Veltebøyle
#21
Posted 09 February 2006 - 00:00
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#22
Posted 09 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:Det er jo ikke krav til bur fremfor hovedbøylen om du tenker på kravet til TT/kjøretrening.
Vil buret bli godkjent når det er bøyd på denne måten rundt dasjbordet?
Opprinnelig postet av Geared
Det behøver kun å være en hovedbøyle med to bakoverstrevere..som skal ha en maks vinkel på 30grader...
Så hvordan du lager buret fremover er opp til deg selv....om du ikke skal i gang med trial-kjøring da...
NAF MR OR har gått til innkjøp av rørbøyer til bruk for klubbens medlemmer...
I den forbindelse tenkte jeg....
Om vi fikk tilpasset og bygget en bøyle til en SJ først og kopierer den i x anntall som trengs... så var vi på god vei...
Siden rørbøyeren er for klubbens medlemmer, så er det kanskje ikke sikkert at det er helt pop. at den plutselig blir brukt til masseproduksjon til "ikke-medlemmer".
Men så tenkte jeg videre...at om vi tilbyr NAF MR OR en liten anndels-sum for hver bøyle som betaling for slitasje på utstyret...så vil sikkert dette bli en deal de vil gå med på.
Videre tenking...
Om noen da går sammen og sveiser sammen bøylene (masseproduserer litt) så skal det ikke være mye styr å lage noen bøyler.....klare før treffet...
...og så... OM det da er fort gjort å montere bøylene i bilen...så kunne man jo lage en "bøylemonterings-dugnad" på "treff-fredagen"...og mange biler er plutselig godkjent for TT og det som er...
Tenke seg.....en hel flokk av zuki'er som kjører rundt med "Orginal Suzuki 4x4 Klubb Norge-bøyle...hehe...
"Tenking slutt!!!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
Opprinnelig postet av ZukiJack
Glimrende tankearbeid, ZukiJack.
Viss d blir 11-13 August, så kan jeg antageligvis komme inn til Oslo den 10. for evt å bistå med ting & tang, viss behov.
D eneste jeg trenger da, er en noenlunde komfortabel plass å sove.
_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.
#23
Posted 09 February 2006 - 00:00
Suzuki SJ413 85modell
Medlem nr: 42 Suzuki 4x4 Club Norway
#24
Posted 09 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:Det er jo ikke krav til bur fremfor hovedbøylen om du tenker på kravet til TT/kjøretrening.
Vil buret bli godkjent når det er bøyd på denne måten rundt dasjbordet?
Opprinnelig postet av Geared
Det behøver kun å være en hovedbøyle med to bakoverstrevere..som skal ha en maks vinkel på 30grader...
Så hvordan du lager buret fremover er opp til deg selv....om du ikke skal i gang med trial-kjøring da...
NAF MR OR har gått til innkjøp av rørbøyer til bruk for klubbens medlemmer...
I den forbindelse tenkte jeg....
Om vi fikk tilpasset og bygget en bøyle til en SJ først og kopierer den i x anntall som trengs... så var vi på god vei...
Siden rørbøyeren er for klubbens medlemmer, så er det kanskje ikke sikkert at det er helt pop. at den plutselig blir brukt til masseproduksjon til "ikke-medlemmer".
Men så tenkte jeg videre...at om vi tilbyr NAF MR OR en liten anndels-sum for hver bøyle som betaling for slitasje på utstyret...så vil sikkert dette bli en deal de vil gå med på.
Videre tenking...
Om noen da går sammen og sveiser sammen bøylene (masseproduserer litt) så skal det ikke være mye styr å lage noen bøyler.....klare før treffet...
...og så... OM det da er fort gjort å montere bøylene i bilen...så kunne man jo lage en "bøylemonterings-dugnad" på "treff-fredagen"...og mange biler er plutselig godkjent for TT og det som er...
Tenke seg.....en hel flokk av zuki'er som kjører rundt med "Orginal Suzuki 4x4 Klubb Norge-bøyle...hehe...
