Gå til innhold



Foto

Toppakning?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Olav

Olav

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 25 September 2003 - 23:00

Dette er typisk,glad og fornøyd etter å ha fått sperra bak på G-vogna ut av dvalen,så begynner bilen å kaste av seg vannet
Min umiddelbare tanke var toppakninga,men ikke er det vann i oljen,ikke ryker den hvitt og ikke bobler det i radiatoren.Kan det være noe billigere og lettvint en toppakninga?Har mistanke om delvis
tett radiator,ei faens gugge nedi der,brunt rustvann!!
Eventuellt vannpumpa?Temperatumåleren jager forresten opp og ned.
Får vel rense radiatoren i morgen,noen forslag til rens bortsett fra
vidundermidlene på de lokale bensertene?
Olav

#2 sealt

sealt

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 25 September 2003 - 23:00

Jeg sleit med det på en bil jeg hadde tidligere og det viste seg at var en lekasje på en varmeapparatslange,men lekasjen var ikke stor nok til at det kunne sees pga varm motor fikk vannet til og fordampe.

Rens av kjølesysteme er noe av den viktigse servicen en kan ta og bruk alltid 50:50 med frostvæske selv om det ikke blir kaldt pga forstvæska inneholder anti korrosjonsmidler.
En motor jeg overhalte var så full av rust gugge at den bakre sylinderen var tilnærma tett.Holdt på i flere timer med skraping og høytrykksvask for og få det vekk.Tok ut alle frostpluggene.Den bakerste var det faktisk rusta hull i uten at det lakk kjølevæske ut.
Problemet med rustslagget er at det samler seg bakerst i blokka pga det ikke er fart nok på kjølevannet til og få det tilbake til raddisen.Det bare bygger seg opp til det er tett.
Resultatet av dette kan jo bli sprekt topp og evt blokk


Landrover serie1 80"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
LR/RR Hybrid

Hvis du ikke ser tilbake på hva du har kjørt har du ikke riktig bil.