Gå til innhold



Foto

hevesett yj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
47 replies to this topic

#1 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

da får jeg min nye yj på freddan, orginal og tannløs, så da har jeg bare et spørsmål:
hva slags hevesett kjøper jeg?

Kath

thats what I think

#2 F R E D R I K

F R E D R I K

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 205 Innlegg:

Posted 05 February 2006 - 00:00

Ser at denne diskusjonen er kommet opp i 4!! sider..er vel strengt tatt en diskusjon som har vært diskutert en million ganger her inne...

Fredrik

#3 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 05 February 2006 - 00:00

så dere har bare godkjent? Er vel sånn det bør være det!
AR

#4 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 05 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Selges det noen hevesett uten tüv papirer hær på berget da, virker ikke som bt godtar noe som helst av tüv til cj7 til korandoen, så da kan jeg jo like godt kjøpe yj fjærer(har rett bredde også foran)uten tüv til en billigere penge!
Noen som veit priser på yj fjærer uten tüv godkjenning! like greit å ta en SOA kansje!

AR

Opprinnelig postet av fillefranz



Du kan sikkert få kjøpt både SkyJacker og Superlift som ikke er godkjent, men at det er rimeligere har jeg ingen tro på. Det skal allikevel over dammen.

#5 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 05 February 2006 - 00:00

Selges det noen hevesett uten tüv papirer hær på berget da, virker ikke som bt godtar noe som helst av tüv til cj7 til korandoen, så da kan jeg jo like godt kjøpe yj fjærer(har rett bredde også foran)uten tüv til en billigere penge!
Noen som veit priser på yj fjærer uten tüv godkjenning! like greit å ta en SOA kansje!

AR

#6 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Den YJ'n jeg har i dag har OME, og jeg trives drit bra med det, så enig med du.

Kath


Kopi av melding:
OME funker fint, jeg kjører mest på asfalt, (til tider svært dårlig) slik jeg opplever det ville det vært ubehagelig og mye hopp og sprett om bilen hadde vært stivere. Kjenner meg ikke igjen i mye av det som blir beskrevet her.

GP

YJ-92, man. 4.0L HO, 32x11,5, OME.



Opprinnelig postet av GP



thats what I think

#7 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 04 February 2006 - 00:00

Jeg traff Simon i går, så jeg burde tatt det opp med han da....
next time!

kath

Kopi av melding:
Til vanlig veikjøring uten offroadbruk duger det helt sikkert med ja takk begge deler..ome eller procomp. Skal det brukes mye i terrenget tror jeg vi har ganske mange som har kjøpt mange tilleggsfjærer til OME.....

Det ene er et hevesett, det andre er et erstatningsett for litt tyngre last...... forskjellige preferanser og bruksområder gjør seg gjeldende ved valg av sett... spør Simon, han har relativt mange timer i terrenget med sin YJ og OME fjærer.....han måtte sette på bodylift til slutt for at ikke hjula skulle ta med seg skjermene... Vel å merke seg at den bilen blir brukt da !

I like Jeeps....
They taste like chicken !!!


Opprinnelig postet av Hoelern



thats what I think

#8 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Amerikanske hevesett var mye stivere før i tiden såvidt jeg har forstått, jeg mistenker også dermed at Procomp-sett til CJ er mye stivere enn settene til YJ. Dette er bare en "hunch" riktignok, vet ikke om teorien holder vann smile.gif

#9 Hansen

Hansen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 686 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Blir OME.... laugh.gif
kath




thats what I think

Opprinnelig postet av kath



Så synd...

www.clanabanan.com

#10 GP

GP

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

OME funker fint, jeg kjører mest på asfalt, (til tider svært dårlig) slik jeg opplever det ville det vært ubehagelig og mye hopp og sprett om bilen hadde vært stivere. Kjenner meg ikke igjen i mye av det som blir beskrevet her.

GP

YJ-92, man. 4.0L HO, 32x11,5, OME.

#11 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Blir OME.... laugh.gif
kath


Kopi av melding:
cool.gifcool.gifcool.gif

www.clanabanan.com

Opprinnelig postet av Hansen



thats what I think

#12 Hansen

Hansen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 686 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

cool.gifcool.gifcool.gif

www.clanabanan.com

#13 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!
PROCOMP!!!


Support your local 4x4 asyl wink.gif

Væærsåsnill kjære Hoel, bare en liiiten dingseboms til cool.gif


-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares

#14 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Til vanlig veikjøring uten offroadbruk duger det helt sikkert med ja takk begge deler..ome eller procomp. Skal det brukes mye i terrenget tror jeg vi har ganske mange som har kjøpt mange tilleggsfjærer til OME.....

Det ene er et hevesett, det andre er et erstatningsett for litt tyngre last...... forskjellige preferanser og bruksområder gjør seg gjeldende ved valg av sett... spør Simon, han har relativt mange timer i terrenget med sin YJ og OME fjærer.....han måtte sette på bodylift til slutt for at ikke hjula skulle ta med seg skjermene... Vel å merke seg at den bilen blir brukt da !

I like Jeeps....
They taste like chicken !!!

#15 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

2,5" Procomp, ca kr. 10 000,- inkl. mva, TUV, støtdempere ++ hos BGNor.
4" Procomp, ca kr. 11 150,- TUV osv (må trolig ha SYE i tillegg, ca 3 000. + evnt. mellomaksel.........)

