Gå til innhold



Foto

Vinsj til subb


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

lurte på om noen hadde forslag til en vinsj til min subb. da jeg er fersk men "alltid" har ønska meg full stæsj på en subb så hadde det hvert fint om en hviste hva en trengte. (helst noe lovlig) Jeg må desverre bruke økonomibudsjett da frugan ikke har samme syn på subben som meg-_-, men hu holder stort sett kjeft.tongue.gif



Big Are Beautiful
-91 subb

#2 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

jeg hadde en WARN M6000 på subben min, en liten vinsj på en så tung bil, men opplevde aldrig at den var FOR liten... har og kasteblokk men har aldrig trengt å bruke den... så til medium offroading og hobby bruk så trenger du ikke den "værste" vinsjen
så ta det med en klype salt når de sier at du MÅ ha den el. den vinsjen på din bil ;-) men tror ikke du bør ha noe mindre en M6000
og til sist.....joda WARN er best, men f.eks superwinch og ramsey funker nok greit det og...


Deler ti mercedes 124 stv ø.k.
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#3 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

Da er det bare å ta en tlf til Hoeler`n på BG Nor. De har også en ganske billig utgave som kan passe. 22905777

CHEVY - EATING FORDS, ****TING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#4 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

En 6000 kan bli litt snau for en tung subb....men med kasteblokk kan du nok redde deg ut av de fleste situsjoner.

Skal du ha denne "lovlig" på bilen, uten å måtte ta turen til BT for å få skrevet det inn, vil jeg anbefalle "krybbe".

Dette er tilleggsutstyr til bilen, Winch'en settes inn i en "krybbe", og denne krybba festes igjen til bilen.
Det brukes samme type feste som til "avtagbart hengerfeste", altså 2" firkant-profil/jern.

BG-Nor skaffer også denne delen du skal montere på bilen.
Kraftig jernbjelke som festes mellom rammevangene foran, slik at 2" fikantkoplingen kommer under støtfangeren.

Jeg har denne løsningen på "Taliban Huntern" min, se RIGS.

Med denne løsningen kan du bare strekke noen feite kabler fra batteri til front av bilen. Strekk kabler bakover til hengerfeste, monter 2" reciver der også, og du kan bruke winch'en i begge ender av bilen....

Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...