at motoren skal gå.Mister du tenningstrømmenn vil motoren stoppe og du har ikke gløding når du prøver å starte igjen

#4 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

Dette ble ble meeeeget flaut.....
Fant en 30amp sikring som var røket fish.gif (pinlig!!)
Men bilen går som en drøm igjen og det var jo digg at det ikke ble dyrt.

#5 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Glødinga trenger strøm fra tenninga for å starte glødesekvensen og pompa trenger strømmen for at motoren skal gå.Mister du tenningstrømmenn vil motoren stoppe og du har ikke gløding når du prøver å starte igjen

Opprinnelig postet av lulle



Ahh,det var det jeg ville høre biggrin.gif dvs jeg må sjekke opp sikringer/relêer/ledninger osv.

#6 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Skal sjekke jordinga,men er det noen sammenheng med at når glødinga kneler så stopper motor`n?

#7 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Jordinga til glødereleet som skal sitte på ene topplokksbolten er et kjent problem med dissa, hvis det er dårlig kontakt dær så kan det bli ont å få start!
Den kaldstart solenoiden går på gasspådraget å ha den funksjonen at du skal få "high idle" når den er kald, og justerer timingen på pumpa noe.



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#8 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kontroler sikringer.På pompa er det to ledninger,den ene er start og stopp den andre er kaldstart.Husker ikke hvem som er hva men du skal uansett ha strøm på begge ved kaldstart mener jeg å huske.Har hatt både 6,9 og 7,3 side 87 og aldrig hatt startproblemer så lenge batteri,gløding og starter er i orden.

Opprinnelig postet av lulle


Enig i at det lukter EL problem her,i og med at bil stoppa samtidig som glødinga forsvant,skal plukke på den i morra kveld.
Skal måle plugga samtidig også.
Er det fler sikringsboxer enn den ved pedalene?
Ev. noen relêr som jeg bør sjekke?

#9 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

Dette er tull!!!
Den skal gløde hakkvis, om du vil like etter start!!
Dette er ettergløding, om dette er noe man trenger vet ikke jeg!
Men er plugger å batteri å starter i orden skal den fyre igang ganske så lett..!!
Hadde ingen problemer med min i 28 minus.. å powerstroken skal ikke være noe værre å få start på ;P



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#10 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

Det er i allefall noe som ikke er bra med bilen,hør her....
Fruen skulle til parken med guttungen i morges,bilen ble startet,sto å gikk ca 4min og kjørt deretter i ca 3 min(pen kjøring).
Så helt plutselig kutter motor`n ut.Død....
Forsøker å starte igjen,nada gløding!! starter`n går men motor starter ikke..
I dont get it, om glødesakene pajer så skulle vel ikke motor stoppe??
Eller er det noe sammenheng her? mellom pumpa og gløding?
Bilen har ikke starta siden,ei heller glødelampa.
-93 7,3d.

Syns dette lukter av trøbbel og penger.

#11 gunder

gunder

    Nytt medlem

  • Validating
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

hvist bilen tår å gløder etter start er de en glødeplugg som ikke er god, de kan du få målt og kontrolert.

#12 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 28 January 2006 - 00:00

Hvordan vet man om gløderelê er gåent? Bil starter ikke kansje?!
Etter at min er ferdig gløda og startet opp,"blunker" det i lysa og voltmeteret pendler i takt med lysa i ca 1 minutt,er dette normalt? Noe gløding som fortsetter?

#13 ttbemo

ttbemo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 27 January 2006 - 00:00

Hadde tilsvarende problemer på min F350. Bilen startet ikke under null grader. Byttet batteri og glødeplugger uten at det ga noen merkbar bedring. Fant så ut at glødereleet var utbrent. Skiftet dette, og alle problemer var borte. Kommer likevel til å montere motorvarmer m/kontakt i kupeen, slik at en også kan varme denne. Skinnseter er ikke det beste å synke ned i ved minus 15.

#14 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Glødeplugger , forvaringselementet for diesel.. pluss at den krever full fart på starteren når du skal kinne den igang når det er kaldt




Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#15 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 10 January 2006 - 00:00

Batteriene dine kordan e dei?? Hadde problemer med dei på fordvanen på gamlejobben når kulda kom i høst...


tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#16 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 11 January 2006 - 00:00

E bilene har vel to forskjellige batterier.Ett stort og ett lite.Det lille er ganske dyrt og blir derfor stortsett aldrig bytta.Er det lille batteriet ditt dårlig så legger det av når været blir kalt og da kan det også drepe det friske batteriet.Ta en belastningstest på batteriene og husk å koble fra batteriet sånn at du tester bare ett av gangen.Mener att det går å skvise inn to Sønnak Maxima batterier i van og da har du bra med startpower

#17 Svend

Svend

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 385 Innlegg:

Posted 21 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:


Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?

Opprinnelig postet av Thunderbolt



Jeg mener dette bare er tull. Har selv en f 250 som de siset fem årene konsekvent er brukt motorvarmer på når det er kaldt. Men nå har jeg hatt den i ca 1/2 år nå, og den smeller i gang så lett som bare det uten motorvarmer. Jeg mener dette er BULL.......smile.gif

Svend Landsverk

#18 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 21 January 2006 - 00:00

Jeg har e-350 med nye 2x maxima batteri, Mannen hos sønnak mente at disse batteriene var det værstingen på markedet(ca 3500.-for begge).
De anbefalte ikke fords 2 ulike batt fordi det ene knakk det andre,men uansett batterier sa han at man kunne ikke forvente mer enn 2års levetid i disse bilene.
Men om det er kaldere enn -12*c er det ingen vits å prøve,den starter ikke likevel......
Motorvarmer kolbe er handlet og skal monteres.

Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?

#19 Sidepipes-304

Sidepipes-304

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 23 January 2006 - 00:00

Enig! Du kan ikke skjemme bort motoren ved bruk av varmer....

#20 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 22 February 2008 - 21:15

QUOTE(Thunderbolt @ 21 Jan 2006, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har e-350 med nye 2x maxima batteri, Mannen hos sønnak mente at disse batteriene var det værstingen på markedet(ca 3500.-for begge).
De anbefalte ikke fords 2 ulike batt fordi det ene knakk det andre,men uansett batterier sa han at man kunne ikke forvente mer enn 2års levetid i disse bilene.
Men om det er kaldere enn -12*c er det ingen vits å prøve,den starter ikke likevel......
Motorvarmer kolbe er handlet og skal monteres.
Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?


Startproblem er fixet,i sommer knela starter`n fullstendig,Stolen var desverre tom på lager for starter akkurat da(heldigvis) og bilen var selvsagt nødt til å gå samme uka så jeg stakk innom en lokal som driver med denslags.Han hadde ikke tid til å fixe men jeg fikk kjøpt nye børster og bytta selv.Starter`n har aldrig gått så fort
før så lenge vi har hatt bilen.Starter alltid nå smile.gif Nye børster 149.-/ny starter 3000.-