Startproblemer når kaldt ute.
#1
Posted 10 January 2006 - 00:00
Har kjøpt en e350 powerstroke for to måneder siden og nå når det er kaldt er et sjansespill om den vil starte før jeg har tømmt batteriet.
Har skiftet gløderele og alle filtre hos ford verksted.
Når det blir et par plussgrader starter den med en eneste gang.
Er det noen her ute som har noen tips?
Jone Reime
#2
Posted 31 January 2006 - 00:00
#3
Posted 01 February 2006 - 00:00
#4
Posted 02 February 2006 - 00:00
Fant en 30amp sikring som var røket (pinlig!!)
Men bilen går som en drøm igjen og det var jo digg at det ikke ble dyrt.
#5
Posted 02 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Glødinga trenger strøm fra tenninga for å starte glødesekvensen og pompa trenger strømmen for at motoren skal gå.Mister du tenningstrømmenn vil motoren stoppe og du har ikke gløding når du prøver å starte igjen
Opprinnelig postet av lulle
Ahh,det var det jeg ville høre dvs jeg må sjekke opp sikringer/relêer/ledninger osv.
#6
Posted 01 February 2006 - 00:00
#7
Posted 31 January 2006 - 00:00
Den kaldstart solenoiden går på gasspådraget å ha den funksjonen at du skal få "high idle" når den er kald, og justerer timingen på pumpa noe.
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#8
Posted 31 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kontroler sikringer.På pompa er det to ledninger,den ene er start og stopp den andre er kaldstart.Husker ikke hvem som er hva men du skal uansett ha strøm på begge ved kaldstart mener jeg å huske.Har hatt både 6,9 og 7,3 side 87 og aldrig hatt startproblemer så lenge batteri,gløding og starter er i orden.
Opprinnelig postet av lulle
Enig i at det lukter EL problem her,i og med at bil stoppa samtidig som glødinga forsvant,skal plukke på den i morra kveld.
Skal måle plugga samtidig også.
Er det fler sikringsboxer enn den ved pedalene?
Ev. noen relêr som jeg bør sjekke?
#9
Posted 30 January 2006 - 00:00
Den skal gløde hakkvis, om du vil like etter start!!
Dette er ettergløding, om dette er noe man trenger vet ikke jeg!
Men er plugger å batteri å starter i orden skal den fyre igang ganske så lett..!!
Hadde ingen problemer med min i 28 minus.. å powerstroken skal ikke være noe værre å få start på ;P
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#10
Posted 30 January 2006 - 00:00
Fruen skulle til parken med guttungen i morges,bilen ble startet,sto å gikk ca 4min og kjørt deretter i ca 3 min(pen kjøring).
Så helt plutselig kutter motor`n ut.Død....
Forsøker å starte igjen,nada gløding!! starter`n går men motor starter ikke..
I dont get it, om glødesakene pajer så skulle vel ikke motor stoppe??
Eller er det noe sammenheng her? mellom pumpa og gløding?
Bilen har ikke starta siden,ei heller glødelampa.
-93 7,3d.
Syns dette lukter av trøbbel og penger.
#11
Posted 30 January 2006 - 00:00
#12
Posted 28 January 2006 - 00:00
Etter at min er ferdig gløda og startet opp,"blunker" det i lysa og voltmeteret pendler i takt med lysa i ca 1 minutt,er dette normalt? Noe gløding som fortsetter?
#13
Posted 27 January 2006 - 00:00
#14
Posted 10 January 2006 - 00:00
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#15
Posted 10 January 2006 - 00:00
tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel
#16
Posted 11 January 2006 - 00:00
#17
Posted 21 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?
Opprinnelig postet av Thunderbolt
Jeg mener dette bare er tull. Har selv en f 250 som de siset fem årene konsekvent er brukt motorvarmer på når det er kaldt. Men nå har jeg hatt den i ca 1/2 år nå, og den smeller i gang så lett som bare det uten motorvarmer. Jeg mener dette er BULL.......
Svend Landsverk
#18
Posted 21 January 2006 - 00:00
De anbefalte ikke fords 2 ulike batt fordi det ene knakk det andre,men uansett batterier sa han at man kunne ikke forvente mer enn 2års levetid i disse bilene.
Men om det er kaldere enn -12*c er det ingen vits å prøve,den starter ikke likevel......
Motorvarmer kolbe er handlet og skal monteres.
Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?
#19
Posted 23 January 2006 - 00:00
#20
Posted 22 February 2008 - 21:15
De anbefalte ikke fords 2 ulike batt fordi det ene knakk det andre,men uansett batterier sa han at man kunne ikke forvente mer enn 2års levetid i disse bilene.
Men om det er kaldere enn -12*c er det ingen vits å prøve,den starter ikke likevel......
Motorvarmer kolbe er handlet og skal monteres.
Mange hevder at om man bruker motorvarmer til vanlig blir det umulig starte uten,pussig at en motor kan bli bortskjemt??
Noen som har noe erfaring med dette?
Startproblem er fixet,i sommer knela starter`n fullstendig,Stolen var desverre tom på lager for starter akkurat da(heldigvis) og bilen var selvsagt nødt til å gå samme uka så jeg stakk innom en lokal som driver med denslags.Han hadde ikke tid til å fixe men jeg fikk kjøpt nye børster og bytta selv.Starter`n har aldrig gått så fort
før så lenge vi har hatt bilen.Starter alltid nå Nye børster 149.-/ny starter 3000.-