"Tenking slutt!!!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#25
Posted 10 February 2006 - 00:00
Tror rørene fra hovedbøylen og forover skal være slik for å godkjennes.
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net
#26
Posted 07 February 2006 - 00:00
også blir den myk og fin å slå hodet i også
Skal sjekke pris etterhvert.. må bare komme skikkelig i gang på den nye jobben først.
Ellers tror jeg en hovedbøyle til boble koster rundt 1500 kroner.. men jeg er ikke sikker på om den vil bli helt riktig med tanke på bakoverstreberne i forhold til baksete for de som har det.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#27
Posted 07 February 2006 - 00:00
Vil buret bli godkjent når det er bøyd på denne måten rundt dasjbordet?
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net
#28
Posted 07 February 2006 - 00:00
Hadde vært fint å fått montert noe slikt før Zuki treffet. Hvis ikke ser hele treffet ut til å gå i vasken for min del:(
Suzuki SJ413 85modell
Medlem nr: 42 Suzuki 4x4 Club Norway
#29
Posted 07 February 2006 - 00:00
Når jeg kjøpte Sukin min var bur en greie jeg gruet meg veldig til, men når jeg først kom i gang var det enklere enn jeg kunne forestillt meg. Ikke kostet det all verden heller. Og nå som jeg har bur er det en helt annen følelse å kjøre "litt på kanten", slipper å sitte å tenke på hva skjer hvis jeg velter og får targa + frontrute over meg
@Aina, bilen din kledde bøylen og ikke minst hjelpemotoren bak
I just wonder, ikke rart jeg er så wonderful...
http://www.norcc.net/
#31
Posted 07 February 2006 - 00:00
Får du hardtopp på din Aina? Og den er vel ikke godkjent for biltrail eller??
Og som gjør at baksete kan brukes:D
Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke
#32
Posted 07 February 2006 - 00:00
Sorry, men jeg måtte bare.....
Tro meg, den bøylen er det lureste jeg noen gang har brukt penger på når det gjelder bil (bortsett fra krypekassa da)...
Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)
#33
Posted 05 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
skulle skje noe på veien og jeg må velge å legge den i grøfta. Det er faktisk eneste alternativet hvis noe skulle skje, fordi en frontkollisjon med en SJ er det UANSETT jeg som taper...hvis man da ikke møter en bil av papp! Opprinnelig postet av Zuki
Det er dette jeg mener, og da vil jeg helst at ungene sitter trrygt baki og, spesielt om jeg skulle klare å få den helt over på hodet. (Og det ville ikke overaske meg....)
__________
GPS Fantom
#34
Posted 04 February 2006 - 00:00
Suzuki 4x4 club Norway, medlem nr 5 - Sj 410 84-mod, TrailMaster 70mm, 235/75 Bridgestone Dueler M/T, litt stæsj
#35
Posted 04 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Vil et innvendig cab-bur passe lav tintop også? Får man slikt godkjent av BT, hvis man polstrer godt?
Opprinnelig postet av Zuki
Det er ikke krav om bøyle i biler med mettalltak....bare biler uten orginale 4-punktsbøyler må bygge det inn....men du skjønte kanskje det!!??
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#36
Posted 04 February 2006 - 00:00
_______
'84 Suzuki SJ 410 JL Cab & '85 SJ 410 JL Highroof.
Medlemsnr. 136, Suzuki 4x4 Club Norway
#37
Posted 04 February 2006 - 00:00
#38
Posted 04 February 2006 - 00:00
tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel
#39
Posted 03 February 2006 - 00:00
_______
'84 Suzuki SJ 410 JL Cab & '85 SJ 410 JL Highroof.
Medlemsnr. 136, Suzuki 4x4 Club Norway
#40
Posted 03 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kunne tenkt meg en sånn i Vitaran, men rørene bakover vil krasje med baksetet... Får tenke frem en lur løsning på dette. Opprinnelig postet av Geared
Kunne tenke meg noe slikt, med stolpene helt bak, men med en liten skrå. Stolpene forran er jo laget i detalj av andre.
Hele buret innvendig, og ev med avtagbare skråstivere om nødvendig.
__________
GPS Fantom