Ca-priser jeg har fått fra BGNor. Ser ut til å ende opp med 4" ProComp med 1" eller 2" BL og 33" dekk........ Venter bare på pengene....

mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#16 Shark

Shark

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 632 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Hvor mange kroner ligger 2" settet på?


Kenneth
92425698
Nesodden offroad team.

#17 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
som du ser mange skriver så er det flere som har hatt begge deler og er mest fornøyd med procomp til vei.
dette er også min oppfattning, selv om jeg kun har hatt Procomp på min,så har jeg kjørt flere med OME.
det som er synd med OME settet er at det hever kun 2-2,5" å etter ett år er dette plutselig ikke mer enn 1-1,5" tomme så skal du ha 33" dekker så må du til med bodylift i tillegg.
som nevnt her ne plass tidligere ser det ut som karossen står på stylter noe jeg er veldig enig i.

kjøper du procomp 4" settet så kan du kjøre 33" med et oppsett som ser mer riktig ut. ser ikke ut som du har trøkkt dekka inn i hjulbua med slegge...
samt at procomp sitt 2,5" sett og 4" sett er kliss like, eneste forskjellen er ei bladfjær til i 4" settet. ergo; kjøp 4" skru det på bli fornøyd, hvis du synes det blir for høyt. pell ut ei fjær å du har 2,5" sett...

men er veldig sant som gladsmurf sier, settet er super stivt med en gang med orginale dempere. disse demperene må få litt juling før de funker godt... jeg synes først bilen min ble bra å kjøre etter jeg hadde brukt settet et par tre måneder...


Savner Jeepen min jeg...

Opprinnelig postet av MoTaba



Smaken er som baken-- delt. Jeg sitter midt oppi det, hører klaging på det ene og skryt av det andre.... alle som har kjøpt OME burde vel hatt tilleggsavtale på addaleaf smile.gif Uten videre kommentar.
Går du for 2" ProComp får du samtidig med TÜV papirer på bodylift om det skulle være av interesse senere. Ved 4"løft kommer det en del ting i tillegg.... for at redskapen skal holde MÅ man sette på et SYE kit og skifte bakre mellomaksel. Det er lommeboka som bestemmer !! Og eventuelt hva du får for den summen du bruker !

#18 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

devil.gif målet er vel å kjøre like hot i skauen som på veien!


Kopi av melding:
Kopi av melding:
noen som har lagt merke til at jeg har blitt offroader eller?
Je!
Opprinnelig postet av kath


Nå må det bare bevises wink.gif Grattis.

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage


Opprinnelig postet av petter



thats what I think

#19 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Bra svar!

Jeg går nok for 2-2.5 med 32"
Jeg forsvinner jo i bilen om den blir for schvær.
Jeg vil kjøre begge deler, offroad og på vei, mest på vei selvfølgelig så
jeg sliter skikkelig her. Om OME synker til 1.5 på ett år så er jo det helt drøyt.

Kath



Kopi av melding:
som du ser mange skriver så er det flere som har hatt begge deler og er mest fornøyd med procomp til vei.
dette er også min oppfattning, selv om jeg kun har hatt Procomp på min,så har jeg kjørt flere med OME.
det som er synd med OME settet er at det hever kun 2-2,5" å etter ett år er dette plutselig ikke mer enn 1-1,5" tomme så skal du ha 33" dekker så må du til med bodylift i tillegg.
som nevnt her ne plass tidligere ser det ut som karossen står på stylter noe jeg er veldig enig i.

kjøper du procomp 4" settet så kan du kjøre 33" med et oppsett som ser mer riktig ut. ser ikke ut som du har trøkkt dekka inn i hjulbua med slegge...
samt at procomp sitt 2,5" sett og 4" sett er kliss like, eneste forskjellen er ei bladfjær til i 4" settet. ergo; kjøp 4" skru det på bli fornøyd, hvis du synes det blir for høyt. pell ut ei fjær å du har 2,5" sett...

men er veldig sant som gladsmurf sier, settet er super stivt med en gang med orginale dempere. disse demperene må få litt juling før de funker godt... jeg synes først bilen min ble bra å kjøre etter jeg hadde brukt settet et par tre måneder...


Savner Jeepen min jeg...

Opprinnelig postet av MoTaba



thats what I think

#20 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

som du ser mange skriver så er det flere som har hatt begge deler og er mest fornøyd med procomp til vei.
dette er også min oppfattning, selv om jeg kun har hatt Procomp på min,så har jeg kjørt flere med OME.
det som er synd med OME settet er at det hever kun 2-2,5" å etter ett år er dette plutselig ikke mer enn 1-1,5" tomme så skal du ha 33" dekker så må du til med bodylift i tillegg.
som nevnt her ne plass tidligere ser det ut som karossen står på stylter noe jeg er veldig enig i.

kjøper du procomp 4" settet så kan du kjøre 33" med et oppsett som ser mer riktig ut. ser ikke ut som du har trøkkt dekka inn i hjulbua med slegge...
samt at procomp sitt 2,5" sett og 4" sett er kliss like, eneste forskjellen er ei bladfjær til i 4" settet. ergo; kjøp 4" skru det på bli fornøyd, hvis du synes det blir for høyt. pell ut ei fjær å du har 2,5" sett...

men er veldig sant som gladsmurf sier, settet er super stivt med en gang med orginale dempere. disse demperene må få litt juling før de funker godt... jeg synes først bilen min ble bra å kjøre etter jeg hadde brukt settet et par tre måneder...


Savner Jeepen min jeg...